Αφουγκραστείτε και εμάς, τους τελειόφοιτους που «μένουμε στο σπίτι»
Μια ακόμη επιστολή στο alfavita.gr μαθητή της Γ΄Λυκείου

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Όντας ένας από τους χιλιάδες μαθητές της Γ’ Λυκείου, αισθάνθηκα κι εγώ με τη σειρά μου την ανάγκη να συντάξω την παρούσα επιστολή, αναφορικά με τους προβληματισμούς μου σχετικά με τα τρέχοντα δρώμενα.

Η Ελλάδα μας, η χώρα των νέων και των ηλικιωμένων, η χώρα με το ένδοξο μακρινό παρελθόν και το πολύπαθες εγγύς, αναμφίβολα έρχεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή πρόκληση. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πριν από λίγους μήνες την τρομακτική αυτή πορεία του ιού σε παγκόσμιο επίπεδο. Εδώ, οφείλω να συγχαρώ και όλα τα μέλη του κυβερνητικού σχήματος που έδρασαν τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά στη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της μετάδοσης της νόσου, ώστε να αποτελέσει η χώρα πρότυπο για την υφήλιο. Δεν είναι λίγες οι αναφορές εξάλλου από την New York Times, το CNN και πολλά ακόμη ξένα ενημερωτικά δίκτυα.

Ωστόσο, η Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα θα πρέπει να αντιμετωπίζει κάθε -μα κάθε- πρόκληση από όλες τις οπτικές και με τις λιγότερες απώλειες κάθε φορά. Όσο αξιέπαινη είναι η διαχείριση του συστήματος της δημόσιας υγείας -που ασφαλώς συνιστά πρωτεύουσα προτεραιότητα-, τόσο έντονος είναι ο προβληματισμός μου σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί «στο όνομα της παιδείας».

Ασφαλώς, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν αίτημα της κοινωνίας και με κάθε της μορφή, σύγχρονη ή ασύγχρονη, σίγουρα κρατά εμάς τα παιδιά σε στενή επαφή με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Δε θα μπορούσε κανείς, όμως, να ισχυριστεί ότι υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Εξάλλου, η κατάρτιση της συντριπτικής πλειονότητας της «γηραιάς» εκπαιδευτικής κοινότητας δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις τεχνολογικές απαιτήσεις των νέων εκπαιδευτικών πρακτικών. Σε καμία περίπτωση βέβαια, δε μπορεί να αξιολογηθεί κάθε τέτοιο εγχείρημα αρνητικά.

Το ερώτημα είναι τι συμβαίνει με εμάς, την πολύπαθη και κατατρεγμένη γενιά του 2002. Μπορεί να φαντάζει υπερβολικός ο τρόπος έκφρασης του ερωτήματός μου. Ίσως και να είναι. Αρκεί να σκεφτείτε ότι εν έτει 2017, περνάμε το κατώφλι του Λυκείου για πρώτη φορά, έχοντας στο νου μας πληθώρα σεναρίων για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ας μην εθελοτυφλούμε… Η πλειονότητα των μαθητών και μαθητριών ήδη από την Α’ τάξη του Λυκείου προβληματίζεται και αγωνιά για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δικαιολογημένο, κατ’ εμέ, αφού θα αποτελέσουν σημαντικό παράγοντα για την υπόλοιπη ζωή μας. Περνώντας, λοιπόν, ο καιρός ανακοινώνεται στο μεσοδιάστημα Α’ και Β’ τάξης (καλοκαίρι 2018) το «νέο σύστημα Γαβρόγλου». Σύγχυση. Από τη μια πλευρά, να προσπαθούμε να κατανοήσουμε το σύστημα ελεύθερη πρόσβασης και μη. Από την άλλη, να φημολογείται αύξηση της ύλης. Και όλα αυτά στη σκιά των επερχόμενων εκλογών, στις οποίες το δημοσκοπικά πρώτο κόμμα δεσμευόταν για ακύρωση των όσων αλλαγών είχαν προηγηθεί. Παρόλα αυτά, δε μπορώ να σας κατηγορήσω για λαθεμένη αντιμετώπιση του ζητήματος έως τώρα, αφού ο νόμος επιτάσσει την εφαρμογή του εν λόγω συστήματος. Οι αλλεπάλληλες εγκύκλιοι, όμως, οι νόμοι και οι συνεχείς μικροαλλαγές δυσχέραιναν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το ψυχικό βάρος, η σύγχυση και ο αποπροσανατολισμός που γίνονταν όλο και πιο έντονα αύξαναν το άγχος μας για τις εξετάσεις, με το τέλος των οποίων θα σηματοδοτούνταν και η λύτρωση…

Στη σημερινή πραγματικότητα τώρα, η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων και η παράταση του διδακτικού έτους είναι προφανές ότι κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο, κυρίως, για  εμάς, τους υποψήφιους. Οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου δε θεωρώ ότι αποτελούν καλή λύση. Σε καμία περίπτωση. Το άγχος, η κούραση, το διάβασμα, η πίεση έχουν κάποια αισθητά όρια, τα οποία δε χωρούν ένα δεύτερο επώδυνο καλοκαίρι. Ούτε, ασφαλώς, και η «ελεύθερη πρόσβαση» θεωρώ ότι θα μπορούσε να εφαρμοστεί, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς το αξιολογικό και βαθμολογικό σύστημα εκείνων απέχει πολύ από το ελληνικό. Το καλύτερο σενάριο είναι αυτό που κι εσείς η ίδια επανειλημμένα έχετε δηλώσει ως επιθυμητό: εξετάσεις τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σύσσωμη η μαθητική κοινότητα το επαινεί αυτό.

Εκείνο το οποίο μας δυσαρεστεί είναι η αβεβαιότητα. Με την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων -αναφέρομαι στα πιο αισιόδοξα σενάρια, πριν τον Ιούνιο-, θα έχουμε στη διάθεσή μας κάποιες εβδομάδες, όπως έχετε δηλώσει. Αρκετός χρόνος για επανάληψη ή ολοκλήρωση ενός κεφαλαίου. Από την μαθητική μου εμπειρία, κρίνω αδύνατο να μπορέσει να διδαχθεί ολόκληρη η προγραμματισμένη ύλη μέσα σε αυτά τα στενά χρονικά πλαίσια με αυτή την άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Επομένως, πιστεύω ότι απαιτείται από τις καταστάσεις περικοπή αυτής. Είναι ίσως η καλύτερη δυνατή λύση και μια σημαντική ανακούφιση των υποψηφίων, αφού δε μπόρεσαν να ολοκληρώσουν με τον πιο κατάλληλο τρόπο τη διδασκαλία των τελευταίων ενοτήτων/κεφαλαίων. Αυτό είναι και το μοναδικό στοιχείο που με δυσαρεστεί από τη στάση του Υπουργείου. Ακόμη και στις 28/4 να ανοίξουν τα σχολεία, τα περιθώρια είναι αρκετά στενά. Έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος…

Χρειαζόμαστε μια άμεση και υπεύθυνη απάντηση σχετικά με τα ερωτήματα αυτά που θα μπορούσατε ει δυνατόν εύκολα να απαντήσετε. Δε θα μπορούσαμε να σας ζητούμε την ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ούτε καν την σχετική περίοδο στην οποία θα μετακυλήσουν. Σας ζητούμε έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με την νέα εξεταστέα ύλη. Δεν είναι δυνατόν ελάχιστους μήνες πριν τις εξετάσεις, να υφίστανται φημολογίες και «σκέψεις» για μείωση. Χρειάζεται δραστικότητα. Οι μαθητές αγωνιούν. Εμείς αγωνιούμε. Προσπαθούμε να συντονίσουμε μόνοι μας το πρόγραμμά μας… Τις επαναλήψεις μας… Χωρίς όμως να κινδυνεύουμε να χάσουμε πολύτιμο χρόνο σε ενότητες που τελικά δε θα εξεταστούν.

Σας απευθύνομαι με απόλυτη ειλικρίνεια και σεβασμό. Κατανοώ το δύσκολο έργο που επιτελείτε και τα αμέτρητα ζητήματα που καλείστε να διαχειριστείτε. Αφουγκραστείτε, όμως, για λίγο και εμάς, τους τελειόφοιτους που «μένουμε στο σπίτι». Την αβεβαιότητα ενός υποψηφίου για τις εξετάσεις… Την αβεβαιότητα για το μέλλον του!

Με εκτίμηση,

ένας μαθητής της Γ’ Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής