ανθρακούχο νερό
Αντιδράσεις προκαλεί η ανακάλυψη ότι το δημοφιλές εμφιαλωμένο νερό πηγής περιέχει μικροπλαστικά

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, υψηλά επίπεδα μικροπλαστικών έχουν εντοπιστεί σε εμφιαλωμένα νερά, εγείροντας ανησυχίες για την ασφάλεια των καταναλωτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά εμπορικά νερά, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο νομικής διαμάχης στις ΗΠΑ. Η εταιρεία που το εμφιαλώνει και το διαθέτει κατηγορείται ότι παραπλανά το κοινό σχετικά με την καθαρότητά του και τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο.

Σύμφωνα με το newsweek.com η συμμαχία για τη Ρύπανση από Πλαστικά έχει ήδη κινηθεί νομικά κατά της εταιρείας των εμφιαλωμένων νερών, καταθέτοντας μήνυση στο Ανώτερο Δικαστήριο της Πολιτείας της Κολούμπια στις 31 Ιανουαρίου 2025, ισχυριζόμενη ότι παρά τη διαφήμιση του συγκεκριμένου εμφιαλωμένου νερού ως «φυσικό νερό από πηγή», ανεξάρτητες δοκιμές βρήκαν την παρουσία μικροπλαστικών και βισφενόλης Α (BPA), που είναι επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία.

Η αυξανόμενη ανησυχία για τα μικροπλαστικά στο πόσιμο νερό και η περιβαλλοντική επίδραση του εμφιαλωμένου νερού βρίσκονται στο επίκεντρο της μήνυσης. Το πασίγνωστο αυτό εμφιαλωμένο νερό που αποτελεί θέμα δικαστικής διαμάχης προωθείται ως ένα φυσικό προϊόν απόλυτα προστατευμένο από εξωτερικούς παράγοντες. Ωστόσο, η παρουσία μικροπλαστικών και BPA αντιφάσκει με αυτούς τους ισχυρισμούς, σύμφωνα με τη μήνυση, επισημαίνοντας ένα ευρύτερο πρόβλημα με τη ρύπανση από πλαστικά σε υποτίθεται φυσικά προϊόντα.

Η υπόθεση αναδεικνύει επίσης τις προκλήσεις της ρύθμισης και της ειλικρινούς διαφήμισης του εμφιαλωμένου νερού σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο ευαισθητοποιημένοι για τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές συνέπειες των επιλογών τους σε τρόφιμα και τρόπο ζωής.

Η Συμμαχία για τη Ρύπανση από Πλαστικά, ένα έργο του Earth Island Institute, δεν επιδιώκει χρηματική αποζημίωση αλλά επιθυμεί μια δικαστική απόφαση για να σταματήσει οι παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ για την προώθηση των εμφιαλωμένων νερών σύμφωνα με τον Νόμο για την Προστασία των Καταναλωτών (CPPA).

Τι δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρίας

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας των εμφιαλωμένων νερών δήλωσε στο Newsweek: «Αυτή είναι μια αβάσιμη μήνυση που υπάρχει μόνο για να 'δημιουργήσει παράδειγμα' από μια επωνυμία και να αποσπάσει πόρους. Η FIJI Water υποστηρίζει πλήρως την ποιότητα του προϊόντος της, το οποίο προέρχεται άμεσα από μια φυσική πηγή στη Φίτζι. Η FIJI Water δεν χρησιμοποιεί μπουκάλια ή καπάκια με BPA, και χρησιμοποιεί μόνο την υψηλότερη ποιότητα ρητίνης πολυαιθυλενίου τερεφθαλικού (PET).»

Η Σκοτ Χόχμπεργκ, γενικός σύμβουλος του Earth Island Institute, δήλωσε σε δελτίο τύπου: «Η αλήθεια στη διαφήμιση είναι σημαντική. Τα μικροπλαστικά και το BPA δεν είναι ούτε φυσικά ούτε υγιή, και οι καταναλωτές αξίζουν την αλήθεια για τα προϊόντα που καταναλώνουν. Θα συνεχίσουμε να ελέγχουμε τις εταιρείες για τους ισχυρισμούς τους που αντιφάσκουν με τις πραγματικές επιπτώσεις των προϊόντων τους στην υγεία μας και το περιβάλλον."

Η Τζούλια Κόεν, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Συμμαχίας για τη Ρύπανση από Πλαστικά, δήλωσε σε δελτίο τύπου: «Η διαφήμιση του εμφιαλωμένου νερού με τρόπους που το παρουσιάζουν ως υγιεινό, ασφαλές και βιώσιμο παραπλανεί τους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν όλο και περισσότερο προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον και την υγεία τους.»

Η Τζέσικα Τζ. Γκόνταρντ, διευθύντρια επιστήμης στην SimpleLab, Inc και Tap Score, δήλωσε «Ιδανικά, οι εταιρείες εμφιαλωμένου νερού επιτρέπουν σε ειλικρινείς, ανεξάρτητους ερευνητές να αξιολογήσουν τα επίπεδα και τους τύπους μικροπλαστικών και νανοπλαστικών στο εμφιαλωμένο νερό και στο νερό της βρύσης και να δημοσιοποιούν τα δεδομένα. Αυτό θα επιτρέψει στις εταιρείες να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις σχετικά με τις πρώτες ύλες αν εντοπιστούν αυξήσεις μικροπλαστικών και νανοπλαστικών με συγκεκριμένους τύπους πλαστικών, καθώς και να παρέχουν στους πελάτες δεδομένα για να πάρουν ενημερωμένες αποφάσεις.»

Η μήνυση θα προχωρήσει μέσα από το νομικό σύστημα της Κολούμπια, όπου θα καθοριστεί εάν οι διαφημιστικοί ισχυρισμοί της εταιρείας συνιστούν ψευδή διαφήμιση σύμφωνα με τον CPPA. Αυτή η υπόθεση θα μπορούσε να αποτελέσει δικαστικό προηγούμενο για το πώς χειρίζονται παρόμοιοι ισχυρισμοί από τη βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού, ενδεχομένως οδηγώντας σε αυστηρότερες ρυθμίσεις για τη διαφήμιση και πιο αυστηρά πρότυπα για την αποκάλυψη μολυσματικών παραγόντων, όπως τα μικροπλαστικά και το BPA.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tilefonima-apati-1.jpg
Καταγγελία - Τηλεφωνούν σε εκπαιδευτικούς και τους λένε: «Ή αποσύρεσαι από την απεργία ή παραπέμπεσαι σε πειθαρχικό»!
«Υπάλληλοι της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας τηλεφωνούν σε εκπαιδευτικούς απεργούς θέτοντας το εκβιαστικό δίλημμα “ή αποσύρεσαι από την απεργία-αποχή μέχρι τις...
Καταγγελία - Τηλεφωνούν σε εκπαιδευτικούς και τους λένε: «Ή αποσύρεσαι από την απεργία ή παραπέμπεσαι σε πειθαρχικό»!