afganistan_kathigitis
Ο πανεπιστημιακός συνελήφθη χθες Πέμπτη χωρίς να έχει διαπράξει «κανένα έγκλημα- Έδινε δωρεάν βιβλία στις γυναίκες και τους άνδρες», πρόσθεσε

Οι αρχές στο Αφγανιστάν «χτύπησαν και συνέλαβαν» πανεπιστημιακό ο οποίος είχε καταγγείλει από την τηλεόραση την απαγόρευση που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στις γυναίκες να φοιτούν στο πανεπιστήμιο, έγινε γνωστό σήμερα από τον βοηθό του.

Τον Δεκέμβριο ο Ισμαήλ Μάσαλ έσκισε τα πτυχία του ζωντανά στην τηλεόραση στη διάρκεια συνέντευξής του σε ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά δίκτυα του Αφγανιστάν, το TOLOnews, για να καταγγείλει τον αποκλεισμό των γυναικών από την ανώτατη εκπαίδευση.

Τις τελευταίες ημέρες τα τηλεοπτικά δίκτυα μετέδωσαν εικόνες με τον Μάσαλ, ο οποίος παραιτήθηκε από τρία ιδιωτικά πανεπιστήμια της Καμπούλ όπου εργαζόταν, να σπρώχνει ένα καροτσάκι γεμάτο βιβλία στους δρόμους της αφγανικής πρωτεύουσας και να τα δίνει σε περαστικούς.

Ο Μάσαλ «χτυπήθηκε χωρίς έλεος και συνελήφθη με ιδιαίτερα απρεπή τρόπο από μέλη του Ισλαμικού Εμιράτου», δήλωσε σήμερα ο βοηθός του Φαρίντ Άχμαντ Φάζλι.

Αξιωματούχος των Ταλιμπάν επιβεβαίωσε τη σύλληψη. «Ο καθηγητής Μάσαλ επιδιδόταν για κάποιο καιρό σε προκλητικές ενέργειες εναντίον του συστήματος», ανήρτησε στο Twitter ο Αμπντούλ Χακ Χάμαντ, διευθυντής του υπουργείου Ενημέρωσης και Πολιτισμού.

«Οι υπηρεσίες ασφαλείας τον συνέλαβαν για να διενεργήσουν έρευνα», πρόσθεσε.

Ο πανεπιστημιακός συνελήφθη χθες Πέμπτη χωρίς να έχει διαπράξει «κανένα έγκλημα», σημείωσε ο Φάζλι. «Έδινε δωρεάν βιβλία στις αδελφές (σ.σ. τις γυναίκες) και τους άνδρες», πρόσθεσε.

«Παραμένει υπό κράτηση και δεν γνωρίζουμε πού», υπογράμμισε.

Η εικόνα του οργισμένου Μάσαλ στο πλατό της τηλεόρασης και η κίνησή του να σκίσει τα πτυχία του έγιναν γρήγορα viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Ως άνδρας και ως εκπαιδευτικός δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο για αυτές και αισθανόμουν ότι τα πτυχία μου ήταν πλέον ανώφελα. Οπότε τα έσκισα», είχε εξηγήσει τότε.

«Ύψωσα τη φωνή μου. Όρθωσα το ανάστημά μου μαζί με τις αδελφές μου (τις φοιτήτριες). Η διαμαρτυρία μου θα συνεχιστεί ακόμη κι αν αυτό μου κοστίσει τη ζωή», είχε τονίσει.

Στην βαθιά συντηρητική και πατριαρχική κοινωνία του Αφγανιστάν είναι σπάνιο ένας άνδρας να διαμαρτύρεται υπέρ των γυναικών, αλλά ο πανεπιστημιακός είχε διαβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει την εκστρατεία του για την προστασία των δικαιωμάτων τους.

Όταν ανήλθαν ξανά στην εξουσία τον Αύγουστο του 2021, οι Ταλιμπάν δεσμεύθηκαν ότι θα είναι πιο μετριοπαθείς, ωστόσο γρήγορα άρχισαν να επιβάλουν εκ νέου την αυστηρή εκδοχή τους του ισλάμ, όπως και την πρώτη φορά που κυβέρνησαν το Αφγανιστάν (1996-2001).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»