Επιστολή προς Κεραμέως: Θα αγωνισθούν όλοι οι υποψήφιοι για το ίδιο ποσοστό θέσεων;
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Ανοιχτή επιστολή μητέρας υποψηφίου προς τη Νίκη Κεραμέως, με αφορμή την κατάργηση της Κοινωνιολογίας

Ανοιχτή επιστολή στη Νίκη Κεραμέως στέλνει μέσω του alfavita.gr, η Ιωάννα Μπριάνη, μητέρα αποφοίτου μαθητή Λυκείου, τονίζοντας πως «δεν έχει γίνει γνωστό, αν με το ενιαίο σύστημα εισαγωγής που προβλέπεται η διενέργεια των προσεχών πανελληνίων εξετάσεων, όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι, παλαιοί και νέοι, εξετασθούν στο μάθημα των λατινικών, ή αν θα δοθεί στους αποφοίτους το δικαίωμα επανεξέτασης τους στο μάθημα στο κοινωνιολογίας».

Αναλυτικά

Είμαι μητέρα αποφοίτου μαθητή Λυκείου (σχολικού έτους 2020-2021), ο οποίος έλαβε μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, στο πεδίο προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών. 

Βάσει των βαθμολογικών αποτελεσμάτων, ο υιός μου δεν εισάγεται στη σχολή που επιθυμεί και προτίθεται να συμμετάσχει στις εξετάσεις που θα διενεργηθούν του χρόνου. Όπως είναι γνωστό, το μάθημα της κοινωνιολογίας, στο οποίο εξετάσθηκαν οι συμμετέχοντες φέτος, θα αντικατασταθεί στις επερχόμενες πανελλήνιες εξετάσεις (έτους 2021-2022) από το μάθημα των Λατινικών.   

Δεν έχει γίνει όμως γνωστό, -καίτοι βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Ιουλίου-, αν με το ενιαίο σύστημα εισαγωγής που προβλέπεται η διενέργεια των προσεχών πανελληνίων εξετάσεων, όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι, παλαιοί και νέοι, εξετασθούν στο μάθημα των λατινικών, ή αν θα δοθεί στους αποφοίτους το δικαίωμα επανεξέτασης τους στο μάθημα στο κοινωνιολογίας. Και φυσικά, αν αυτή η δυνατότητα δοθεί, με ποιούς όρους αυτό θα γίνει; Θα διαγωνισθούν οι συμμετέχοντες επί ίσοις όροις; 

Θα αγωνισθούν όλοι οι υποψήφιοι για το ίδιο ποσοστό θέσεων; 

Στην περίπτωση που δεν ισχύσει κάτι τέτοιο, αυτό θα συνιστά μη ισότιμη μεταχείριση μεταξύ υποψηφίων, οι οποίοι δεν έχουν διδαχθεί την ίδια εξεταστέα ύλη. Στην περίπτωση που πρέπει όλοι οι υποψήφιοι( παλαιοί και νέοι)  να διαγωνισθούν στο μάθημα των λατινικών, γίνεται αντιληπτό ότι τα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί  ποτέ τα λατινικά θα υποχρεωθούν να αναλώσουν   τεράστιες πνευματικές δυνάμεις και χρόνο διαβάσματος -χωρίς να παραγνωρίζουμε  βέβαια και το ψυχολογικό κόστος-, προκειμένου να καλύψουν με στοιχειώδη επάρκεια την ανισομερή έλλειψη εκπαίδευσης του αδίδακτου σε αυτούς μαθήματος των λατινικών σε προφανή ανταγωνιστική σύγκριση με τους νέους μαθητές, οι οποίοι ευχερώς  διδάσκονται το μάθημα στα σχολεία τους ήδη από την Β λυκείου.

Και φυσικά οι γονείς, επωμιζόμενοι το πρόσθετο άγχος των παιδιών τους, θα υποχρεωθούν να καταβάλουν  επιπλέον δαπάνες  για  δίδακτρα στον ιδιωτικό  εκπαιδευτικό τομέα, προκειμένου τα παιδιά τους να καλύψουν –εξωσχολικά και μόνο- την ύλη ενός μαθήματος που διδάσκεται ήδη από τη Β λυκείου στα σχολεία. Έχουν αναρωτηθεί οι υπεύθυνοι πόσες είναι οι οικογένειες που μπορούν να καλύψουν το κόστος αυτό, ιδιαιτέρως αυτή τη χρονική περίοδο μετά από τις αλλεπάλληλες δυσλειτουργίες στην αγορά λόγω της πανδημίας; 
 
Πλέον αυτών, οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ Λυκείου έχουν ήδη ξεκινήσει τον προγραμματισμό της μελέτης τους και τη συμμετοχή τους –ενδεχομένως- σε θερινά φροντιστηριακά προγράμματα, ενώ οι απόφοιτοι δε μπόρεσαν να προβούν σε τέτοιο προγραμματισμό, καθώς δε γνωρίζουν ακόμη τον τρόπο και τις προυποθέσεις εξέτασής τους.  Με βάση λοιπόν τα ανωτέρω, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι     διαμορφώνονται αυτομάτως άνισες συνθήκες μεταξύ των διαγωνιζομένων , οι οποίες πρωτίστως προσκρούουν στο Σύνταγμα και την θεμιτή διαδικασία των εξετάσεων. Σε κάθε περίπτωση η παρατεινόμενη αυτή σύγχυση και η χρονίζουσα εκκρεμότητα στον τρόπο διεξαγωγής των  προσεχών εξετάσεων γίνεται με ευθύνη της Υπουργού και σε  βάρος των νομίμων συμφερόντων  υποψηφίων και  γονέων.  

Απαιτείται λοιπόν άμεσα να ληφθεί μέριμνα ούτως ώστε οι παλαιοί υποψήφιοι του τομέα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών να έχουν τη δυνατότητα επανεξέτασης στο οικείο διδαγμένο μάθημα της κοινωνιολογίας, χωρίς  να εμφιλοχωρήσει καμία υποβολιμαία εξαίρεση όπου οι υποψήφιοι αυτοί δεν θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν μια θέση επιτυχίας από όλες συνολικά αλλά από περιορισμένο αριθμό θέσεων βάσει ποσόστωσης, γεγονός που εκτός από αντισυνταγματικό θα ήταν άδικο και αθέμιτο.   

Καλώ λοιπόν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα , γονείς και υποψηφίους να αντιδράσουν, να σηκώσουν φωνή διαμαρτυρίας  και τα Μ.Μ.Ε να αναδείξουν το πρόβλημα στη πραγματική του διάσταση, προκειμένου να υπάρξει λύση δίκαιη και ισότιμη για όλους τους υποψηφίους, ανεξάρτητα αν αυτοί δίνουν πρώτη ή δεύτερη φορά.

Καλώ τον πρωθυπουργό της χώρας να παρέμβει χάριν της ολότητας και της εκπαιδευτικής δικαιοσύνης.   

Με αγωνία και ενδιαφέρον 
Ιωάννα Μπριάνη 
Δικηγόρος 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllalitirio_poreia_kinitopoiiseis_ntountouka.jpg
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στο ΥΠΑΙΘΑ
Αριθμό διορισμών στο πλήθος των φετινών αποχωρήσεων στη Γενική & την Ειδική Αγωγή στον κλάδο της Φυσικής Αγωγής ζητούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί -...
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στο ΥΠΑΙΘΑ
stratos
Πανελλαδικές 2024: Υποψήφιοι που πέρασαν τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών
Υποψήφιοι που κρίθηκαν κατάλληλοι-ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών, Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών των Ακαδημιών Εμπορικού...
Πανελλαδικές 2024: Υποψήφιοι που πέρασαν τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών