Επιστολή προς Κεραμέως: Θα αγωνισθούν όλοι οι υποψήφιοι για το ίδιο ποσοστό θέσεων;
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Ανοιχτή επιστολή μητέρας υποψηφίου προς τη Νίκη Κεραμέως, με αφορμή την κατάργηση της Κοινωνιολογίας

Ανοιχτή επιστολή στη Νίκη Κεραμέως στέλνει μέσω του alfavita.gr, η Ιωάννα Μπριάνη, μητέρα αποφοίτου μαθητή Λυκείου, τονίζοντας πως «δεν έχει γίνει γνωστό, αν με το ενιαίο σύστημα εισαγωγής που προβλέπεται η διενέργεια των προσεχών πανελληνίων εξετάσεων, όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι, παλαιοί και νέοι, εξετασθούν στο μάθημα των λατινικών, ή αν θα δοθεί στους αποφοίτους το δικαίωμα επανεξέτασης τους στο μάθημα στο κοινωνιολογίας».

Αναλυτικά

Είμαι μητέρα αποφοίτου μαθητή Λυκείου (σχολικού έτους 2020-2021), ο οποίος έλαβε μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, στο πεδίο προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. 

Βάσει των βαθμολογικών αποτελεσμάτων, ο υιός μου δεν εισάγεται στη σχολή που επιθυμεί και προτίθεται να συμμετάσχει στις εξετάσεις που θα διενεργηθούν του χρόνου. Όπως είναι γνωστό, το μάθημα της κοινωνιολογίας, στο οποίο εξετάσθηκαν οι συμμετέχοντες φέτος, θα αντικατασταθεί στις επερχόμενες πανελλήνιες εξετάσεις (έτους 2021-2022) από το μάθημα των Λατινικών.   

Δεν έχει γίνει όμως γνωστό, -καίτοι βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Ιουλίου-, αν με το ενιαίο σύστημα εισαγωγής που προβλέπεται η διενέργεια των προσεχών πανελληνίων εξετάσεων, όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι, παλαιοί και νέοι, εξετασθούν στο μάθημα των λατινικών, ή αν θα δοθεί στους αποφοίτους το δικαίωμα επανεξέτασης τους στο μάθημα στο κοινωνιολογίας. Και φυσικά, αν αυτή η δυνατότητα δοθεί, με ποιούς όρους αυτό θα γίνει; Θα διαγωνισθούν οι συμμετέχοντες επί ίσοις όροις; 

Θα αγωνισθούν όλοι οι υποψήφιοι για το ίδιο ποσοστό θέσεων; 

Στην περίπτωση που δεν ισχύσει κάτι τέτοιο, αυτό θα συνιστά μη ισότιμη μεταχείριση μεταξύ υποψηφίων, οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί την ίδια εξεταστέα ύλη. Στην περίπτωση που πρέπει όλοι οι υποψήφιοι( παλαιοί και νέοι)  να διαγωνισθούν στο μάθημα των λατινικών, γίνεται αντιληπτό ότι τα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί  ποτέ τα λατινικά θα υποχρεωθούν να αναλώσουν   τεράστιες πνευματικές δυνάμεις και χρόνο διαβάσματος -χωρίς να παραγνωρίζουμε  βέβαια και το ψυχολογικό κόστος-, προκειμένου να καλύψουν με στοιχειώδη επάρκεια την ανισομερή έλλειψη εκπαίδευσης του αδίδακτου σε αυτούς μαθήματος των λατινικών σε προφανή ανταγωνιστική σύγκριση με τους νέους μαθητές, οι οποίοι ευχερώς  διδάσκονται το μάθημα στα σχολεία τους ήδη από την Β λυκείου.

Και φυσικά οι γονείς, επωμιζόμενοι το πρόσθετο άγχος των παιδιών τους, θα υποχρεωθούν να καταβάλουν  επιπλέον δαπάνες  για  δίδακτρα στον ιδιωτικό  εκπαιδευτικό τομέα, προκειμένου τα παιδιά τους να καλύψουν –εξωσχολικά και μόνο- την ύλη ενός μαθήματος που διδάσκεται ήδη από τη Β λυκείου στα σχολεία. Έχουν αναρωτηθεί οι υπεύθυνοι πόσες είναι οι οικογένειες που μπορούν να καλύψουν το κόστος αυτό, ιδιαιτέρως αυτή τη χρονική περίοδο μετά από τις αλλεπάλληλες δυσλειτουργίες στην αγορά λόγω της πανδημίας; 
 
Πλέον αυτών, οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ Λυκείου έχουν ήδη ξεκινήσει τον προγραμματισμό της μελέτης τους και τη συμμετοχή τους –ενδεχομένως- σε θερινά φροντιστηριακά προγράμματα, ενώ οι απόφοιτοι δε μπόρεσαν να προβούν σε τέτοιο προγραμματισμό, καθώς δε γνωρίζουν ακόμη τον τρόπο και τις προυποθέσεις εξέτασής τους.  Με βάση λοιπόν τα ανωτέρω, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι     διαμορφώνονται αυτομάτως άνισες συνθήκες μεταξύ των διαγωνιζομένων , οι οποίες πρωτίστως προσκρούουν στο Σύνταγμα και την θεμιτή διαδικασία των εξετάσεων. Σε κάθε περίπτωση η παρατεινόμενη αυτή σύγχυση και η χρονίζουσα εκκρεμότητα στον τρόπο διεξαγωγής των  προσεχών εξετάσεων γίνεται με ευθύνη της Υπουργού και σε  βάρος των νομίμων συμφερόντων  υποψηφίων και  γονέων.  

Απαιτείται λοιπόν άμεσα να ληφθεί μέριμνα ούτως ώστε οι παλαιοί υποψήφιοι του τομέα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών να έχουν τη δυνατότητα επανεξέτασης στο οικείο διδαγμένο μάθημα της κοινωνιολογίας, χωρίς  να εμφιλοχωρήσει καμία υποβολιμαία εξαίρεση όπου οι υποψήφιοι αυτοί δεν θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν μια θέση επιτυχίας από όλες συνολικά αλλά από περιορισμένο αριθμό θέσεων βάσει ποσόστωσης, γεγονός που εκτός από αντισυνταγματικό θα ήταν άδικο και αθέμιτο.   

Καλώ λοιπόν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα , γονείς και υποψηφίους να αντιδράσουν, να σηκώσουν φωνή διαμαρτυρίας  και τα Μ.Μ.Ε να αναδείξουν το πρόβλημα στη πραγματική του διάσταση, προκειμένου να υπάρξει λύση δίκαιη και ισότιμη για όλους τους υποψηφίους, ανεξάρτητα αν αυτοί δίνουν πρώτη ή δεύτερη φορά.

Καλώ τον πρωθυπουργό της χώρας να παρέμβει χάριν της ολότητας και της εκπαιδευτικής δικαιοσύνης.   

Με αγωνία και ενδιαφέρον 
Ιωάννα Μπριάνη 
Δικηγόρος 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βία κατά των γυναικών
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
Στην Ελλάδα ακόμη αποτελεί ζητούμενο! - Ο Ο.Η.Ε. έχει κηρύξει από το 1991 την 25η Νοεμβρίου ως την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά...
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ