Thumbnail
Οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί μέλη του Συλλόγου Εκπ/κών Λειτουργών ΟΑΕΔ, Νοτιοδυτικής Ελλάδας, που συμμετέχουμε  στη Γεν. Συνέλευση 26-6-2013 που θα γίνει στην Καλαμάτα, καλούμε τους συναδέλφους στην συνυπογραφεί και υπερψήφιση του κάτωθι ψηφίσματος:  

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΨΗΦΙΣΜΑ

Οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί μέλη του Συλλόγου Εκπ/κών Λειτουργών ΟΑΕΔ, Νοτιοδυτικής Ελλάδας, που συμμετέχουμε  στη Γεν. Συνέλευση 26-6-2013 που θα γίνει στην Καλαμάτα, καλούμε τους συναδέλφους στην συνυπογραφεί και υπερψήφιση του κάτωθι ψηφίσματος:

Οι συνελεύσεις που γίνονται σε «άτοπη» επαγωγή (στο τέλος του σχολικού έτους) δεν λύνουν το συνδικαλιστικό πρόβλημα στην εκπαίδευση του ΟΑΕΔ, αντίθετα θολώνουν τα λιμνάζοντα ύδατα!

 Τα τροϊκανά μνημόνια και όσοι στηρίζουν αυτές τις πολιτικές που διαλύουν τη χώρα, καταργούν τη δημόσια ΤΕΕ, φτωχαίνουν τον ελληνικό λαό ενώ η συνδικαλιστική «ηγεσία» των εκπαιδευτικών σχολών ΟΑΕΔ βρίσκεται σε διαρκεί αδράνεια θα οδηγούν ακόμα περισσότερο στη εξαθλίωση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και Ελληνικού λαού…

Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του Οργανισμού τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε συνεχόμενη ένταση και αγωνία από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα από τις κυβερνήσεις για την πιθανή κατάργηση των σχολών με την δαμόκλειο σπάθη της κινητικότητας-διαθεσιμότητας που επικρέμεται επί της κεφαλής τους.

Οι αποτυχημένες «συνταγές» ορισμένων για το ποιος τύπος σχολείου θα εφαρμοστεί στον ΟΑΕΔ, κρύβουν στην ουσία τις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας των τελευταίων κυβερνήσεων και των κομμάτων τους για την κατάργηση των σχολών μας, μέσου του υποβιβασμού τους.

Παράλληλα σε επίπεδο εκπαίδευσης και γενικότερα παροχής δημόσιων υπηρεσιών, όπως μαθητεία, μαθητικές εστίες, περικοπές ειδικοτήτων, υποβάθμιση δημ. ΙΕΚ -πιστοποίηση, ανεργία κ.α, εκτός ότι  έχουν ήδη υποβαθμιστεί με τις περικοπές στη χρηματοδότηση αυτές οδεύουν στην «αγκαλιά» των ιδιωτών (βλέπε ΣΔΙΤ) στο όνομα της σύνδεσης με την αγορά εργασίας! 

Είναι διάχυτη επίσης η αγωνία σε όλους τους συναδέλφους μας, όπως διακρίνεται και σε όλα τα σχολεία του ΟΑΕΔ στην υπόλοιπα Ελλάδα, για την συνέχεια της δημόσιας ΤΕΕ και της μόνιμης θέσης του καθηγητή στα σχολεία μας και της επίλυσης οριστικά του προβλήματος των ωρομισθίων. Στο σημείο αυτό θέλουμε να στηλιτεύουμε και να καταγγείλουμε ταυτόχρονα τις περικοπές των ειδικοτήτων για το νέο σχολικό έτος (2013-2014), που στοχεύουν στη συρρίκνωση των σχολείων μας και οδηγούν στην «έξοδο» πολλούς από εμάς μόνιμους και ωρομισθίους. Ενώ η αύξηση του ωραρίου πέρασε χωρίς καμία διαμαρτυρία και χωρίς να έχει συγκινηθεί το Δ.Σ. της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ. Με αποτέλεσμα το μειωμένο ωράριο θα είναι η βραδυφλεγή «βόμβα» για διαθεσιμότητα-απόλυση.  

Για την περιβόητη πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο Μαθητείας στον ΟΑΕΔ υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις, αφού θα εξαφανιστούν οι βασικές τεχνικές ειδικότητες, «εξοβελίζονται» τα εργαστήρια από τον βασικό κορμό αυτού του τύπου σχολείου. Η δραματική μείωση των επαγγελματικών μαθημάτων κυρίως αυτών που συγκροτούν την ειδίκευση, παραπέμπουν το όλο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Συστήματος Πιστωτικών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET) σε αντίθεση με το καθολικό τεχνικό σχολείο που έχουμε γνωρίσει.. Δηλαδή θέλουν ένα λύκειο που δεν θα συγκροτεί  τμήματα Γενικής Παιδείας για Πρόσβαση σε Πανεπιστήμια και παράλληλα δεν χορηγεί τίτλους απολυτηρίου Λυκείου, δηλαδή ένα κατώτερο ΤΕΕ.

Οι μαθητές που θα φοιτούν στον ΟΑΕΔ θα αποκτούν απολυτήριο Τεχνολογικού Λυκείου με ειδικές εξετάσεις που θα δίνουν στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν θα έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι (αν γίνει Τ.Λ.) στην τριτοβάθμια εκπ/ση εάν δεν εγγραφούν να φοιτήσουν στη Γ’ τάξη των τμημάτων γενικής παιδείας των Τεχνολογικών Λυκείων του Υπ. Παιδείας.

Επιφυλάξεις επίσης υπάρχουν και για την μαθητεία που λέει ότι θα εισάγεται σε επίπεδο λυκειακής βαθμίδας του περίφημου «δυικού συστήματος» του γερμανικού μοντέλου και μάλιστα με ευθύνη του (πελάτη) μαθητή-γονέα, όπως αναφέρει στο πόρισμά του ο ΟΟΣΑ. Δηλαδή το δημόσιο δεν θα έχει πλέον την υποχρέωση και τον συντονισμό της εξεύρεσης εργασίας-μαθητεία-αμοιβή-δικαιώματα (όπως κάνουμε σήμερα στον ΟΑΕΔ) αλλά ο κάθε μαθητής θα πρέπει στο νέο δίκτυο εκπαίδευσης και κατάρτισης να βρίσκει μόνος του απασχόληση ώστε να προσκομίζει την σχετική βεβαίωση της πρακτικής εξάσκησης-μαθητείας στο σχολείο για την απόκτηση των ανάλογων πιστωτικών μονάδων, που θα του επιτρέπουν να συνεχίζει στο σχολείο και στη μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται έξω από το σχολείο σε ιδιωτικά ΚΕΚ ή επιχειρήσεις αν υπάρχουν, πάμε δηλαδή σε μια νέα φάμπρικα μαθητείας μα καθαρά ατομική ευθύνη.   Άρα για ποιο Τεχνολογικό Λύκειο ομιλούν ορισμένοι;

Μήπως όλοι αυτοί θέλουν να χάσουμε ότι έχει κερδηθεί στο όνομα ότι θα ενταχθούμε αν συμπεριληφθούμε σε ένα γενικό λύκειο με ολίγους τεχνολογικούς τίτλους και μόνο;   

Με αίσθημα ευθύνης και με πλήρη συναίσθηση για τις δύσκολες ημέρες που ήρθαν  και με το όπιο βάρος  μας αναλογεί χωρίς μεταμφιέσεις, και μισόλογα πρέπει το Δ.Σ. του Συλλόγου και η ΟΕΛ να βγουν από την αδράνεια και τον εφησυχασμό και να ανοίξουν εδώ και τώρα έναν ανοιχτό διάλογο για την διαμόρφωση της τελικής πρότασης που θα διεκδικήσουμε και αγωνιστικά την επόμενη δύσκολη μνημονιακή περίοδο.

Η συζήτηση που δεν έγινε για τον ειδικότερο ρόλο που έχει να παίξει στην ΤΕΕ ο ΟΑΕΔ, παίρνοντας υπόψη και την μακρόχρονη πορεία των συναδέλφων στις σχολές αυτές καθώς και τις σοβαρές υποδομές και την τεχνογνωσία που υπάρχει αντί να διαμορφωθεί από το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου μας μια συνολική πρόταση αναβάθμισής του σε συνεργασία και με άλλους συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης το σωματείο μας έχει εγκλωβιστεί   στις φήμες περί κλεισίματος του οργανισμού και τις υποσχέσεις των κομματικών φίλων της διοίκησης επιβάλλοντας μια πλήρη ακινησία και έναν «επικίνδυνο» εφησυχασμό στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Αυτά όλα είναι αποτέλεσμα έλλειψης αγωνιστικού και ανεξάρτητου προσανατολισμού του σωματείου από τη διοίκηση και τις κάθε φορά κυβερνήσεις

Η πρωτοβουλία μας αυτή κινείται καθαρά από την αγωνία της συνέχειας της δημόσιας ΤΕΕ και της παρουσίας μας ως εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ, μαζί με όλους τους συναδέλφους, χωρίς διαχωρισμούς και συντεχνιασμούς να αποτρέψουμε την διάλυση της ΤΕΕ και την ιδιωτικοποίησή της.

  ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ με οργή και αγανάκτηση την πλήρη «αφασία» και τη κατάργηση της συλλογικής και συνδικαλιστικής δράσης στο χώρο της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ.

Η ματαιοδοξία, οι κομματικές και οι προσωπικές επιδιώξεις ορισμένων  δεν μπορούν να κυριαρχούν πλέον στο συνδικάτο. Επιτέλους πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους και να μην περιμένουν τίποτε πλέον από όλους αυτούς που χρόνια τώρα μας έχουν οδηγήσει σε συνδικαλιστική χρεοκοπία!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

1.      α) Την ενιαιοποίηση της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας ΤΕΕ σε επίπεδο τύπων σχολικών μονάδων – προγραμμάτων σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων αυτών με στόχο τον έναν τύπο σχολείου θεωρίας και πράξης. β) Για την ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπ/ση σε αντίστοιχο τομέα της ειδικότητάς τους.

2.      Η εκπαίδευση του ΟΑΕΔ να ανήκει στο δίκτυο της τυπική Δ/θμια Εκπ/σης του ενιαίου συστήματος ΤΕΕ.

3.      Μεταβατικά στις Σχολικές μονάδες του ΟΑΕΔ επιπλέον να λειτουργούν μεταδευτεροβάθμιες πειραματικές Δημόσιες Σχολές Τεχνών και Επαγγελμάτων διετούς ή τριετούς φοίτησης (ειδίκευση), ανάλογα με τη  ειδικότητα.

4.      Κατάργηση κάθε μορφής κατάρτισης.

5.      Την επαναφορά των Μαθητικών εστιών του οργανισμού.

6.      Εκδημοκρατισμό και διαφάνεια της λειτουργίας του ΟΑΕΔ κυρίως στο επίπεδο της εκπαίδευσης

7.      Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών εκπαίδευσης-Καταγγέλλουμε κάθε παραγοντισμό σε βάρος θεσμών και προσώπων. 

8.      Πλήρης συνταξιοδότηση στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας

ΕΠΙΣΗΣ:

  1. Να μην μετατραπεί ο ΟΑΕΔ σε άτυπη εκπαίδευση.
  2. "Οχι" στις καταργήσεις ειδικοτήτων.
  3. Μονιμοποίηση όλων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ΟΑΕΔ.
  4. Ετήσια καθολική επιμόρφωση παιδαγωγική και επαγγελματική όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με ταυτόχρονη αναγνώριση της και ως τυπικό προσόν  (συμπληρωματικής εκπ/σης και επαγγελματικής εμπειρίας ή  μεταπτυχιακού τίτλου ανάλογα)

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:

  • ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
  • ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
  • ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙΣ
  • ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η  ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΕ-ΟΑΕΔ
  • ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ
  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
  • ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Καμία απόλυση εκπαιδευτικού του ΟΑΕΔ, κανένας δεν περισσεύει. Να ακυρώσουμε τις απολύσεις που ετοιμάζουν.

Καλούμε τους συναδέλφους σε κοινή δράση για να διαφυλάξουμε τα αυτονόητα γιατί κάθε επιφύλαξη σήμερα ίσως αύριο να στοιχίσει σε όλους μας.

Καλαμάτα 26 Ιουνίου 2013

 

Υπογραφές :

Φωτακόπουλος Ανδρέας

Κουγιανός Δημήτριος

Ντίντας Κώστας

Μητροβγένης Παναγιώτης

Παπαγεωργόπουλος Ευθύμιος

Σταματίου

Μητσάκος Αλέκος

Κατσικομούρη Δ.

Κοτσέτα

Στρατόπουλος Σωτήρης

Δήμας Αριστείδης (Μέλος Δ.Σ. ΟΕΛ-ΟΑΕΔ)

Ρισσάκης Πέτρος (Μέλος Δ.Σ. Συλόγου)

Καραγιάννης Γιώργος

Καλκούνος Νίκος

Γεωργόπουλος Γεράσιμος (Πρόεδρος Περ. Συλλόγου)

Παπανικολάου Νικόλαος

Θεοδωράκης Δημήτριος

Μπερερής Παναγιώτης

Στριμπάκος Ιωάννης

Θηβαίος Δημήτριος

Καλομοίρη Κων/να

Καραθανάση Αναστασία

Παπαδάκη Βαρβάρα

Πέτρου Μαρία

Μότσια Χ.

Μιχαλοπούλου Ν.

Χρηστάκης

Γκολέμης Ιωάνης

Ρίζου Γ.

Βάλιαν Αικ.

Δημητρόπουλος Κ

Πένταρης Ιωάννης

Κανελλάκης Παναγιώτης

Σαρρής Παναγιώτης

Παναγιώτης Πανογεώργος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα