ΚΚΕ: Υπάρχει νομοθετική λύση, να δοθεί η εκπαιδευτική άδεια
Πλήθος ερωτημάτων δημιουργεί η στάση της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση στην υπόθεση Ρωμανού, επισήμανε χτες από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Ρύθμιση δεσμεύσεων ή κατασχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών», στο οποίο έχει κατατεθεί και η τροπολογία του υπουργείου που αφορά την παρακολούθηση μαθημάτων από κρατούμενους με τηλεδιάσκεψη.
Οπως σημείωσε ο Γ. Γκιόκας, «μετά και τη σημερινή (σ.σ. χτες) απόρριψη της προσφυγής του Νίκου Ρωμανού από τον Αρειο Πάγο, νομίζουμε ότι σήμερα, τώρα, πρέπει να δοθεί λύση. Χτες, έπρεπε να δοθεί λύση. Ανεξάρτητα από τη γνώμη που εμείς πολιτικά έχουμε για τις πράξεις του συγκεκριμένου, που φυσικά το έχουμε πει, δεν έχουν καμία σχέση ούτε με το λαϊκό κίνημα, ούτε με τους κοινωνικούς αγώνες, ούτε με τίποτα από όλα αυτά, εδώ μιλάμε για το δικαίωμα ενός κρατούμενου, ενός νέου ανθρώπου να σπουδάζει και να μορφώνεται. Η πρόταση του κ. Πανούση με την τροπολογία την οποία κατέθεσε, κινείται σε μία τέτοια κατεύθυνση».
Η τροπολογία, στην οποία αναφέρεται ο Γ. Γκιόκας μιλάει ότι σε περίπτωση άρνησης του αρμοδίου Συμβουλίου για τη χορήγηση της εκπαιδευτικής άδειας, ο υπουργός Δικαιοσύνης, μετά τη γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου Φυλακής μπορεί να χορηγήσει άδεια.
«Ειπώθηκε - συνέχισε - και από τον δικηγόρο του Ρωμανού ότι δέχεται και την ηλεκτρονική επιτήρηση, το γνωστό βραχιολάκι και κατά συνέπεια πρέπει να υπάρχει δέσμευση από τη μεριά του υπουργείου Δικαιοσύνης, τεχνικής υλοποίησης και εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου.
Οπως φαίνεται από την πρώτη στιγμή υπήρχαν τρόποι επίλυσης του προβλήματος. Και το γεγονός ότι δεν υπήρξε από την πλευρά της κυβέρνησης πρωτοβουλία σε αυτήν την κατεύθυνση, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα από αυτά που εμείς είχαμε και τα οποία είχαμε διατυπώσει. Γιατί αφέθηκε εδώ και ένα μήνα να σέρνεται μία κατάσταση, να επιβαρύνεται και να κινδυνεύει η υγεία ενός ανθρώπου, να ρίχνεται λάδι στη φωτιά και γενικότερα να υπάρχει ένας αποπροσανατολισμός σε μία περίοδο που υπάρχουν πολύ σοβαρές πολιτικές εξελίξεις, σε μία περίοδο που υπάρχουν νέα μέτρα και ο λαός μας πρέπει εκεί να στρέψει την προσοχή του».
Τροπολογία για τηλεδιάσκεψη
«Εμείς - τόνισε - δε συμφωνούμε με την τηλεδιάσκεψη και τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Γιατί στόχος είναι να σπρωχτεί εκβιαστικά σε αυτήν τη λύση και ο συγκεκριμένος κρατούμενος και ο οποιοσδήποτε κρατούμενος και να αποκρουστεί η πίεση για την παροχή κανονικής εκπαιδευτικής άδειας. Δημιουργείται ένα πλαίσιο, με βάση το οποίο, πολύ πιο φειδωλά από τη μεριά των αρμοδίων οργάνων θα χορηγείται εκπαιδευτική άδεια. Με το φόβο δηλαδή της απόδρασης ή της μη επανόδου του κρατουμένου, σε συνδυασμό με την ψευτοδιέξοδο που δίνετε με τα μαθήματα και την τηλεδιάσκεψη θα δίνονται ακόμα περισσότερο με το σταγονόμετρο οι εκπαιδευτικές άδειες σε κρατούμενους πέρα από το γεγονός ότι σε καμία περίπτωση η τηλεδιάσκεψη δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία της συμμετοχής του κρατούμενου στην εκπαιδευτική διαδικασία ως στοιχείο από μόνο του της κοινωνικής επανένταξης. Επομένως, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή αυτή η τροπολογία (σ.σ. για την τηλεδιάσκεψη)». Οπως τόνισε η τροπολογία έχει και πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής. Επισήμανε ότι στα ΤΕΙ δεν υπάρχουν αίθουσες και καθηγητές, υπάρχουν λίστες αναμονής στα εργαστήρια και θα στηρίζουν τα ΤΕΙ μαθήματα εξ αποστάσεως και εξετάσεις στις φυλακές και στους κρατούμενους;»
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου, δεν έκανε ούτε βήμα πίσω από την αρχική προκλητική στάση του ίδιου και της κυβέρνησης, δηλαδή επανέλαβε ότι αρμόδιο είναι το Δικαστικό Συμβούλιο και ότι ο ίδιος δεν μπορεί να παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη. Υπερασπίστηκε την τροπολογία του, γιατί τάχα στηρίζεται στα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας. Ενώ όσον αφορά το «βραχιολάκι» θα εφαρμοστεί εν καιρώ καθώς το Δημόσιο είναι στα δικαστήρια με τις εταιρείες που συμμετείχαν στο σχετικό διαγωνισμό. Και, βέβαια, απέρριψε τις τροπολογίες που έδιναν μια κάποια λύση στην υπόθεση του Ν. Ρωμανού.
Αναλαμβάνετε πολιτικές ευθύνες
«Υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα γεγονός. Ενας νέος άνθρωπος πεθαίνει. Εχετε την πολιτική βούληση να το λύσετε ναι ή όχι. Αν θέλετε να δώσετε λύση να τη βρούμε απόψε τη νύχτα. Να βρούμε μία νομοθετική ρύθμιση. Οποιος δεν το κάνει αναλαμβάνει πολιτικές ευθύνες που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει και τις διαστάσεις του». Αυτά επισήμανε ανάμεσα σε άλλα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, παρεμβαίνοντας χτες αργά το βράδυ στη συζήτηση που συνεχιζόταν στην Ολομέλεια της Βουλής, επί της τροπολογίας του υπουργείου Δικαιοσύνης που εισάγει την τηλεδιάσκεψη για τους κρατούμενους που σπουδάζουν. Συζήτηση που όπως ήταν αναμενόμενο επικεντρώθηκε στην υπόθεση του Ν. Ρωμανού.
Κίνηση «ελιγμού» υπήρξε και από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, από το οποίο κατατέθηκε νομοθετική βελτίωση που προβλέπει την επίσπευση της εφαρμογής της ηλεκτρονικής επιτήρησης, το λεγόμενο «βραχιολάκι», πιλοτικά για τους σπουδαστές κρατούμενους.
Παρέμβαση έκανε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Απ. Κακλαμάνης ο οποίος πρότεινε να προχωρήσει η κυβέρνηση σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.
Για την τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης θα γίνει σήμερα ονομαστική ψηφοφορία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη