Στο πένθος έχει βυθιστεί όλη η Ελλάδα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη που μέχρι στιγμής έχει στοιχίσει τη ζωή 36 ανθρώπων, ενώ υπάρχουν φόβοι ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί. Ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολλοί νέοι, φοιτητές, ενώ πολλές σοροί τώρα είναι στην διαδικασία αναγνώρισης, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις ήταν δύσκολη.
Δεκάδες είναι τραυματίες έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Λάρισας, με τους γονείς και τους συγγενείς των θυμάτων να σχηματίζουν ουρές με την ελπίδα να ακούσουν το όνομα του συγγενή τους.
«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο»
«Η σκέψη μας είναι πρώτα και πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων και να περιθάλψουμε τους τραυματίες, να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Ένα μπορώ να εγγυηθώ. Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας έξω από τα Τέμπη.
Ποιο έργο θα εγκαινίαζε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης;
Σημειώνεται ότι στο σημερινό πρόγραμμα του πρωθυπουργού είχε προγραμματιστεί η επίσκεψή του στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδος, με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας να διερωτάται ποιο έργο θα εγκαινίαζε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογραμμίζοντας ότι ουσιαστικά τέτοιο έργο δεν υπάρχει.
Στην ανάρτησή του συμπεριέλαβε κιόλας φωτογραφία από τις προετοιμασίες για τη φιέστα που ετοιμαζόταν, η οποία ματαιώθηκε ελέω πολύνεκρης τραγωδίας. Πρόκειται αναμφίβολα για τραγική ειρωνία.
Μέσω ανάρτησής του, ο κ. Γενιδούνιας ανέφερε:
«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει , μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλωρινα μονή γραμμή , ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα . Στην φωτό , οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζουμε;».
«Τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια»
Στα τραγικά λάθη και τις παραλείψεις που προκάλεσαν την τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.
«Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν για την ενημέρωση των μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα όσον αφορά το ζήτημα του κεντρικού ηλεκτρονικού ελέγχου ο κ. Γενηδούνιας υπογράμμισε ότι δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.
«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους», πρόσθεσε.
«Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.
«Δηλαδή στην Αθήνα λέει «θα πάτε μέχρι το Μενίδι. Στο Μενίδι θα πάτε μέχρι τα Κιούρκα». Αυτό γίνεται περίπου σε 15 σημεία στη διαδρομή από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα, τηλεδοιήκησης, φωτοσήμανσης. Δεν λειτουργεί τίποτα», συμπλήρωσε.
«Τα συστήματα υπήρχαν, πλέον δεν λειτουργούν και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους, εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε» πρόσθεσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη