kranos
Αναλυτικές οδηγίες για να καθαρίσετε σωστά το κράνος σας

Κράνος, το Α και το Ω του προστατευτικού εξοπλισμού ενός αναβάτη και αυτό που έρχεται σε πιο άμεση επαφή με το πρόσωπο. Το καλοκαίρι, ο ιδρώτας, η σκόνη και οι ρύποι που συγκεντρώνονται στο εσωτερικό,  δημιουργούν κακοσμία και  αποτελούν εστίες στις οποίες μπορούν να αναπτυχθούν μικρόβια.

Ας θεωρήσουμε δεδομένο λοιπόν το ότι το κράνος χρειάζεται πλύσιμο, προφανώς όχι με τον τρόπο της φωτογραφίας από πάνω  και η συχνότητα της διαδικασίας αυτής, έχει  να κάνει  με τη συχνότητα της χρήσης. Τα κράνη, σε ότι αφορά στα «μαλακά» εσωτερικά μέρη τους, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτά όπου τα τμήματα αυτά αφαιρούνται και σε αυτά όπου τα τμήματα αυτά είναι σταθερά.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα κράνη έχουν αφαιρούμενες εσωτερικές επενδύσεις και αυτό διευκολύνει κατά πολύ την διαδικασία καθαρισμού τους. Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε το πώς αυτό μπορεί να γίνει από εσάς, ενημερώνουμε ότι προσφέρονται πλέον ειδικές υπηρεσίες για καθαρισμό κρανών μέσω ειδικών για αυτή τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων.

Αν πάντως το επιχειρήσετε μόνοι σας, τα βήματα έχουν ως εξής:

Αφαίρεση επένδυσης

Ως επένδυση ενός κράνους, ορίζονται τα μαλακά εσωτερικά μέρη του, αυτά που αποκαλούνται επίσης και ως «μαξιλαράκια» και συνήθως βρίσκονται στα πλαϊνά, όσο και η επιφάνεια φόδρας που καλύπτει τα υπόλοιπα σημεία. Τα τμήματα αυτά ασφαλίζονται εσωτερικά στο κέλυφος μέσω κλιπ η Velcro και μπορούν να αφαιρεθούν. Θέλει λίγη προσοχή όταν τα αφαιρείτε και να καταγράψετε την σειρά και τις αλληλεπικαλύψεις τους , καθότι μετά το πέρας τις διαδικασίας, θα πρέπει προφανώς να επανατοποθετηθούν.

Πλύσιμο

Το πλύσιμο το τμημάτων αυτών θα πρέπει να γίνει με ήπια και ουδέτερα καθαριστικά. Μια καλή και εύκολή να βρεθεί λύση είναι τα σαμπουάν για βρέφη και παιδιά. Η όλη διαδικασία θα πρέπει να γίνει στο χέρι και με το χέρι χωρίς υπερβολές στο μούσκεμα και στο ξέβγαλμα, να θυμάστε ότι είναι οι εξωτερικές επιφάνειες που μας ενδιαφέρουν κυρίως. Απαγορεύεται να τα βάλετε στο πλυντήριο ή να χρησιμοποιήσετε βούρτσες και άλλα σκληρά μέσα για να τα τρίψετε. Στο εμπόριο κυκλοφορούν επίσης προϊόντα – αφροί που κάνουν στεγνό καθάρισμα χωρίς να χρειαστεί να αφαιρέσετε τις επενδύσεις.

Στέγνωμα και λοιπά στοιχεία

Το στέγνωμα των πλυμένων μερών θα πρέπει να γίνει σε θερμοκρασία δωματίου και όχι με την χρήση σεσουάρ ή με έκθεση σε απευθείας ηλιακό φως. Πριν επανατοποθετήσετε τις επενδύσεις, καλό θα ήταν με ένα ελαφρά βρεγμένο πανί να καθαρίσετε τις εκτεθειμένες  εσωτερικές δομές του κράνους που είναι ουσιαστικά το αφρώδες EPS που απορροφά τις δυνάμεις κρούσης σε ένα ατύχημα. Επίσης, με ένα από αυτά τα σπρέι πεπιεσμένου αέρα που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό πληκτρολογίων μπορείτε να φυσήξετε τους αεραγωγούς με κατεύθυνση από μέσα προς τα έξω.

Εξωτερικό και ζελατίνα

Στο εξωτερικό κέλυφος, η καθημερινή έκθεση στο αστικό και όχι μόνο περιβάλλον, είναι σίγουρο πως θα έχει δημιουργήσει μια στρώση  σκόνης, ρύπων και… νεκρών εντόμων.  Για να αφαιρεθεί αυτό το φιλμ επικαθήσεων, χρησιμοποιείστε αρχικά  ένα πανί ή πετσέτα με χλιαρό νερό και κάποιο ήπιο καθαριστικό όπως το παιδικό σαμπουάν που εφαρμόστηκε στο προηγούμενο παράδειγμα. Αφήσετε το ως… «κομπρέσα» για ένα διάστημα 5 λεπτών προκειμένου να «μαλακώσουν» οι επικαθήσεις.

Το νόημα είναι να αφαιρεθεί ή βρωμιά χωρίς να χρειαστεί τρίψιμο με σκληρά μέσα τα οποία θα χαράξουν την βαφή του κράνους. Αν κάτι επιμένει εφαρμόστε τοπικά μικρή πίεση με… νύχι ή με κάποια παλιά πλαστικά κάρτα. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την ζελατίνα μόνο που στην προκειμένη περίπτωση θα πρέπει να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί ώστε να μην χαραχθεί. Αφού τελειώσετε με την διαδικασία περνάτε τις επιφάνειες με ένα άλλο, ελαφρά βρεγμένο με καθαρό νερό πανί και στεγνώνετε αντιστοίχως.

Αποθήκευση κράνους

Σημαντική  παράμετρος είναι και η αποθήκευση του κράνους, ειδικά τώρα το καλοκαίρι. Με την αφόρητη ζέστη που επικρατεί, το να το αφήνουμε στο top case της μοτοσυκλέτας ή στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα δεν είναι ότι καλύτερο καθότι η συνεχής έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζει τα υλικά κατασκευής του, με το πιο σημαντικό εξ αυτών να είναι η διογκωμένη πολυστερίνη που είναι και αυτή η οποία απορροφά τις δυνάμεις σε περίπτωση ατυχήματος. Στο σπίτι ή στο γραφείο το κράνος καλό είναι να αποθηκεύεται σε θερμοκρασία δωματίου χωρίς να το χτυπάει ο ήλιος. Ζελατίνα και αεραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχθεί, ώστε να αποβάλλεται η υγρασία από τον ιδρώτα που έχει συγκεντρωθεί στο εσωτερικό. Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που αφορά μια κακή συνήθεια. Τα γάντια πότε δεν θα πρέπει να αποθηκεύονται στο εσωτερικό του κράνους, είναι μια κίνηση που δημιουργεί κακοσμία άμεσα και αποτρέπει τον καλό εξαερισμό του κράνους, όταν αυτό δεν χρησιμοποιείται.

Πηγή: Autotypos.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ
Γονείς Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου – Δραπετσώνας σε υπ. Παιδίας: «6 χρόνια σπουδών χωρίς αντίκρισμα» 
«Ζητάμε την αναγνώριση και τυπικά με κάποιον τρόπο της εκπαίδευσης που έχουν τα παιδιά μας στις κατευθύνσεις του καλλιτεχνικού σχολείου»
Γονείς Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου – Δραπετσώνας σε υπ. Παιδίας: «6 χρόνια σπουδών χωρίς αντίκρισμα» 
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Λειτουργικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ για την Γ΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών
Για την καταχώριση των λειτουργικών κενών στα ΚΕΔΑΣΥ και στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ αρμοδιότητας των ΠΔΕ, το ΟΠΣΥΔ θα είναι διαθέσιμο για όλο το άνωθεν χρονικό...
Υπουργείο Παιδείας: Λειτουργικά κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ για την Γ΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών