πανελλαδικές εξετάσεις
Αναλυτικά η επιστολή που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr

Επιστολή διαμαρτυρίας αναφορικά με το θέμα Α3 στη Φυσική αποστέλλει γονέας υποψήφιας των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Εντοπίζοντας σειρά ζητημάτων σχετικά με τη διατύπωση του ερωτήματος ζητά διορθωτικές οδηγίες.

Αναλυτικά η επιστολή στην υπουργό Παιδείας:

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να εκφράσω τη διαμαρτυρία μου σχετικά με τις οδηγίες εξέτασης του θέματος Α3 Φυσικής των Πανελληνίων εξετάσεων 2020. Στο ανωτέρω θέμα πολλαπλής επιλογής η ενδεικτική σωστή απάντηση σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες είναι η Γ.

Ωστόσο εντοπίζονται τα παρακάτω προβλήματα:

  • Στο θέμα αναφέρεται ότι ο σωλήνας που απεικονίζεται βρίσκεται σε οριζόντιο επίπεδο. Τα οριζόντια επίπεδα ως γνωστόν είναι άπειρα όπως και οι θέσεις του παρατηρητή ως προς κάθε ένα από αυτά. Μία μόνο από τις άπειρες αυτές θέσεις είναι η κάθετη ως προς το οριζόντιο επίπεδο.
  • Δε διευκρινίζεται αν το σχήμα είναι ή όχι σε 3D προοπτική, κάτι που εύκολα θα μπορούσε να γίνει αν ξεκάθαρα διατυπωνόταν στην εκφώνηση ή αν ο σωλήνας είχε σχεδιαστεί εντός ορθογωνίου ή πλάγιου παραλληλόγραμμου σε περίπτωση κάθετης ή γωνιώδους θέασης αντίστοιχα.
  • Με τα παραπάνω δεδομένα θα ήταν αδικαιολόγητο να επιλέξει κανείς ως μία και μοναδική την προοπτική όπου ο παρατηρητής βρίσκεται σε κάθετη θέση ως προς το οριζόντιο επίπεδο.
  • Στην εκφώνηση δεν αναφέρεται αν Α1˃Α2, δηλαδή ποια είναι η διατομή του σωλήνα στις δύο θέσεις.
  • Στους μαθητές συχνά υποδεικνύεται  να στηρίζουν την επιλογή τους στα δεδομένα της εκφώνησης και να εξετάζουν τα δεδομένα σε συνάφεια με όλες τις δυνατές επιλογές.
  • Στην απάντηση Δ αναφερόταν η επιλογή «αδυνατούμε να συγκρίνουμε», η οποία, με βάση όλα τα παραπάνω είναι η σωστή.

Επίσης πρέπει να επισημανθεί πως η ίδια η ΕΕΦ (Ένωση Ελλήνων Φυσικών) για το ανωτέρω θέμα και με ανάλογο σκεπτικό έχει ήδη βγάλει δελτίο τύπου, όπου προτείνει να ληφθούν ως σωστές και οι δύο απαντήσεις, ενώ έχει καταθέσει γραπτό αίτημα αποδοχής και των δύο απαντήσεων ως σωστών, στο Γραφείο της Υπουργού, της Υφυπουργού αλλά και της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας.

Περιμένω λοιπόν διορθωτικές οδηγίες από τους υπεύθυνους ώστε να μη χρειαστεί να πείσω κανένα παιδί και μαζί το δικό μου ότι οι Πανελλήνιες αποτελούν στην πραγματικότητα μάθημα συνειδητοποίησης της αδυναμίας αντίδρασης του κάθε απλού πολίτη απέναντι σε ένα πανίσχυρο σύστημα που αρνείται να αποδεχτεί τα λάθη και τις αδυναμίες του και φυσικά να τα διορθώσει!

Με την ελπίδα ότι υπάρχει ελπίδα…

Ιωάννης Σπυρόπουλος

Χειρουργός Οδοντίατρος απόφοιτος μεταπτυχιακού προγράμματος Γηριατρικής και χρόνια νοσήματα του ΕΑΠ, πατέρας υποψήφιας μαθήτριας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φιλαληθης
Θλίψη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης για τον θάνατο του πρώην αντιπρύτανη Αναστάσιου Φιλαλήθη
Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης τιμά τη σημαντική προσφορά του στο Ίδρυμα, το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια και θέρμη από τη θέση τόσο του...
Θλίψη στο Πανεπιστήμιο Κρήτης για τον θάνατο του πρώην αντιπρύτανη Αναστάσιου Φιλαλήθη