Thumbnail
H UNICEF σχεδιάζει να δώσει απευθείας χρήματα στους Αφγανούς εκπαιδευτικούς, παρακάμπτοντας τις αρχές των Ταλιμπάν

Η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα παιδιά δήλωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα σύστημα προκειμένου να δώσει απευθείας στους Αφγανούς εκπαιδευτικούς τα οφειλόμενα χρήματα, αφότου η διεθνής κοινότητα πάγωσε τη χρηματοδότηση προς την υπό την ηγεσία των Ταλιμπάν κυβέρνηση.

«Η UNICEF δημιουργεί ένα σύστημα που θα επιτρέψει την απευθείας καταβολή πληρωμών σε εκπαιδευτικούς χωρίς τα χρήματα να διοχετεύονται μέσω των ντε φάκτο αρχών», δήλωσε η Ζανέτ Βογκελάαρ, επικεφαλής της UNICEF για την Εκπαίδευση στο Αφγανιστάν, σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Reuters.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, είπε, η UNICEF θα αρχίσει να καταχωρεί όλους τους εκπαιδευτικούς δημόσιων σχολείων.

«Ο καλύτερος τρόπος να υποστηρίξουμε την εκπαίδευση των κοριτσιών στο Αφγανιστάν είναι να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα σχολεία και τους δασκάλους τους. Η UNICEF καλεί τους δωρητές να μην απογοητεύσουν τα παιδιά του Αφγανιστάν», προσέθεσε η Βογκελάαρ.

Οι δημόσιες υπηρεσίες του Αφγανιστάν, ιδιαίτερα εκείνες για την υγεία και την εκπαίδευση, βυθίστηκαν στην κρίση αφότου το κίνημα των ισλαμιστών Ταλιμπάν κατέλαβε τη χώρα στις 15 Αυγούστου.

Πολλές ξένες κυβερνήσεις απαγόρευσαν τη χρηματοδότηση εκτός της ανθρωπιστικής βοήθειας η οποία διοχετεύεται μέσω πολυμερών υπηρεσιών.

Αυτή έχει γενικά περιοριστεί σε επείγοντα εφόδια όπως σιτάρι και κουβέρτες, αφήνοντας απλήρωτους για μήνες τους εργαζόμενους στη δημόσια υπηρεσία, των εκπαιδευτικών περιλαμβανομένων. Δισεκατομμύρια δολάρια που κατέχει η αφγανική κεντρική τράπεζα στο εξωτερικό έχουν παγώσει επίσης.

Η διεθνής κοινότητα έχει σημάνει συναγερμό για το ενδεχόμενο οι Ταλιμπάν να περιορίσουν την εκπαίδευση των γυναικών, και τα γυμνάσια για κορίτσια σε πολλά μέρη της χώρας παρέμειναν κλειστά ενώ εκείνα για τα αγόρια επιτράπηκε να ανοίξουν.

Αξιωματούχος των Ταλιμπάν δήλωσε στο Reuters αυτή την εβδομάδα πως θα υπάρξουν "καλά νέα" για την επιστροφή μεγαλύτερων σε ηλικία κοριτσιών στο σχολείο, και πως οι αρχές της χώρας εργάζονται με την UNICEF και άλλους διεθνείς οργανισμούς για το θέμα αυτό.

«Εργαζόμαστε ειδικά με τη UNICEF και κάποιους άλλους διεθνείς οργανισμούς... για να βρούμε μια καλή λύση... έχουμε συνομιλίες σε καθημερινή βάση», δήλωσε ο Ουαχιντουλάχ Χασίμι, διευθυντής εξωτερικών προγραμμάτων και βοήθειας στο υπουργείο Παιδείας του Αφγανιστάν.

«Έχουμε ένα πρόβλημα, ότι οικονομικά δεν είμαστε σε καλή κατάσταση... αυτός είναι ο λόγος που ζητάμε από τη διεθνή κοινότητα, τους διεθνείς οργανισμούς, ειδικά εκείνους που έχουν χρήματα για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, να μας βοηθήσουν», προσέθεσε.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

areios_pagos.jpg
Δικαστικός «πέλεκυς» από τον Άρειο Πάγο: «Παράνομη υπερωρία» η άνω των 6 ωρών ημερήσια απασχόληση εκπαιδευτικών
Αρειος Πάγος: «Παράνομη υπερωρία» η απασχόληση εκπαιδευτικών με εργασία άνω των 6 ωρών ημερησίως
Δικαστικός «πέλεκυς» από τον Άρειο Πάγο: «Παράνομη υπερωρία» η άνω των 6 ωρών ημερήσια απασχόληση εκπαιδευτικών
servia
Σερβία: Αποκαλυπτικές εικόνες από τη νέα μαζική διαδήλωση των φοιτητών
Ζητούν την παραίτηση του Προέδρου Βούτσιτς και την πλήρη αποκάλυψη των στοιχείων για όσους εμπλέκονται με το δυστύχημα
Σερβία: Αποκαλυπτικές εικόνες από τη νέα μαζική διαδήλωση των φοιτητών
panelladikes
Πανελλήνιες 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Oικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλήνιες 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία