Μειώνεται από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου το αντίτιμο των διοδίων της Αττικής Οδού από 2,8 ευρώ σε 2,5 ευρώ.
Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων η νέα Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία κατά πλειοψηφία κυρώθηκε την Πέμπτη από την Ολομέλεια της Βουλής.
Παράλληλα, για πρώτη φορά επιβάλλεται μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων για επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία και αναπήρους πολέμου.
Συγκεκριμένα, από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως ακολούθως:
- 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
- 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
- 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
- 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)
Τι ισχύει για τα e-Pass
Οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.
Ειδικά για τον Οκτώβριο 2024, διατηρούνται τα εξής συνδρομητικά προγράμματα:
- Πρόγραμμα Bonus: διατηρείται η πρόβλεψη για τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου.
- Προγράμματα Friendly και Business: οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου (βλ. παραπάνω νέες τιμές), με τις υφιστάμενες τιμές των επόμενων 20 διελεύσεων (31η έως 50η) και τις τιμές πλέον των 50 διελεύσεων (51η και άνω) να διατηρούνται ως έχουν σήμερα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο.
Επιπλέον, οι συσκευές e-PASS εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ αντίστοιχα οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και στην Αττική Οδό.
Για τεχνικούς λόγους, παρακαλούνται όσοι χρήστες συνδρομητικών προγραμμάτων e-PASS επιθυμούν, να ανανεώσουν τα υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών τους έως την Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση του συστήματος την επόμενη μέρα, κατά τη μετάβαση.
Σχετικά με τις υπηρεσίες οδικής ασφάλειας, σε ισχύ παραμένει ο 4ψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 1024, όπου οι οδηγοί μπορούν να καλούν κι ένα περίπολο θα βρίσκεται άμεσα κοντά τους (24 ώρες/7 ημέρες), όπως επίσης και οι δωρεάν υπηρεσίες οδικής βοήθειας για την ασφαλή μεταφορά ακινητοποιημένου οχήματος εκτός του αυτοκινητόδρομου. Σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών σε ισχύ παραμένει το τηλέφωνο 210 6682222.
Κάνουν λόγο για «μείωση - κοροϊδία»
Οι περισσότεροι βουλευτές έκαναν λόγο για «μείωση – κοροϊδία» δεδομένου ότι η νέα σύμβαση δεν περιλαμβάνει κατασκευαστικό αντικείμενο αλλά μόνο τη συντήρηση και τη λειτουργία ενός έτοιμου αυτοκινητόδρομου.
«Προβλέπεται ότι μετά το 5ο έτος τα διόδια μπορούν να αυξηθούν έως και 30% με τον μέσο όρο πάντα να κινείται στα 2,5 ευρώ. Όταν κατασκευάστηκε το έργο με ό,τι επωμίστηκε ο προηγούμενος ανάδοχος χρέωνε από 2,50 έως και 2,80 ευρώ για την κατασκευή και τη λειτουργία. Εδώ μόνο για τη λειτουργία της Αττικής Οδού, η οποία βεβαίως θέλει συντήρηση, με καθαρά έσοδα χωρίς να έχει επενδυτικό βάρος η ανάδοχος που καλείται να τη λειτουργήσει θα λαμβάνει αυτό το ύψος διοδίου. Το εύλογο ερώτημα είναι γιατί το αρχικό τίμημα για τα διόδια είναι τόσο υψηλό λες και καλείται να κατασκευάσει νέα οδό», ανέφερε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης προσθέτοντας πως και η περίοδος παραχώρησης είναι μεγαλύτερη και φτάνει τα 25 χρόνια.
Ο κ. Μαμουλάκης υπογράμμισε πως δίνεται μια «καθαρή» υποδομή με τρομακτικές δυνατότητες και έσοδα» χαρακτηρίζοντας τη σύμβαση «καινοφανή για τα ελληνικά δεδομένα». Προσέθεσε ότι με το περιεχόμενό της «δημιουργούμε παράθυρο υπερβάλλουσας κατάστασης στα έσοδα του παραχωρησιούχου που δεν αποτιμάται για το ελληνικό δημόσιο ώστε να έχουμε καλύτερη τιμή.
Κινδυνεύουμε να περιέλθουμε σε μια κατάσταση όπου για 20 χρόνια θα μπορεί να αυξάνεται κατά το δοκούν η τιμή των διοδίων τις ώρες αιχμής κατά τις οποίες όμως και τα οχήματα και τα έσοδα είναι αυξημένα», ανέφερε αμφισβητώντας ότι κάτι τέτοιο θα «ελαφρύνει» τον κυκλοφοριακό φόρτο του αυτοκινητόδρομου δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν συχνά άλλη εναλλακτική».
Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής ο Απόστολος Πάνας κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό ότι «έσπευσε να αναγγείλει μείωση της τάξης του 10% στα διόδια αποκρύπτοντας ότι αυτή εντασσόταν στη σύμβαση, αλλά και την πιθανότητα στη συνέχεια αυτά να εκτοξευτούν στα 3,40 ευρώ. Δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων μεγάλων έργων στις συμβατικές υποχρεώσεις του αναδόχου, η μείωση της τιμής των διοδίων καθίσταται επιβεβλημένη. Ας μην προβάλλεται ως αποτέλεσμα κυβερνητικής επιλογής», τόνισε συμπληρώνοντας ότι δεν υπάρχει επαρκής τεκμηρίωση για τις μεγάλες χρονικές υπερβάσεις της προηγούμενης παραχώρησης και στηλιτεύοντας την «ανυπαρξία μηχανισμού επίβλεψης και διαφάνειας που δημιουργεί στρεβλώσεις για το δημόσιο συμφέρον».
Η Διαμάντω Μανωλάκου από το ΚΚΕ ανέφερε την πάγια θέση του κόμματος για επιστροφή του δρόμου στο Δημόσιο χωρίς διόδια χαρακτηρίζοντας τη μείωση του αντιτίμου κοροϊδία: «δεν κοστίζει τίποτα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πουρμπουάρ των 30 λεπτών», είπε ενώ ζήτησε μέτρα προστασίας και εξασφάλιση του δικαιώματος εργασίας των απασχολουμένων στην Αττική Οδό.
Για «ληστρική σύμβαση παραχώρησης» έκανε λόγο και η Πέτη Πέρκα της Νέας Αριστεράς επισημαίνοντας ότι στο σχήμα και αυτής της κοινοπραξίας θα προβλέπονται δύο εταιρίες που θα μπορούν να προβαίνουν σε ενδοομιλικές συναλλαγές. Σημείωσε ότι στη σύμβαση δεν υπάρχει ανώτατο συμβατικό όριο διοδίων τελών, ενώ και ο θεσμός του ανεξάρτητου μηχανικού δεν εγγυάται διαφάνεια αφού «πληρώνεται από τον παραχωρησιούχο άρα εγείρονται ζητήματα ελεγκτή και ελεγχόμενου και καθίσταται ένας εξαρτημένος ανεξάρτητος μηχανικός».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη