Τα λογότυπα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα παγκοσμίως, ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν τις ιστορίες και τους συμβολισμούς που κρύβονται πίσω από αυτά. Κάποια εμπνέονται από την παράδοση, άλλα από τη φιλοσοφία των ιδρυτών τους, ενώ ορισμένα παραμένουν αίνιγμα μέχρι σήμερα.
Η Mitsubishi αντλεί την έμπνευσή της από τον 19ο αιώνα, καθώς το λογότυπό της είναι αποτέλεσμα της συγχώνευσης του οικογενειακού εμβλήματος του ιδρυτή της, Iwasaki Yataro, και του συμβόλου της φυλής Tosa. Το χαρακτηριστικό τριγωνικό σχέδιο προσομοιάζει σε ένα είδος κάστανου που χρησιμοποιείται ευρέως στην ασιατική κουζίνα.
Η Mazda πήρε το όνομά της από τον Ahura Mazda, την υπέρτατη θεότητα του Ζωροαστρισμού, ενώ το λογότυπό της απεικονίζει ένα φτερωτό «Μ», συμβολίζοντας την ταχύτητα και την ελευθερία. Το όνομα της εταιρείας προφέρεται παρόμοια με το επώνυμο του ιδρυτή της, Jujiro Matsuda.
Το σύμβολο της Toyota, το οποίο αποτελείται από τρία τέμνοντα οβάλ, σχηματίζει το αρχικό γράμμα «Τ» και προέκυψε έπειτα από διαγωνισμό το 1989, στο πλαίσιο της 50ής επετείου της μάρκας.
Η Skoda έχει αλλάξει επτά φορές το έμβλημά της, με το «φτερωτό βέλος» να εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1926. Η πιο πρόσφατη ανανέωση του λογότυπού της έγινε το 2011, διατηρώντας το δυναμικό σύμβολο που παραπέμπει στην ταχύτητα και την ακρίβεια.
Το έμβλημα της Volvo συνδέεται με τον θεό Άρη και την αλχημική απεικόνιση του σιδήρου, αντικατοπτρίζοντας τη σουηδική τεχνογνωσία στην κατασκευή ανθεκτικών αυτοκινήτων. Το πρώτο όχημα της εταιρείας, το ÖV4, που παρουσιάστηκε το 1927, έφερε ήδη αυτό το εμβληματικό σύμβολο.
Η Hyundai επέλεξε ένα λογότυπο που απεικονίζει δύο ανθρώπους να δίνουν τα χέρια, συμβολίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας προς τους πελάτες της και την έννοια της συνεργασίας. Ο ιδρυτής της, Chung Ju-yung, ήταν γνωστός για τη φιλανθρωπική του δράση, με χαρακτηριστική την προσφορά 1.001 αγελάδων στη Βόρεια Κορέα λίγο πριν τον θάνατό του το 2001, σε μια κίνηση αλληλεγγύης προς τους συμπατριώτες του.
Τέλος, το σταυροειδές λογότυπο της Chevrolet παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, ο σχεδιαστής του, William C. Durant, το εμπνεύστηκε από ένα μοτίβο ταπετσαρίας σε ξενοδοχείο του Παρισιού το 1908.
Αυτές οι ιστορίες αποδεικνύουν ότι πίσω από κάθε έμβλημα κρύβεται κάτι περισσότερο από ένα απλό σχέδιο – ένας κόσμος συμβολισμών, παραδόσεων και προσωπικών αφηγήσεων που διαμορφώνουν την ταυτότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση