Thumbnail
Δείτε αναλυτικά

Καταχωρούνται εδώ σε έναν συνολικό Πίνακα 1.998 σενάρια για τη διδασκαλία των μαθημάτων της ελληνικής γλώσσας και γραμματείας με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων διαρθρωμένα σε βάση δεδομένων για τη διευκόλυνση της στοχευμένης και δυναμικής αναζήτησης από τους εκπαιδευτικούς Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε διαδικτυακές κοινότητες για τρία χρόνια (2012-2015), στο πλαίσιο προγράμματος που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε υπό την επιστημονική ευθύνη του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Τα συγκεκριμένα σενάρια δεν προτείνονται ως πρότυπα για εφαρμογή, αλλά ως παραδείγματα από τα οποία μπορούν να αντληθούν ιδέες, προκειμένου να διευκολυνθεί η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών. Κάθε σενάριο εφαρμόστηκε στην πράξη από δύο εκπαιδευτικούς. Σε κάθε εφαρμογή παρατίθενται αναλυτικά σχόλια και τεκμήρια από τη διδασκαλία στην τάξη.

Τα σενάρια αυτά δεν αποτελούν συμβατικές προτάσεις διδασκαλίας ενός χωρίου ή κειμένου της συγκεκριμένης σχολικής ύλης. Υφαίνονται σαν το κουκούλι του μεταξοσκώληκα γύρω από μια ιδέα που κάποιοι εκπαιδευτικοί συνέβη να εντοπίσουν στα κείμενα της σχολικής ύλης. Μια ιδέα για “ξετύλιγμα” που θα έλεγε κι ο Παλαμάς. Η ανεπτυγμένη αυτή ιδέα μπορεί να εφαρμοστεί, σε αυξομειούμενη κλίμακα, με απολύτως ελεύθερη πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού, στον οποίο προσφέρονται ως δείγματα δουλειάς. Τα σενάρια αυτά αποτελούν έργο οκτώ περίπου δεκάδων εκπαιδευτικών που συνεργάστηκαν με το ΚΕΓ σε κλειστές “κοινότητες πρακτικής”. Ένας επώνυμος εκπαιδευτικός εντόπισε τα αξιοποιήσιμα στοιχεία του κειμένου, σχεδίασε και υλοποίησε το σενάριο, το οποίο στη συνέχεια άλλοι συνάδελφοί του ανέλαβαν να εφαρμόσουν και να εφοδιάσουν με δικές τους παρατηρήσεις. Από την άποψη αυτή, όλα τα σενάρια αποτελούν πρότυπα δημιουργήματα, που συνδυάζουν τα διδάγματα των  Γραμματισμών με τις Νέες Τεχνολογίες. Ως προβολή των “δεσμευτικών”σχολικών κειμένων στον “ελεύθερο” χώρο της σχολικής διδασκαλίας, αποτελούν έργα εν προόδω και προσφέρονται σε πολλαπλές επεξεργασίες μέσα στον χρόνο.

Σενάρια γλώσσας λυκείου με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια γλώσσας γυμνασίου με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια λογοτεχνίας γυμνασίου με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια λογοτεχνίας λυκείου με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια Β’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια Β’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια Γ’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια Δ’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

Σενάρια Ε’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ 

Σενάρια ΣΤ’ δημοτικού με αξιοποίηση πόρων ΚΕΓ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

gripi-meth-800x460.jpg
Εκπαιδευτικός αγωνίζεται για τον γιο της – Πάσχει από αυτοάνοση εγκεφαλίτιδα με φαρμακοανθεκτικές επιληπτικές κρίσεις
Έκκληση για οικονομική υποστήριξη της εκπαιδευτικού από την ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου
Εκπαιδευτικός αγωνίζεται για τον γιο της – Πάσχει από αυτοάνοση εγκεφαλίτιδα με φαρμακοανθεκτικές επιληπτικές κρίσεις
louketo-sxoleio.jpg
Υποβάθμιση σχολείου: «Για να γίνει μείωση προσωπικού το σχολείο μας επιστρέφει δεκαετίες πίσω»
«Για να γίνει μείωση προσωπικού, τα παιδιά μας αντιμετωπίζονται ως αριθμοί, οι τάξεις συνενώνονται και τα σχολεία όπως το δικό μας οδηγούνται...
Υποβάθμιση σχολείου: «Για να γίνει μείωση προσωπικού το σχολείο μας επιστρέφει δεκαετίες πίσω»