Αφορμή για αυτήν την εναλλακτική από τις μέχρι τώρα επιστολές, υπήρξαν οι επιστολές των παιδιών που αγωνιούν και στέλνουν ο ένας μετά τον άλλον , οι οποίες κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος , κοιτώντας το ζήτημα μονομερώς , και ειδικότερα μέσα από μια ατομοκεντρική & αρνητικά φορτισμένη διάθεση, αλλά το τελικό σπρώξιμο μου το έδωσε ένα παιδί που έγραψε μια επιστολή αισιοδοξίας , πριν από εμένα, όπως ακριβώς ήθελα να κάνω και εγώ αλλά δίστασα. Έτσι, αισθάνομαι πώς καλό θα ηταν να ενισχύσω την δύναμη της υπόλοιπης μάζας των μαθητών, που ατενίζουν το μέλλον με περισσότερη αυτοπεποίθηση , θετικότητα και , κυρίως , αίσθημα συλλογικής ευθύνης.
Σε αυτές τις δύσκολες μέρες, όπου κάθε μέρα τα μέτρα γίνονται ολοένα και αυστηρότερα , τα θύματα όλο και περισσότερα και με τον κλοιό του ιού να στενεύει ανελέητα, οφείλουμε, πολλώ δε εμείς ως νεότερη γενιά, παρόλες τις συμφορές , να κοιτάζουμε με αδιάλειπτη αισιοδοξία την καθημερινότητα. Και, οτιδήποτε συμβαίνει δεν πρέπει να το αφήνουμε να μας επηρεάζει σε μια τόσο ιδιαίτερη χρονική περίοδο για εμάς συγκεκριμένα.
Είμαι από τη Θεσσαλονίκη, είμαι μαθητής Γ' Λυκείου και θεωρητικός. Αν και θεωρητικός, έχω υπολογίσει τα πράγματα και για αυτό δεν τρέφω εντός μου υπέρμετρο άγχος και περιττά συναισθήματα που δεν αποβλέπουν στην βελτιστοποίηση των επιδόσεων μου. Συντάσσω αυτήν την επιστολή αφενός για να ακουστούν οι πιο αδύναμες φωνές και αφετέρου για να επισημάνω την κρισιμότητα που διέπει την εποχή μας σε αντιδιαστολή με τις πανελλήνιες και τις όχι και τόσο θεμιτές επιθυμίες συνομιλήκων μου.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, ανέκαθεν οι Πανελλήνιες δεν είναι απλά κάποιες αξιοκρατικές και αντικειμενικές εξετάσεις που σου δίνουν το κλειδί για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελούν επίσης και έναν αποκαρδιωτικό αγώνα αντοχής που δεν χαρίζει τίποτα και σε κανέναν. Δηλαδή , εξεταζόμαστε ποικιλοτρόπως (Ψυχικές αντοχές) και όχι μονάχα ως προς την ευφυΐα (Εγκεφαλικές ικανότητες & αντοχές). Οι ψυχικές αντοχές είναι απαραίτητο εφόδιο για εν δυνάμει επιστήμονες.
Θα ήθελα να εκφραστώ με λίγα λόγια καρδιάς , να πω και εγώ τις δικές μου σκέψεις , εκπροσωπώντας παράλληλα το πλήθος των ομοϊδεατών μου.
Όλοι οι συνυποψήφιοι θα πρέπει για αρχή να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτήν την περίοδο ο παλμός του στρες θα γινόταν πιο ρυθμικός, είτε με ιό είτε χωρίς ιό και άρα δεν ευθύνεται η κατάσταση για τη δημιουργία του άγχος παρά ίσως για μία ελαφρά αύξηση του , αλλά κυρίως πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πώς όποτε και να διεξαχθούν οι εξετάσεις οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι. Από εκεί και πέρα, αναγκαστικά θα ήταν λάθος να βιαστούν οι διαδικασίες διεξαγωγής τους , θέτοντας έτσι σε κίνδυνο ολόκληρη την δημόσια υγεία. Διότι, αυτήν την στιγμή , προτεραιότητα έχει η ανθρώπινη ζωή. Από την άλλη μεριά, η αμεσότερη διεκπεραίωση των πανελληνίων εξετάσεων αναμφισβήτητα επείγει αλλά μπροστά στο οδυνηρό ενδεχόμενο του θανάτου πολλών-πολλών ακόμη πολιτών , λυπάμαι, αλλά όχι, συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Με άλλα λόγια, θα ήταν ανεπίτρεπτο & εγκληματικό ακόμα (για εμένα τουλάχιστον) , στον βωμό της βιασύνης & της απληστίας μας να θυσιάσουμε κυριολεκτικά ανθρώπινες υπάρξεις, πυροδοτώντας υγειονομικές βόμβες σε κάθε περιοχή της Ελλάδας απλά και μόνο για να ζήσουμε εμείς το καλοκαιράκι μας. (Που εν τέλει , μέχρι να δημοσιευθεί το εμβόλιο τουλάχιστον, μάλλον θα αποκτήσουμε την αρετή της Υπομονής, κοινώς bye bye summer)
Ωστόσο, ασφαλώς και δεν θα χαθεί η χρονιά, δεδομένο αυτό, αλλά το να καθυστερήσει λίγο ή πολύ δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να μας ενοχλεί. (Χρειάζεται τεκμηρίωση αυτό;). Όσο αφορά την ύλη, ας μείνει ως έχει. Είναι δυνατόν να αφαιρούν ελάχιστη ύλη με το αντίτιμο να γίνουν πολύ-πολύ νωρίτερα; Παράνοια, σαθρότητα και ρηχότητα διαχείρισης, σεβασμού στα πρόσωπα των μαθητών και επαγγελματισμού θα απέπνεε αυτό.
Εγώ δεν θα πιέσω το Υπουργείο , το θεωρώ ανώφελο και άσκοπο. Οι άνθρωποι εκεί είναι ειδικοί , σπουδαγμένοι και εργάζονται πυρετωδώς (ελπίζω) αποβλέποντας το δικό μας καλό , τη δική μας υγεία και τους εμπιστεύομαι. Μακάρι να πούνε και τον Σεπτέμβριο, έτσι ώστε να έχουν ελαχιστοποιηθεί οι πιθανότητες ραγδαίας εξάπλωσης , κρουσμάτων και θνησιμότητας. Αν παίζαμε σκάκι, αυτό θα ήταν κινησάρα. Επειδή , σκεπτόμενος κανείς μονάχα την ιδέα πως μια στρατιά ασυμπτωματικών θα παρτάρει μετά τις πανελλήνιες, οι προοπτικές του λογικού αυτού ενδεχομένου είναι εφιαλτικές. Όχι απλά δεν θα έχουμε τάφους, το μέτρημα θα χάσουμε.
Για τώρα , ας στηριχτούμε καλά στα πόδια μας όλοι, ας εκσυγχρονιστούμε και ας προσαρμοστούμε όλοι μαζί με τις τρέχουσες και τις επικείμενες συνθήκες και ανάγκες, ας αποφύγουμε τις τραγικότητες, την γκρίνια τις υπερβολές και την απελπισία (και τις εξόδους*!) , που δεν ωφελούν και μόνο κακό αναπαράγουν.
Περνώντας στο καλύτερο κομμάτι, Αυτό που θα πω τώρα δεν με ωφελεί (το αντίθετο μάλιστα) αλλά θα το αναφέρω επειδή πάνω απ' όλα πρέπει να προσπαθούμε όσο μπορούμε να βάζουμε το συνολικό συμφέρον μπροστά από το ατομικό. «Ψαχτείτε, ζητήστε βοήθεια , κάντε ότι μπορείτε και μάλιστα Έγκαιρα για να μάθετε πώς να διαχειριστείτε ορθώς τον άπλετο αυτόν χρόνο που ομοιάζει με χειμαρρώδη ποταμό.
Αν ανέβεις στην βάρκα, θα φτάσεις , αν δεν ανέβεις...»
Όπως μάθαμε φέτος στην κατεύθυνση, Η ατομική ευτυχία προϋποθέτει την συλλογική ευτυχία. Αν ο πλησίον μας είναι στην ΜΕΘ, όχι μόνο αυτός αλλά και η "ευδαιμονία" μας δυσκολεύεται να ανασαίνει.
Ας βάλουμε την εγωπάθεια εκεί όπου πρέπει να την βάλουμε, στον πράσινο κάδο, και ας ξεκινήσουμε επιτέλους την πορεία μας προς το Αγαθό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη