Η συγκομιδή της είναι άκρως εντυπωσιακή: Στην Έκθεση βαθμολογήθηκε με 19.2, στη Βιολογία με 19.9, στη Φυσική και τη Χημεία πήρε 20. Συγκέντρωσε δηλαδή 19.820 μόρια. “Πραγματικά δεν το πίστευα”, λέει η ίδια στο Χαϊδάρι Σήμερα, καθώς είναι αυστηρή με τον εαυτό της και με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αισθάνθηκε έκπληξη.
Η Ελένη, κάτοικος Κορυδαλλού, ήταν μαθήτρια των Εκπαιδευτηρίων Νέα Παιδεία στο Χαϊδάρι. Μεγάλο της “μυστικό” είναι ότι ακόμα και μέσα στις ατέλειωτες επαναλήψεις της προετοιμασίας δεν έχασε την απόλαυση του ταξιδιού στη γνώση, ενώ νοσταλγεί την σχολική τάξη γιατί μόνο όμορφες στιγμές έχει να θυμάται. Μας λέει ότι στηρίχτηκε σωστά από το σχολείο και την οικογένειά της, ενώ το μπαλέτο και ο χορός ήταν το αντίδοτο στο άγχος. Είναι από τους αριστούχους που δεν σκέφτονται την καριέρα στο εξωτερικό, μια και θέλει να υπηρετήσει τον τόπο της και να συμβάλει στην πρόοδό του.
Ελένη ήσουν πάντοτε αριστούχος ή κλιμάκωσες την προσπάθεια μπαίνοντας στο Λύκειο;
Ήμουν πάντοτε άριστη μαθήτρια. Η αλήθεια είναι πως από το Δημοτικό ακόμα είχα ως στόχο το άριστα και είχα άριστες επιδόσεις σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Το σχολείο πώς στάθηκε στην προσπάθειά σου;
Tην επιτυχία μου, την οφείλω σε μεγάλο βαθμό στο σχολείο μου. Ήταν ο λόγος που με έκανε να αγαπήσω τη γνώση και να μην αισθάνομαι το διάβασμα ως υποχρέωση. Η υποστήριξη των καθηγητών μου ήταν καθοριστική. Ήταν πάντα δίπλα μου όχι μόνο στις επιτυχίες αλλά και στις δύσκολες στιγμές, ενώ το μάθημα ήταν τόσο ενδιαφέρον που δεν καταλάβαινα πώς πέρναγε η ώρα. Παρά την απαιτητική δουλειά και προετοιμασία που σίγουρα ήταν το κλειδί για την υψηλή μου βαθμολογία, νοσταλγώ την σχολική τάξη γιατί μόνο όμορφες στιγμές έχω να θυμάμαι.
Η καθιερωμένη ερώτηση: Ποιο είναι για σένα το μυστικό της επιτυχίας;
Για εμένα το μυστικό της επιτυχίας είναι ο σωστός προγραμματισμός και η αυτοπειθαρχία. Όλα μπορείς να τα κάνεις, ακόμα και αυτή τη δύσκολη χρονιά, αν είσαι πιστός σε ένα πρόγραμμα που ταιριάζει στον στόχο σου. Προγραμμάτιζα τις βόλτες, την ξεκούραση, τα χόμπι, το διάβασμα και πάντοτε τα προλάβαινα όλα. Φυσικά, πολύτιμη είναι η βοήθεια των καθηγητών που σε προετοιμάζουν, αλλά χρειάζεται πολύ προσωπική δουλειά ώστε να καταφέρεις τη βοήθειά τους, να την εξελίξεις με τον δικό σου τρόπο και να βρεις τα «πατήματα σου». Δεν έκανα «εκπτώσεις» στο διάβασμα ούτε διάβαζα την τελευταία στιγμή.
Τι ένιωσες τη στιγμή που έμαθες το τελικό αποτέλεσμα;
Πραγματικά δεν το πίστευα. Είμαι και ιδιαίτερα αυστηρή με τον εαυτό μου, οπότε η έκπληξή μου δεν περιγράφεται. Μόλις το έμαθα συγκινήθηκα γιατί ένιωσα ότι οι κόποι μου ανταμείφθηκαν. Είπα «χαλάλι» όλη η κούραση της χρονιάς γιατί το αποτέλεσμα με γέμισε χαρά και ικανοποίηση.
Οι γονείς τι δουλειά κάνουν; Τους κατατάσσεις στους υποστηρικτικούς ή στους «διάβασε κι άλλο παιδί μου»; Τι βαθμό τούς βάζεις σαν «γονείς μαθητή σε πανελλήνιες»;
Οι γονείς μου είναι καθηγητές, η μητέρα μου χημικός, ο πατέρας μου φυσικός. Δε θα μπορούσα να έχω πιο υποστηρικτικούς γονείς, όχι φέτος, αλλά όλα τα χρόνια. Όχι μόνο δεν με πίεζαν να διαβάσω αλλά τους θυμάμαι να λένε «Ελένη φτάνει άλλο, πρέπει να κοιμηθείς κάποια ώρα…». Εκτός από τη βοήθεια που μου πρόσφεραν ως καθηγητές, τους είχα και ως πρότυπο για την εργατικότητά τους. Χωρίς αυτούς δε θα είχα ανταπεξέλθει στην δύσκολη καθημερινότητα των πανελληνίων. Γι’ αυτό και τους βάζω 9.9/10 αφού πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης!
Άγχος υπήρχε μεγάλο; Αν ναι, πιο ήταν το αντίδοτο;
Άγχος υπήρχε αρκετό, αλλά και σε ποιον δεν υπάρχει; Είναι φυσιολογικό νομίζω και, ως ένα σημείο, το θεωρώ και ωφέλιμο. Το υπερβολικό άγχος είναι καταστροφικό. Το αντίδοτο στο υπερβολικό άγχος για εμένα ήταν το μπαλέτο και ο χορός. Μου έδινε τη δυνατότητα να ξεφεύγω εντελώς από το διάβασμα, να ξεδίνω. Δε μπορώ όμως να μην αναφέρω, πάνω από όλους, τον αδερφό μου που τον θεωρώ ως την «ήρεμη δύναμη» που μου έδινε σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Με έκανε να θεωρώ τις πανελλήνιες ως κάτι πολύ πιο απλό και μου έδιωχνε με τα λόγια του κάθε φόβο αποτυχίας, γιατί ο φόβος της αποτυχίας είναι που δημιουργεί το άγχος.
Το βασικό κίνητρο για τις εξετάσεις ποιο ήταν στο μυαλό σου; Η επαγγελματική αποκατάσταση; Η επιθυμία για επιτυχία; Το χρέος στους γονείς; Η αγάπη για το γνωστικό αντικείμενο;
Το κίνητρο μου ήταν πρώτα απ’ όλα η αγάπη για το γνωστικό αντικείμενο. Δε γίνεται να δουλέψεις τόσο σκληρά πάνω σε κάτι που δεν αγαπάς και που κάνεις από υποχρέωση. Σίγουρα και η επιθυμία για επιτυχία ήταν κίνητρο μου, γιατί ήθελα να αποδώσει ο κόπος και η προσπάθεια μου, για να χαρώ πρώτα εγώ, αφού πανελλήνιες δίνω μόνη μου, όχι οι γονείς μου ή οι γύρω μου.
Μένει περιθώριο για απόλαυση της γνώσης, όταν διαβάζεις για τις Πανελλήνιες;
Για εμένα μέχρι και την τελευταία στιγμή έμεινε περιθώριο για απόλαυση της γνώσης. Ακόμη κι αν είχε γίνει τόσες φορές επανάληψη στα ίδια κεφάλαια δε μπορώ να πω ότι τα είχα βαρεθεί. Για παράδειγμα την βιολογία, που ήταν ξεκάθαρα το αγαπημένο μου από τα 4 μαθήματα, την διάβαζα και δε καταλάβαινα πώς πέρναγε η ώρα.
Χόμπι. Αθλητισμός. Εθελοντισμός. Κατάφερες να κάνεις κάτι από αυτά τα τελευταία δύο χρόνια;
Από μικρή έχω ασχοληθεί με αθλητισμό, χορό και μουσική. Τα τελευταία 2 χρόνια όμως είχα κρατήσει τον χορό. Φοιτούσα στο προπαρασκευαστικό τμήμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κάνοντας χορό για 10 ώρες τουλάχιστον την εβδομάδα. Σταμάτησα μόνο τον τελευταίο μήνα πριν τις πανελλήνιες. Ήταν η διέξοδός μου, τον αγαπώ πολύ τον χορό.
Σε ενδιαφέρει η πολιτική;
Δε θα έλεγα ότι έχω δείξει μεγάλο ενδιαφέρον μέχρι τώρα στην πολιτική. Φέτος ξεκίνησα να ενδιαφέρομαι περισσότερο, μιας και ψήφισα, όπως οι συνομήλικοί μου, στις εκλογές. Παρόλα αυτά θεωρώ πολύ σημαντικό να έχει κανείς γνώση και γνώμη για τα πολιτικά πράγματα γιατί δείχνει ότι ενδιαφέρεται για το μέλλον του εαυτού του, των συνανθρώπων του και της χώρας του γενικότερα.
Σκέφτεσαι το εξωτερικό για συνέχεια σπουδών και δουλειά;
Τις σπουδές στο εξωτερικό τις έχω στο μυαλό μου, αλλά πιθανότατα για κάποιο μεταπτυχιακό. Δε θα ήθελα να φύγω από την Ελλάδα και να δουλέψω στο εξωτερικό, νομίζω πως και εδώ, αν θέλουμε, μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα. Η χώρα μου, μου προσέφερε τα μέσα για να φτάσω ως εδώ και αυτήν θέλω να υπηρετήσω όταν, με το καλό, τελειώσω τις σπουδές μου. Θέλω να προσφέρω στον τόπο μου και να συμβάλλω στην πρόοδό του.
Πηγή: xaidarisimera.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη