«Πανελλαδικές στα χρόνια του κορονοϊού»
Επιστολή στο alfavita.gr από μια μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, μία κυνηγό του ονείρου και της τύχης

Είναι 4 Απριλίου του 2020. Το ρολόι δείχνει 15:00. Η ψυχή νιώθει φόβο και άγχος, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και μία απίστευτη επιθυμία για εξωτερίκευση όλων των σκέψεων και των συναισθημάτων, που σχετίζονται με όλα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό. Ναι, αναφέρομαι στον κορονοϊό. Τον ύπουλο αυτό καταστροφέα, που κάθε στιγμή στερεί τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους.

Κάποιος εύλογα θα αναρωτηθεί: «Μα καλά, μόνο εκείνη νιώθει φόβο και άγχος;». Η απάντηση είναι όχι. Δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο βιώνουν ακριβώς τα ίδια συναισθήματα, μιας και καθημερινά διακυβεύεται η ατομική και δημόσια υγεία. Το ύψιστο αυτό αγαθό, το οποίο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη κάθε στόχου και την πραγματοποίηση κάθε επιθυμίας. Αυτό που πολλές και πολλοί έχουν αναγάγει σε ζήτημα δευτερευούσης σημασίας και καθημερινά επιδίδονται στην απόκτηση εφήμερων αγαθών, αδιαφορώντας για τον πλησίον και το συλλογικό συμφέρον. Ίσως  το κακό που μας έχει βρει να είναι το τίμημα αυτής της αδιαφορίας, την οποία όλοι –σε μικρό ή σε μεγάλο βαθμό- έχουμε επιδείξει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Αρκετά όμως με την κριτική και την αυτοκριτική. Το πρόβλημα είναι εδώ και καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε.

 Προσωπικά, σέβομαι απόλυτα την προσπάθεια που καταβάλλεται για την αντιμετώπιση αυτού και τηρώ, όπως όλοι μας οφείλουμε, τα μέτρα προστασίας, που έχουν ως στόχο τη διαφύλαξη της υγείας όλων των πολιτών και κυρίως εκείνων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Φοβάμαι για τον παππού, τη γιαγιά, το συγγενή ή το γνωστό με το υποκείμενο νόσημα. Φοβάμαι όμως και για κάτι άλλο. Για κάτι το οποίο φοβούνται όλα τα παιδιά της γενιάς του 2002. Αυτό το κάτι ακούει στο όνομα «πανελλαδικές εξετάσεις». Κάποιοι πιθανόν να σκεφθούν, πως είναι άκυρο και άκαιρο να μιλάμε για τις πανελλαδικές, όταν η υγεία όλων μας βρίσκεται σε κίνδυνο. Κυρίες και κύριοι, επιτρέψτε μου να σα πω, πως κάνετε μεγάλο λάθος. Ναι, το θέμα της υγείας καθίσταται το μεγαλύτερό μας άγχος και αυτό το κατανοούμε απόλυτα. Το ότι είμαστε 18 ετών και επαγγελλόμαστε μαθητές, δε σημαίνει, πως δεν αντιλαμβανόμαστε την κρισιμότητα της κατάστασης. Φυσικά και η υγεία όλων μας βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας των επιθυμιών. Όμως, αυτός ο κυκεώνας που λέγεται «πανελλαδικές» αποτελεί την καθημερινότητά μας. Είναι η αρχή για την πραγματοποίηση των ονείρων μας. Γι’ αυτό ζητάμε να μάθουμε την ύλη στην οποία θα εξεταστούμε. Διότι πίσω από εμάς υπάρχουν οι αφανείς ήρωες: οι γονείς μας και οι καθηγητές μας, που καθημερινά αγωνιούν μαζί μας. Είναι εκείνοι, που έρχονται κάθε στιγμή αντιμέτωποι με χιλιάδες προβλήματα και ανησυχίες. Εκείνοι που τρέμουν στη σκέψη, μήπως νοσήσουμε. Εκείνοι που κάθε μέρα αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Εκείνοι που μας στηρίζουν σε κάθε μας βήμα και προσπαθούν να συναισθανθούν το άγχος και την αγωνία μας. Έπειτα είμαστε κι εμείς, που κάθε μέρα παλεύουμε για τα όνειρά μας και παρακολουθούμε εναγωνίως την έκβαση της κατάστασης.

 Κυρία υπουργέ, σε αυτές τις δύσκολες μέρες που διανύουμε, κρίνεται απαραίτητο να μας αναγγείλετε την ύλη στην οποία θα διαγωνιστούμε. Το ζήτημα αυτό αποτελεί μεγάλο άγχος για εμάς, τις οικογένειές μας και τους καθηγητές. Πρέπει να μας απαλλάξετε από αυτό. Αυτή την περίοδο ανησυχούμε για την υγεία μας πρωτίστως και έπειτα για τις πανελλαδικές. Σηκώνουμε καθημερινά πολλά βάρη στις πλάτες μας. Είναι αναγκαίο να αφαιρεθεί ένα από αυτά. Οι ψυχολογικές μεταπτώσεις πρέπει να σταματήσουν. Δεν αντέχουμε άλλο!!! Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν αποτελεί πανάκεια. Υπάρχουν μαθητές που δε χαίρουν κατάλληλης υλικοτεχνικής υποστήριξης. Και ερωτώ: αυτά τα παιδιά αποκλείονται από τις πανελλαδικές;;;

Από μία μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, μία υποψήφια των πανελλαδικών εξετάσεων, μία κυνηγό του ονείρου και της τύχης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής