πανελλήνιες εξετάσεις, πανελλαδικές εξετάσεις, εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων και η έκταση της εξεταστέας ύλης… Γράφει ο Δρ Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd, Φυσικός - Εκπαιδευτικός

Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων μειώθηκε ήδη. Ένα “κακό”,  αλλά δυστυχώς, αναγκαίο “κακό”. Είναι απολύτως βέβαιο ότι ο ρυθμός με τον οποίον εξελίσσονται τα εξ αποστάσεως μαθήματα είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο των δια ζώσης

Συνεπώς η εξεταστέα ύλη έπρεπε να περικοπεί, διαφορετικά  ποιο θα ήταν το νόημα των προτεινόμενων ωρών διδασκαλίας κάθε κεφαλαίου,  που περιλαμβάνονται στις οδηγίες διδασκαλίας κάθε μαθήματος;

Διαβάζω τον φόβο κάποιων συναδέλφων σχετικά με το βαθμό δυσκολίας των θυμάτων των επερχόμενων πανελλαδικών εξετάσεων 2021. Συμμερίζομαι τον φόβο αυτό. Η μικρότερης έκτασης εξεταστέα ύλη, σε συνδυασμό με τη βούληση των θεματοδοτών να προτείνουν “ανέκδοτα”, με την κυριολεξία του όρου, θέματα συνήθως αυξάνει τον βαθμό δυσκολίας τους.

Εδώ είναι και η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων είναι μία ανεξάρτητη διοικητική αρχή. Αποστολή του Οργανισμού είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και διαφάνειας των Εξετάσεων των Μαθητριών / Μαθητών του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου.

Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο Οργανισμός είναι αρμόδιος, μεταξύ άλλων και για την παροχή σύμφωνης γνώμης προς την / τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον ορισμό ετησίως των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων που έχει ως αρμοδιότητα τον καθορισμό των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αποτελείται εκτός από την / τον Πρόεδρο της Αρχής, την / τον εκάστοτε Γενική / Γενικό Διευθύντρια / Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την / τον εκάστοτε Διευθύντρια / Διευθυντή της Διεύθυνσης Εξετάσεων, που συμμετέχουν αυτοδίκαια, και μια / έναν καθηγήτρια / Καθηγητή Πανεπιστημίου της χώρας ή της αλλοδαπής ανά Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών, μια / έναν Σχολικό Σύμβουλο ανά Ειδικότητα Εκπαιδευτικού Κλάδου και Κατηγορίας, τέσσερις εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά Ειδικότητα Εκπαιδευτικού Κλάδου και Κατηγορίας διδασκόντων των εξεταζόμενων μαθημάτων. Η απόφαση ορισμού των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων είναι μη δημοσιευτέα.

Πόσο ανεξάρτητη όμως είναι αυτή η Αρχή;

Το ανώτατο διοικητικό όργανο του Οργανισμού είναι το Συμβούλιο. Το Συμβούλιο της Αρχής αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

α) Την / Τον Πρόεδρο, η / ο οποία / οποίος είναι επιστήμονας με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία, σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η / Ο Πρόεδρος ορίζεται από την / τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και γνώμη της αρμόδιας κατά τον Κανονισμό της Βουλής επιτροπής.

β) Την / Τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π..

γ) Τέσσερις εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β΄ οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής.

δ) Μια / Έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου της χώρας ή της αλλοδαπής ανά Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών.

ε) Μια / Έναν Σχολικό Σύμβουλο ανά Κλάδο κατ’ αντιστοιχία με τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα.

στ) Την / Τον εκάστοτε Γενική / Γενικό Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ζ) Την / Τον εκάστοτε Διευθύντρια / Διευθυντή της Διεύθυνσης Εξετάσεων.

Το Συμβούλιο της Αρχής συγκροτείται από την / τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση της / του προέδρου της Αρχής για τα μέλη των παραπάνω περιπτώσεων γ) και δ). Η / Ο πρόεδρος της Αρχής υποχρεούται να προτείνει αυτήν / αυτόν, που έχει καταταγεί πρώτη / πρώτος στον οικείο αξιολογικό πίνακα.

Ο “εναγκαλισμός” του Οργανισμού από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων  είναι πασίδηλος. Έτσι, το επίπεδο της δυσκολίας των θεμάτων που θα επιλεγούν  και όχι φυσικά τα ίδια τα θέματα  μπορεί να είναι αντικείμενο ευρείας συζήτησης, στο εσωτερικό του οργανισμού, τόσο γενικότερα, όσο και ειδικότερα για την φετινή χρονιά. Και μία πρόταση; 

Γιατί άραγε η απόφαση ορισμού των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων είναι μη δημοσιευτέα; Αν ήταν δημοσιευτέα, τότε ίσως το πρόβλημα να λυνόταν χωρίς καμία περαιτέρω ενέργεια.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!