Thumbnail
Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ

Σφοδρή λογομαχία με θέμα τη γενοκτονία των Αρμενίων σημειώθηκε σήμερα ανάμεσα στον τούρκο υπουργό Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου και τη γαλλίδα βουλευτή Σόνια Κριμί του κόμματος του Μακρόν «Η Δημοκρατία Μπροστά!» (La Republique En Marche!, LREM) στη διάρκεια συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΝΑΤΟ στην Τουρκία.

Ο διαπληκτισμός σημειώθηκε την επομένη της δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στη Γαλλία του διατάγματος που ορίζει την 24η Απριλίου ως ημέρα μνήμης της αρμενικής γενοκτονίας του 1915.

Η δημοσίευση αυτού του διατάγματος προκάλεσε στην Τουρκία νέα ομοβροντία σφοδρών επικρίσεων κατά της Γαλλίας και του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος είχε ανακοινώσει τον Φεβρουάριο τη θέσπιση αυτής της ημέρας μνήμης, προς μεγάλη απογοήτευση της Τουρκίας.

Κατά την έναρξη σήμερα της συνόδου της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΝΑΤΟ στην Αττάλεια (νότια Τουρκία), ο πρόεδρος του τουρκικού κοινοβουλίου Μουσταφά Σεντόπ έκανε νέα επίθεση κατά της Γαλλίας, κατηγορώντας την ότι «χειραγωγεί την ιστορία» και αποδίδοντάς της την ευθύνη για σφαγές που διαπράχθηκαν στην Αλγερία την εποχή της αποικιοκρατίας και στη Ρουάντα.

Η Κριμί πήρε τότε τον λόγο για να δηλώσει «σοκαρισμένη» από τις τουρκικές επικρίσεις και να απορρίψει την εκδοχή της Ιστορίας «που γράφεται από τους νικητές», σύμφωνα με εικόνες από τη συνάντηση που μεταδόθηκαν απ' ευθείας.

Η παρέμβασή της προκάλεσε την απάντηση του επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος καταφέρθηκε με σφοδρότητα εναντίον της Γαλλίας και του Μακρόν.

«Σε όρους γενοκτονίας και ιστορίας, η Γαλλία είναι η τελευταία χώρα που μπορεί να δώσει μαθήματα στην Τουρκία, επειδή δεν έχουμε ξεχάσει αυτό που συνέβη στη Ρουάντα και στην Αλγερία», δήλωσε.

«Μπορείτε να συνεχίσετε να βλέπετε τα πράγματα αφ' υψηλού, όμως εμείς θα συνεχίσουμε να σας βάζουμε στη θέση σας μ' αυτόν τον τρόπο», πρόσθεσε.

Μετά τη λογομαχία αυτή, η Κριμί και η γαλλική αντιπροσωπεία, που συμμετείχαν στη σύνοδο, αποχώρησαν από την αίθουσα σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

«Όταν ο αλαζονικός @MevlutCavusoglu επιτρέπει στον εαυτό του να σας κάνει μαθήματα περί αλαζονείας και ευγένειας με αλαζονεία και αγένεια!», έγραψε στη συνέχεια στο Twitter η γαλλίδα βουλευτής, προσθέτοντας στην καταχώρισή της τα hashtags #24avril και #genocidearmenien.

Σύμφωνα με τους Αρμενίους, ενάμισι εκατομμύριο ομοεθνείς τους σκοτώθηκαν με τρόπο συστηματικό από τα στρατεύματα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στη διάρκεια του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου.

Όμως η Άγκυρα αρνείται τη χρήση του όρου «γενοκτονία» και κάνει λόγο για αμοιβαίες σφαγές με φόντο τον εμφύλιο πόλεμο και τον λιμό που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και στα δύο στρατόπεδα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

molivia
Μεθοδεύσεις σε σχολεία για να εμποδίσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια
Με εκδρομές, ασκήσεις σεισμού και τηλεκπαίδευση προσπαθούν να ξορκίσουν το τρένο της μεγάλης οργής που ψάχνει το χαμένο οξυγόνο
Μεθοδεύσεις σε σχολεία για να εμποδίσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια
adonis
Απίστευτο στιγμιότυπο στη ζωντανή σύνδεση του Άδωνι Γεωργιάδη
Ένα απρόσμενο και αστείο περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια ζωντανής σύνδεσης του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη με τηλεοπτικό σταθμό, αφήνοντας άφωνους...
Απίστευτο στιγμιότυπο στη ζωντανή σύνδεση του Άδωνι Γεωργιάδη
panelladikes_03
2ο ή 4ο πεδίο; Η καθοριστική επιλογή για το δίλημμα των μαθητών του Λυκείου
Η απόφαση ανάμεσα στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο: Διλήμματα και στρατηγικές επιλογής για τους Μαθητές του Λυκείου
2ο ή 4ο πεδίο; Η καθοριστική επιλογή για το δίλημμα των μαθητών του Λυκείου