Thumbnail
Στον πόλεμο και στην κατοχή του Ιράκ

Το Αμερικανικό Πεντάγωνο πλήρωσε 500 εκ. δολάρια σε εταιρεία δημοσίων σχέσεων της Βρετανίας, προκειμένου να δημιουργήσει "βίντεο με τρομοκράτες", στα πλαίσια μυστικής προπαγάνδας, αποκαλύπτει έρευνα που διεξήγαγε το "Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας".

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Russia Today, η εταιρεία Bell Pottinger, γνωστή για τους... αμφιλεγόμενους πελάτες της , όπως η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας και το ίδρυμα του Χιλιανού δικτάτορα Πινοσέτ, συνεργάστηκε με τον στρατό των ΗΠΑ, και υπό την επίβλεψη της CIA και του "Γραφείου Εθνικής Ασφάλειας" του Πενταγώνου, σε ένα project με εντολή να δημιουργήσει ένα αρνητικό προφίλ για την τζιχαντιστική οργάνωση "Αλ Κάιντα" και να εντοπίσει ύποπτους συμπαθούντες.

Fake news and false flags: How the #Pentagon paid a British PR firm $500M for top secret Iraq propaganda https://t.co/Wg86h9GXrY pic.twitter.com/9q45cOJ1ZI

— The Bureau (@TBIJ) 2 Οκτωβρίου 2016

Τόσο ο Λευκός Οίκος όδο και ο στρατηγός David Petraeus, ο πρώην αξιωματικός του αμερικανικού στρατού που μοιράζονταν απόρρητες πληροφορίες με την ερωμένη του, ενέκριναν το περιεχόμενο του πονήματος της βρετανικής εταιρείας.

Το project ξεκίνησε αμέσως μετά την εισβολή των ΗΠΑ στο Ιράκ, ενώ αρχικά είχε ως στόχο την καμπάνια για "δημοκρατικές εκλογές" στη χώρα για τη διακυβέρνησή της από τους συμμάχους των ΗΠΑ στο εσωτερικό της. Στην ακριβώς επόμενη φάση το project της Bell Pottinger επικεντρώθηκε σε "ψυχολογικές καμπάνιες" και επιχειρήσεις "πληροφόρησης".

Ο πρώην υπάλληλος της εταιρείας,  Martin Wells, ανέφερε στο "Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας", ότι άρχισε να δουλεύει στο Ιράκ, λίγο αφότου προσλήφθηκε από την βρετανική εταιρεία ως επεξεργαστής βίντεο. Μέσα σε 48 ώρες προσγειώθηκε στη Βαγδάτη προκειμένου να επεξεργαστεί υλικό για μυστικές "ψυχολογικές επιχειρήσεις".

Η εταιρεία δημιούργησε βίντεο και τηλεοπτικές διαφημίσεις, ενώ παράλληλα κατασκεύαζε και υλικό σαν να προέρχεται από την "Αραβική Τηλεόραση". Ακόμη, ειδικές ομάδες στάλθηκαν σε διάφορα μέρη για να καταγράψουν εκρήξεις βομβών σε χαμηλής ανάλυσης βίντεο! Έπειτα, το υλικό αυτό συγκεντρώνονταν και παρατίθονταν σαν να αποτελούσε μέρος ειδησεογραφικής κάλυψης Μέσου Ενημέρωσης.

This is an absolute scoop - UK lobbyists ran a shadowy propaganda unit in Iraq. https://t.co/0TvmvWVEhT

— Tom Warren (@TomBWarren) 2 Οκτωβρίου 2016

Ακόμη θα πραγματοποιούνταν επεξεργασία σεναρίων για αραβικές σαπουνόπερες, όπου οι χαρακτήρες θα απέριπταν την τρομοκρατία. Η εταιρεία δημιούργησε επίσης ψεύτικα βίντεο προπαγάνδας της Αλ-Κάιντα, τα οποία στη συνέχεια "φυτεύτηκαν" από τον στρατό στα σπίτια που πραγματοποιούνταν έφοδοι.

Στους εργαζόμενους δόθηκαν συγκεκριμένες οδηγίες για τη δημιουργία των βίντεο. "Πρέπει να δημιουργούμε βίντεο αυτού του στυλ και να χρησιμοποιούμε υλικό της Αλ-Κάιντα", σημείωναν οι ιθύνοντες της εταιρείας, σύμφωνα με τον Wells. "Χρειαζόμαστε να είναι 10 λεπτών, να είναι σε αυτή τη μορφή αρχείου, και να το κωδικοποιήσουμε με αυτόν τον τρόπο."

Τα βίντεο δημιουργήθηκαν για να "παίξουν" στο Real Player, το οποίο χρειάζεται σύνδεση στο Internet για να "τρέξει". Το CD ήταν ενσωματωμένο με ένα κωδικό σύνδεσης στο Google Analytics που επέτρεπε στο στρατό να παρακολουθεί τις διευθύνσεις IP τα βίντεο που παίχτηκαν.

Wag the Dog - fiction can't catch up with reality https://t.co/UTLsNfOAA5

— Max van der Werff (@MaxvanderWerff) 2 Οκτωβρίου 2016

Σύμφωνα με τον Wells, τα βίντεο τραβήχθηκαν στο Ιράν, τη Συρία και τις ΗΠΑ.

"Αν κάποιο, 48 ώρες ή μια εβδομάδα αργότερα, εμφανίζονταν σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου, τότε αυτό ήταν το πιο ενδιαφέρον" εξήγησε ο Wells. "Και αυτό είναι που ψάχνουν περισσότερο, γιατί σου δίνει ένα ίχνος."

Το Πεντάγωνο, από την πλευρά του, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία δημοσίων σχέσεων δούλεψε για "Επιχειρήσεις Πληροφόρησης", δημιουργώντας "ειλικρινής" περιεχόμενο. Η εταιρεία, επίσης, εργάστηκε και στο πλαίσιο της "Ψυχολογικών Επιχειρήσεων". Το Πεντάγωνο δήλωσε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει σχετικά με το περιεχόμενο αυτών των "Επιχειρήσεων".

Η νομοθεσία των ΗΠΑ απαγορεύει στην κυβέρνηση να χρησιμοποιεί μεθόδους προπαγάνδας για τους πολίτες της χώρας, εξ ου και η πρόσληψη εξωτερικής ιδιωτικής εταιρείας.

Η ιστορία μιας "συνεργασίας"

Τα έγγραφα δείχνουν ότι το Πεντάγωνο κατέβαλε 540 εκ. $ στη Bell Pottinger για συμβάσεις μεταξύ του 2007 και του 2011. Άλλη σύμβαση 120 εκ. $ υπεγράφη το 2006. Η εταιρεία σταμάτησε τις εργασίες της για λογαριασμό οτυ Πενταγώνου το 2011.

Pentagon paid $120M to PR firm whose co-owner used social media to discredit journalists. http://t.co/YNEBVnyI #USArmy #USNavy #USAF #DoE

— FactsCount (@FactsCount) 25 Μαΐου 2012

Το 2009, έγινε γνωστό ότι το Πεντάγωνο είχε προσλάβει μία αμφιλεγόμενη εταιρεία δημοσίων σχέσεων, την "Ομάδα Ρέντον", να παρακολουθεί τις αναφορές δημοσιογράφων ενσωματωμένων στο στρατό των ΗΠΑ, για να εκτιμηθεί κατά πόσον αυτοί κάλυπταν "θετικά" κάλυψη τις αποστολές του.

Επίσης, το 2005 αποκαλύφθηκε ότι η Ουάσινγκτον βασίζονταν σε εταιρείες δημοσίων σχέσεων του Ομίλου Λίνκολν για την "τοποθέτηση" άρθρων σε εφημερίδες στο Ιράκ που είχαν γραφτεί κρυφά από τον στρατό των ΗΠΑ. Μια έρευνα του Πενταγώνου "καθάρισε" την ομάδα από οποιαδήποτε αδικοπραγία.

'At least 6 reasons exist for keeping Europe alert level at its highest level' - EU counter-terrorism chief https://t.co/ZkNeCCn26S

— RT (@RT_com) 27 Σεπτεμβρίου 2016

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια