Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σητείας "ο Μύσων"

Ενημερωτικά του Συλλόγου ΠΕ Σητείας "ο Μύσων"

Νέος τύπος σχολείου και πραξικοπηματικές εγκύκλιοι

Το τελευταίο διάστημα το Υπουργείο Παιδέιας έχει επιδοθεί σε ένα επικοινωνικαό παιχνίδι σχετικά με το άνοιγμα και τη στελέχωση των σχολικών μονάδων από τις 6-7 Σεπτεμβρίου. Προσπαθεί να υφαρπάξει τη συναίνεση της κοινωνίας αποσιωπώντας ότι όλο αυτό στηρίζεται αποκλειστικά στην «αναμόρφωση» του ωρολογίου προγράμματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία ως μοναδικό στόχο είχε και έχει τη δραστική εξοικονόμηση ωρών των ήδη υπηρετούντων εκπαιδευτικών ώστε να ελαχιστοποιηθούν, όσο είναι δυνατό, οι ανάγκες σε προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Στη συνέχεια με κινήσεις πανικού ζητά από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια «να συνεδριάσουν το αργότερο έως την Τρίτη 30/08 στις 14:00 και στη συνέχεια υπαναχωρεί και μετατοπίζει τις συνεδριάσεις την Παρασκευή 2/09 προκειμένου να αποφασίσουν για την  τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ  1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «my school» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την υπ’ αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324)   ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Εξαιρετικά, σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, η κατά τα ανωτέρω  προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα διενεργηθεί, με απόφαση των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πράγμα το οποίο αποτελεί κατάφορη παραβίαση του ρόλου των ΠΥΣΠΕ και της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών. Η πολιτική του αιφνιδιασμού είναι προσφιλής στην πολιτική ηγεσία  αφού καλεί εν μέσω διακοπών όλους τους συναδέλφους να καταθέσουν αιτήσεις υπεραριθμίας, δεν έχουν κατατεθεί άδειες οι οποίες έρχονται στην υπηρεσία από 1/9 και δεν έχει πραγματοποιηθεί η β ΄φάση αποσπάσεων. Είναι καταφανές πως θα δημιουργηθεί μπάχαλο στις διαδικασίες αφού τα συμβούλια θα πρέπει να διαχειριστούν όλες αυτές τις δυσλειτουργίες.

Σύμφωνα με ενημέρωση των αιρετών καταψηφίστηκαν τα λειτουργικά κενά και στήριξαν την εξαγωγή των πραγματικών λειτουργικών κενών με τα ολοήμερα και τις άδειες.  

Απαιτούμε από τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση της Υ.Α. για τον  «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Σχολείου» καθώς και των Υπουργικών Αποφάσεων που αφορούν την Προσχολική Αγωγή αλλά και της τελευταίας πραξικοπηματικής εγκυκλίου που αποτελεί ωμή παρέμβαση στη δημοκρατική λειτουργία των Π.Υ.Σ.Π.Ε.

Για το Δ.Σ.


«Ολοήμερο Νηπιαγωγείο»

Ένα μήνα πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και μέσα στις καλοκαιρινές διακοπές του Αυγούστου επέλεξε, αιφνιδιαστικά, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κοινοποιήσει με υπουργική απόφαση την καθιέρωση, με άμεση εφαρμογή, του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου» και τον «καθορισμό του διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία». Πρόκειται γι’ άλλη μια αιφνιδιαστική κίνηση από πλευράς του.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, όμως, με τις διαμορφωμένες θέσεις του Κλάδου αλλά και τις διαχρονικές διεκδικήσεις για την Προσχολική Εκπαίδευση, οφείλει να προβάλλει το όραμα και τα σύγχρονα αιτήματα για ένα Δημόσιο Νηπιαγωγείο που θα καλύπτει τις παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες των παιδιών και της ελληνικής κοινωνίας.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων» καταθέτουμε τις ενστάσεις, τους προβληματισμούς και τη θέση μας για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου αλλά και για το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Νηπιαγωγεία.

Επέκταση όλων των νηπιαγωγείων σε εν δυνάμει ολοήμερα:

Η μετατροπή των αμιγώς κλασικών νηπιαγωγείων σε ολοήμερα δεν μπορεί να πραγματωθεί απλά με τις εγγραφές παιδιών. Απαιτούνται οι ανάλογες κτιριακές και λειτουργικές υποδομές, οι οποίες όπως γνωρίζουμε για πολλά νηπιαγωγεία είναι τουλάχιστον προβληματικές. Συνεπώς, διερωτόμαστε ευλόγως αν η θεσμοθέτηση του ενιαίου τύπου ολοήμερου νηπιαγωγείου είναι καθαρά μια επικοινωνιακή στρατηγική από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Να δοθεί η πραγματική και ουσιαστική δυνατότητα σε όλα τα νηπιαγωγεία να γίνονται ολοήμερα .

Πρόωρη υποδοχή μαθητών (προαιρετικό πρόγραμμα, 7:45 έως 8:30):
Η πρόωρη υποδοχή των μαθητών διάρκειας 45’ λεπτών δεν είναι μια απλή προσέλευση μαθητών στον χώρο του νηπιαγωγείου, αλλά πρόκειται για μια πολύ σοβαρή διαδικασία κατά την οποία κάθε νηπιαγωγός προσέχει και απασχολεί τα παιδιά και παράλληλα υποδέχεται διαρκώς μαθητές. Συνεπώς η συγκεκριμένη ώρα θα πρέπει να λογίζεται ως διδακτική ώρα. 

Το ίδιο εξάλλου συμβαίνει και στην πρωινή ζώνη των δημοτικών σχολείων όπου λογίζεται ως διδακτική ώρα.

Προετοιμασία για αποχώρηση των μαθητών – Αποχώρηση:

Ο χρόνος αποχώρησης που υπάρχει στο πρόγραμμα με το οποίο λειτουργούσαν τα νηπιαγωγεία έως σήμερα είναι παιδαγωγικά ορθός, καθώς δίνει την ευχέρεια στους γονείς να παραλαμβάνουν με ασφάλεια και χωρίς άγχος τα παιδιά. 

Άρα διαφωνούμε με την ακριβώς αποχώρηση στις 13:00 μμ., όπως είναι διαμορφωμένο στο ωρολόγιο πρόγραμμα και τη διατήρηση του εύλογου χρονικού διαστήματος αποχώρησης των 15’ λεπτών (12:45 έως 13:00) για την ασφαλή παραλαβή των παιδιών από τους γονείς τους. Το ίδιο χρονικό διάστημα αποχώρησης να ισχύει αντίστοιχα και για το ολοήμερο τμήμα (15:45 έως 16:00).

Εναλλαγή βάρδιας στα Νηπιαγωγεία:

Λόγω της διάκρισης του ωραρίου σε πρωινό βασικό και απογευματινό, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, δεν υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής βάρδιας όπως συνέβαινε έως τώρα στο αμιγώς Ολοήμερο Tμήμα. Εμείς θεωρούμε πως αυτό θα πρέπει να επαφίεται και να αποφασίζεται ελεύθερα από τον Σύλλογο Διδασκόντων κάθε νηπιαγωγείου.

Καθορισμός διδακτικού ωραρίου:

Είναι γεγονός πως η κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου είναι ένα διαχρονικό αίτημα των νηπιαγωγών. Αναγνωρίζουμε πως, η έστω επικοινωνιακή από πλευράς Υπουργείου και χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών, βρίσκεται προς θετική κατεύθυνση. Ωστόσο, για να αποτελέσει θετικό πρόσημο η κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να λάβει και να πράξει τα παρακάτω:

✓ Αναγνώριση της πρόωρης υποδοχής μαθητών ως διδακτική ώρα, καθώς στο ωρολόγιο πρόγραμμα που κοινοποίησε το Υπουργείο Παιδείας αυτό δεν διευκρινίζεται.

✓ Τη μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας, όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και όχι σε σχέση με την οργανικότητά τους.

Ως Σύλλογος  Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «ο Μύσων» αγωνιζόμαστε και στοχεύουμε σταθερά σε μια δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση που θα καλύπτει όλες τις παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών και της ευρύτερης ελληνικής κοινωνίας.  Σε ένα Δημόσιο Νηπιαγωγείο που θα στελεχώνεται με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό  και θα λειτουργεί με κατάλληλες δημοκρατικές και εργασιακές συνθήκες. Σε ένα Δημόσιο Νηπιαγωγείο με τις κατάλληλες υποδομές, σε λειτουργικά και κατάλληλα κτίρια όπου θα είναι δυνατή η παραγωγή του εκπαιδευτικού έργου, όπου θα μπορούν οι μαθητές  να ξεκουραστούν και να γευματίσουν, όπου θα μπορούν να χαρούν το παιχνίδι του διαλείμματος και όπου θα είναι εφικτή η πραγματοποίηση της επέκτασης όλων των νηπιαγωγείων σε ολοήμερα.

Για το Δ.Σ.


1ο Ενημερωτικό Αυγούστου

Θέμα 1ο : «Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός του δημόσιου τομέα»

Επειδή η εφαρμογή του Π.Δ. 69/2016 σχετικά με την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός του δημόσιου τομέα έχει δημιουργήσει αναστάτωση και έχει εγείρει πολλά ερωτήματα σας αποστέλλουμε αναλυτικό σημείωμα της Νομικής  Συμβούλου της Δ.Ο.Ε. επί του θέματος.

   Σύμφωνα με τη Νομική Σύμβουλο « στα πλαίσια καταγραφής της έκτασης του προβλήματος αλλά και προκειμένου να υπάρξει περαιτέρω έδαφος για τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις ζητούμε από όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις αναγνώρισης (σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει το Π.Δ. 69/2016)».

Θέμα 2ο : «Κατάργηση σίτισης αναπληρωτών»

Με έγγραφό του το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενημερώνει τις στρατιωτικές μονάδες, οι λέσχες των οποίων παρείχαν σίτιση στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και αυτές με τη σειρά τους τα Γραφεία Εκπαίδευσης, ότι από 1η Σεπτέμβρη αίρεται – καταργείται η δυνατότητα πρόσβασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου παιδείας στους τόπους που υπηρετούν , στις παροχές σίτισης που εξασφαλίζουν οι Στρατιωτικές Λέσχες.

Θέση του κλάδου είναι η οικονομική αναβάθμιση των συναδέλφων, η παροχή κινήτρων και η αυτονόητη δυνατότητα να ζούμε από τη δουλειά μας. Η σίτιση, από τη στιγμή που κάθε χρόνο καλούν τους αναπληρωτές να μετακινούνται μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους με τρομακτικά λειτουργικά και πάγια έξοδα, είναι ένα μέτρο που αναπληρώνει το τεράστιο κενό που αφήνει το Υπουργείο Παιδείας στη μισθοδοσία αναπληρωτών και μόνιμων. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε άμεση αναθεώρηση του νόμου 4354/15 σύμφωνα με τον οποίο οι αναπληρωτές θα υποβαθμιστούν κι άλλο μισθολογικά  και σε συνάρτηση με την άρνηση του δικαιώματος σίτισης θα οδηγήσει σε πολλά αδιέξοδα χιλιάδες συναδέλφους. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, από τη στιγμή που κόβει τη σίτιση από τους αναπληρωτές, να δίνει ανταποδοτικά σε όλους τους συναδέλφους που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας, ανταποδοτικά οφέλη όπως: επίδομα στέγασης , μετακίνησης , παραμεθορίου.

Ζητάμε το αυτονόητο. Να ζούμε από τη δουλειά μας.

*      Επισυνάπτεται σχετική γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου της ΔΟΕ σχετικά με την αναγνώριση προϋπηρεσίας

Θέμα: Αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας για άνοιγμα του συστήματος OPSYD

   Καταθέτουμε ένα ζήτημα  που αφορά  χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Το ζήτημα του ανοίγματος του συστήματος OPSYD,  ώστε οι συνάδελφοι να μπορέσουν να τροποποιήσουν τη δήλωση περιοχών τους. Αυτό επιβάλλεται να γίνει αφού κανείς δεν μπορούσε να γνωρίζει  τι σειρά θα είχε στους πίνακες όταν υπέβαλε τη δήλωσή του, καθώς άργησαν πολύ να αναρτηθούν οι πίνακες ενώ δεν είχαν βγει έγκαιρα ούτε ενδεικτικοί. Αποτέλεσμα, μετά την προσμέτρηση των προϋπηρεσιών να παρατηρούνται μεγάλες ανακατατάξεις σε σχέση με ό, τι είχαν υπόψη τους οι συνάδελφοι όταν υπέβαλαν τη δήλωσή τους.

  

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα