Thumbnail
Σχετικά με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Ε.Ι. (Ο.Σ.Ε.Π. - Τ.Ε.Ι.)                                                                                             

 ΑΓ. ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ & ΔΗΜΗΤΣΑΝΗΣ, ΑΙΓΑΛΕΩ       

    Τ.Κ.  12 210

Τηλ: 210 - 5385142  

Fax :  210-5385859  

e-mail : [email protected]

Αρ. Πρωτ.: 2350

Αθήνα, 07/02/2013    

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Σχετικά με το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) ΤΕΙ Εκφράζει τη ριζική αντίθεσή της για τον τρόπο που αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το χωροταξικό ανασχεδιασμό των ΑΕΙ με το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ”

Αποτελεί θέση της ΟΣΕΠ, από προηγούμενα συνέδριά της, ότι απαιτείται ένας συνολικός χωροταξικός ανασχεδιασμός τόσο της χωροθέτησης όλων των ΑΕΙ, όσο και των επιστημονικών, τεχνολογικών ή διεπιστημονικών αντικειμένων που καλύπτουν. Η διαδικασία όμως αυτή δεν μπορεί να γίνει αν δεν καθοριστούν ακαδημαϊκά/επιστημονικά κριτήρια τα οποία θα γίνουν αποδεκτά από την κοινότητα των ΑΕΙ και ευρύτερα από την κοινωνία, έτσι ώστε, στη συνέχεια, ο ανασχεδιασμός να βασιστεί σε μία ολοκληρωμένη επιστημονική ανάλυση τόσο των γνωστικών αντικειμένων των τμημάτων και σχολών όσο και της πιθανής νέας χωροθέτησης των ιδρυμάτων. Ο ανασχεδιασμός αυτός θα πρέπει να γίνει σταδιακά και σε ικανό βάθος χρόνου, ώστε να μην προκαλέσει κοινωνικά προβλήματα, να μην οδηγήσει σε απόγνωση τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, το εκπαιδευτικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό που υπηρετεί στα ιδρύματα και να μην αποβεί καταστροφικός για την ποιότητα των σπουδών και της έρευνας.

Το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ”  που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δεν πληροί τους παραπάνω όρους και επιπλέον δεν σέβεται καν τις παραμέτρους/ κριτήρια τα οποία αναφέρονται στο σύντομο εισαγωγικό του μέρος. Ενδεικτικά σημειώνουμε:

v     Ο εξορθολογισμός των ΑΕΙ είναι αποσπασματικός, αφού γίνεται μόνο στα ΤΕΙ και όχι στα Πανεπιστήμια (μειώνονται κατά 76 τα Τμήματα στα ΤΕΙ, έναντι 21 των Πανεπιστημίων) και αντί να ανατραπεί η ανορθολογική κατανομή των ειδικοτήτων, ενισχύεται το φαινόμενο της “αντεστραμμένης πυραμίδας”. Οι εισακτέοι μειώνονται στα ΤΕΙ κατά 30 % και αυξάνονται στα Πανεπιστήμια κατά 15 %, με αποτέλεσμα να συρρικνωθεί ο φοιτητικός πληθυσμός του Τεχνολογικού Τομέα στο 1/3 του συνόλου των φοιτητών.

v     Ενώ το σχέδιο αναφέρεται σε “ΑΕΙ χωρίς βιωσιμότητα λόγω περιορισμένου αριθμού Τμημάτων”, τα οποία θα έπρεπε να συνενωθούν, πέρα από κάθε λογική, αυτά τα ΑΕΙ με το προτεινόμενο σχέδιο παραμένουν!!!

v     Το σχέδιο θέτει συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. υπάρχουσες εγκαταστάσεις, αριθμός Μελών ΔΕΠ/ΕΠ κλπ) που θα ληφθούν υπόψη για πιθανές συγχωνεύσεις ή καταργήσεις Τμημάτων ή Σχολών, όμως παρότι πολλά Τμήματα ή Σχολές Κεντρικών ΤΕΙ έχουν αυτά τα κριτήρια, μετακινούνται σε άλλες πόλεις (ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η δραστική συρρίκνωση του  ΤΕΙ Θεσσαλονίκης οι Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, Τεχνολογικών Εφαρμογών και Γεωπονίας του οποίου μετακινούνται στις Σέρρες και τη Φλώρινα!!!)

v     Οι πολλές εξειδικεύσεις που δίνονται σε πολλά Τμήματα (ενδεικτικό παράδειγμα είναι το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων), έχουν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία υπερτμημάτων!!!, με μεγάλο αριθμό φοιτητών, έτσι τα Τμήματα αυτά να αδυνατούν να εκπαιδεύσουν τους φοιτητές τους και να οδηγούνται σε σοβαρή δυσλειτουργία.

v     Πολλές συνενώσεις Τμημάτων, δεν έγιναν με βάση τη συνάφεια των γνωστικών αντικειμένων, αλλά τελείως αυθαίρετα (ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το Τμήμα Επισκεπτριών Υγείας που απορροφάται από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, ενώ έχει συνάφεια με τα Τμήμα Νοσηλευτικής, επίσης το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων απορροφάται από τα Τμήματα (1) Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων και (2) Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, με τα οποία δεν υπάρχει καμία συνάφεια).

v     Ενώ καταργούνται ή μετακινούνται τμήματα με μεγάλο αριθμό μελών Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ) και φοιτητών δεν καταργούνται μονοτμηματικά παραρτήματα, τα οποία δεν διαθέτουν ούτε ένα μέλος ΕΠ!!!

v     Παραμένουν στην ίδια πόλη περισσότερα του ενός ομοειδή Τμήματα (π.χ. στην Κοζάνη παραμένουν δύο Τμήματα Μηχανολογίας – ένα του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και το άλλο είναι παράρτημα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου).

v     Δεν φαίνεται  να έχει γίνει καμία συνεκτίμηση αναπτυξιακών κριτηρίων και κριτηρίων περιφερειακής ανάπτυξης, τόσο στην επιλογή των ειδικοτήτων, όσο και στη γεωγραφική τους κατανομή.        

Συνεπώς, το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ” που εξαγγέλθηκε δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από την ακαδημαϊκή κοινότητα των ΤΕΙ και χρειάζεται σοβαρές διορθώσεις. Απαιτείται ένας ουσιαστικός διάλογος με την ακαδημαϊκή κοινότητα, ώστε η αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης να είναι προς όφελος της λειτουργίας των ιδρυμάτων και των πραγματικών αναγκών της κοινωνίας.

Το ΚΔΣ της ΟΣΕΠ-ΕΙ θα συνεδριάσει με διευρυμένη σύνθεση του με συμμετοχή των Προέδρων όλων των Συλλόγων ΕΠ, στις 15/02/2013 και θα τοποθετηθεί αναλυτικά για το σχέδιο “ΑΘΗΝΑ”.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων