Πανελλαδικές: Καταγγελία για τις συνθήκες κάτεργου στα ειδικά εξεταστικά κέντρα στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης
Ανακοίνωση καταγγελία της Αριστερής Συμπαράταξης

Η αυθαιρεσία, ο αυταρχισμός και η καταστρατήγηση συνταγματικών δικαιωμάτων  που διέπουν το «Νέο» πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία διαχέονται τεχνηέντως και συστηματικά σε όλα τα επίπεδα διοίκησης από το Υπουργείο Παιδείας ως τις διευθύνσεις και τα σχολεία έως ότου συναντήσουν τους τελικούς αποδέκτες τους, τους εκπαιδευτικούς.

Υπό το πρόσχημα των ειδικών συνθηκών που επικρατούν λόγω του covid-19 και με το λάβαρο της περιλάλητης «ατομικής ευθύνης» ανά χείρας, στελέχη της εκπαίδευσης, πρόεδροι επιτροπών και βαθμολογικών κέντρων σπεύδουν να υλοποιήσουν τις επίσημες αλλά και ανεπίσημες οδηγίες για απαξίωση και φίμωση των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας κλήθηκαν φέτος, υπό τη σκιά και τη διασπορά απειλών και επικείμενων αυστηρών συνεπειών, εάν δεν συμμορφωθούν πάση θυσία «προς τας υποδείξεις», να αναλάβουν, ως συνήθως, το ρόλο ενός πολυεργαλείου το οποίο με ελάχιστο ή μηδαμινό κόστος θα φέρει εις πέρας τη «χαμαλοδουλειά». Έτσι στο πνεύμα αυτών των εντολών, οι εκπαιδευτικοί ειδικά των Λυκείων πρέπει να είναι συγχρόνως επιτηρητές, εξεταστές στις προφορικές εξετάσεις αλλά και βαθμολογητές των γραπτών δοκιμίων.

Παράδειγμα του ευτελισμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών, του έργου και του κοινωνικού ρόλου που επιτελούν αποτελούν τα όσα εκτυλίχθηκαν την 1η ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων στα ειδικά εξεταστικά κέντρα 323 και 395 που λειτουργούν στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης. Η κατάσταση που επικράτησε μπορεί να περιγραφεί ως εξής:

  • Οι εκπαιδευτικοί – εξεταστές προσήλθαν, ως όφειλαν, ως τις 7:30 το πρωί στο χώρο των εξετάσεων, αναζητώντας ματαίως ενημέρωση για επιτροπές και κωδικούς.
  • Αποχώρησαν πνευματικά και σωματικά εξουθενωμένοι, πεινασμένοι, διψασμένοι, κάθιδροι από τη ζέστη και την αποπνικτική ατμόσφαιρα αιθουσών εξέτασης με εμβαδόν το πολύ 10 τετραγωνικών ύστερα από 10 και 11 ώρες. Η τελευταία εξεταστική επιτροπή αποχώρησε στις 18:00 το απόγευμα ακριβώς! Οι πόρτες ήταν κλειδωμένες!!!
  • Δεδομένης της μεγάλης καθυστέρησης  παράδοσης των θεμάτων στους υποψήφιους, η αναίτια και κοπιώδης αναμονή υποψήφιων και εκπαιδευτικών έφτασε στο ζενίθ: ενώ οι εκπαιδευτικοί εξεταστές από τις 12:45 το μεσημέρι  έλαβαν τις θέσεις τους στις αίθουσες εξέτασης, οι πρώτοι υποψήφιοι άρχισαν να προσέρχονται για μυστηριώδεις και ανεξήγητους λόγους από τις 13:30 και έπειτα.
  • Οι απαντήσεις των προέδρων των βαθμολογικών κέντρων, στις εντονότατες διαμαρτυρίες και αιτιάσεις των εκπαιδευτικών για την παντελή απουσία μέριμνας και στοιχειώδους οργάνωσης  της όλης διαδικασίας κυμαίνονταν: άλλες είχαν ως αφετηρία, οι πιο ευγενικές τουλάχιστον, τη μετάθεση των ευθυνών στο δήμο Παλλήνης ο οποίος δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά τους για προμήθεια νερού, ενώ άλλες, προσβλητικές και απαξιωτικές, έφταναν ως την κατηγορηματική άρνηση κάθε ευθύνης από την πλευρά τους, ενώ ταυτόχρονα εγκαλούσαν τους εκπαιδευτικούς - εξεταστές γιατί δεν επέδειξαν την πρέπουσα «ατομική ευθύνη», μιας και ήταν γνωστή η απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων. Κατέληξαν μάλιστα οι κύριοι πρόεδροι του εξεταστικού σε αυστηρές συστάσεις προς τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τις «καθαρές» βρύσες του σχολείου ή ακόμη, και τις βρύσες στις τουαλέτες!
  • Και κάτι ακόμη για τα περίφημα «μέτρα προστασίας»: οι μάσκες για τους εκπαιδευτικούς ανύπαρκτες, τα αντισηπτικά λιγοστά και μετρημένα και όσο για τις αποστάσεις μεταξύ των υποψηφίων στις αίθουσες της 3ωρης προετοιμασίας των απαντήσεων, ας ρωτήσουμε τους ίδιους τους εξεταζόμενους.

Μπορούμε να προβλέψουμε πώς θα σπεύσουν να μας κουνήσουν το δάχτυλο, να μας απειλήσουν, ενδεχομένως, και να δικαιολογηθούν οι πραγματικά υπεύθυνοι τέτοιων καταστάσεων: η πανδημία, ο covid, οι εξεταστές που είναι φέτος λιγότεροι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, «η ανευθυνότητα και το θράσος των τεμπέληδων εκπαιδευτικών που επί δυόμισυ μήνες κάθονταν σπίτια τους», η κλιματική αλλαγή, «το ζαβό το ριζικό μας», «ο θεός που μας μισεί», «το κεφάλι το κακό μας» …

Ευτελή και συκοφαντικά προσχήματα, αλλά και ευτυχείς συγκυρίες:  η τραγωδία του θανάτου και της πανδημίας αξιοποιήθηκαν από το υπουργείο και την κυβέρνηση ως όπλα, προκειμένου να εξαπολύσουν μια ανευ προηγουμένου επίθεση εναντίον των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του δημόσιου σχολείου. Εκείνα τα στελέχη της εκπαίδευσης, αλλά  και εκείνοι οι «άριστοι» ημέτεροι «συνάδελφοι» που σπεύδουν να διεκπεραιώσουν τις απαξιωτικές για  εκπαιδευτικούς και μαθητές οδηγίες  του Υπουργείου και να προετοιμάσουν το έδαφος για την τιμωρητική αξιολόγηση φέρουν τεράστια ευθύνη! Πρόκειται δυστυχώς για ορισμένους «εκπαιδευτικούς» που σπεύδουν να υπηρετήσουν δουλικά το στόχο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, που στελεχώνουν και διαχειρίζονται ως πρόεδροι ή μέλη, επιλεκτικά, αναξιοκρατικά και διαχρονικά (!) χωρίς καν υποψία δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης, στο πλαίσιο ενός καθεστώτος απόλυτης ευνοιοκρατίας που προϋποθέτει το συστηματικό αποκλεισμό των διαφωνούντων συναδέλφων, εξεταστικά - βαθμολογικά κέντρα και λυκειακές επιτροπές.

Δεν είναι ο covid-19, ούτε η απειρία των οργανωτών το αίτιο των απαράδεκτων συνθηκών κάτεργου που βίωσαν οι εκπαιδευτικοί  στα συγκεκριμένα εξεταστικά κέντρα, ενδεχομένως και σε άλλα: άλλωστε, οι ίδιοι άνθρωποι ανακυκλώνονται στις ίδιες θέσεις «ευθύνης» για χρόνια (πόσα άραγε;). Το πραγματικό αίτιο είναι η «προθυμία» τους, η αδιαμαρτύρητη και επικίνδυνη συναίνεσή τους να υλοποιήσουν τα προστάγματα του υπουργείου.

Απαιτούμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και υπενθυμίζουμε στους αρμόδιους το αυτονόητο, ότι δηλαδή είμαστε άνθρωποι  με συγκεκριμένες αντοχές και δεν έχουμε μεταλλαχθεί σε μηχανές  όπως οι ίδιοι νομίζουν ή όπως επιθυμούν. Αυτό σημαίνει ότι για να επιτελέσουμε υπεύθυνα και με συνείδηση το καθήκον μας δεν μπορούμε να εργαζόμαστε κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, χωρίς ωράριο, κάνοντας την ίδια μέρα και τους επιτηρητές και τους βαθμολογητές, με επικρεμάμενες  από  πάνω μας τις απειλές της πειθαρχικής δίωξης αν οι αντοχές μας μας προδώσουν. Απαιτούμε τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων με σεβασμό στους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και όχι μέσα σε καθεστώς  δουλοπαροικίας και τρομοκρατίας , όπως υφίσταται σήμερα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Δεν είναι μόνο η βία, είναι και η επικοινωνιακή αναπαραγωγή της
Tα μικρά παιδιά και οι νέοι γνωρίζουν πριν από καθετί τη διάχυτη βία. Την προσλαμβάνουν ως αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής ζωής και της...
Δεν είναι μόνο η βία, είναι και η επικοινωνιακή αναπαραγωγή της
daskalos_agglika
Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολεία στις Σέρρες για την εισαγωγή των Αγγλικών στην Προσχολική Εκπαίδευση

Απόφαση τοποθέτησης - διάθεσης

Τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολεία στις Σέρρες για την εισαγωγή των Αγγλικών στην Προσχολική Εκπαίδευση
απθ
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
Για δέκατη συνεχή χρονιά ο Καθηγητής του ΑΠΘ Γιώργος Καραγιαννίδης περιλαμβάνεται στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως
ΑΠΘ: Καθηγητής στη λίστα των επιστημόνων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως για 10η συνεχή χρονιά
karotsakia.jpg
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πραγματοποιήθηκε χθες (25/11/2024) σύσκεψη για το φλέγον ζήτημα της σχολικής στέγης ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ, αλλά και γενικότερα της σχολικής στέγης, καθώς...
Ηράκλειο: Σύσκεψη για τα Ειδικά Σχολεία - Διαμαρτυρία στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση