βάσεις εισαγωγής πανελλαδικές εξετάσεις
Τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν ελάχιστο βαθμό σε ένα μάθημα, ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Τρεις αλλαγές που εξετάζει η κυβέρνηση για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020-2021

Τον προβληματισμό του υπουργείου Παιδείας για την «ελεύθερη πτώση» που σημείωσαν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ κατά τις πανελλαδικές 2020 μετέφερε η Νίκη Κεραμέως, εξαγγέλλοντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ δε, των αλλαγών που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας είναι η θέσπιση από τα ΑΕΙ ενός βαθμού-ορίου σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, για την αποδοχή των τελειόφοιτων στο ίδρυμα.

Οι αλλαγές στις πανελλαδικές 2021, αν τελικά ισχύσουν όπως αναφέρει η υπουργός, αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων της γ λυκείου καθώς και τα αποτελέσματα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

«Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η Κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί» σημείωσε εισαγωγικά μιλώντας στον ΣΚΑΪ και παρέθεσε τρεις ρυθμίσεις που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας:

1) Κριτήρια εισαγωγής

«Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές – η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε. 

Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Παν/μιων – όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο».

2) Αναδιάταξη ακαδημαϊκού χάρτη

«Πρέπει ο χάρτης να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση πραγματικών αναγκών της χώρας. 

3) Ενίσχυση της επαγγελματικής κατάρτισης και εναλλακτικών διεξόδων

«Άλλες, παράλληλες επιλογές: είναι μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία». 

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με Νηπιαγωγεία και σχολεία. Τώρα πάμε σε Επαγγελματική εκπαίδευση και Τριτοβάθμια εκπαίδευση», κατέληξε η υπουργός.

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία
Η πρωτοποριακή μελέτη διαπίστωσε ότι τα οφέλη ήταν ισχυρότερα για τα παιδιά από νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία