Την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων ζητά, με απόφασή της, η Β’ ΕΛΜΕ – Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για περαιτέρω υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των νέων, αύξηση των ταξικών φραγμών, διεύρυνση του χάσματος μεταξύ θεωρητικής και πρακτικής γνώσης και ζητούν την επαναφορά του προηγούμενου τρόπου εξέτασης.
Επίσης, θεωρεί, ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, θα οδηγήσει τους μαθητές που προέρχονται από τα φτωχά στρώματα, στην πρόωρη στροφή προς την κατάρτιση και τη μαθητεία.
Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωσή της Β' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Το ΔΣ της Β ΕΛΜΕ-Θ εκτιμά ότι το νομοσχέδιο για το «Νέο σχολείο» και το «Νέο Λύκειο» που υλοποιεί το Υπ. Παιδείας θα σημάνει:
α) την ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας
β) θα αυξήσει τους ταξικούς φραγμούς
γ) θα διευρύνει το χάσμα μεταξύ θεωρητικής και πρακτικής γνώσης και
δ) θα οδηγήσει τους μαθητές, αυτούς κυρίως που προέρχονται από τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα, στην εγκατάλειψη του Γενικού Λυκείου και της γενικής μόρφωσης και θα τους στρέψει πρόωρα στην κατάρτιση και τη μαθητεία.
Βασικό εργαλείο για την εφαρμογή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει στις παραπάνω συνέπειες είναι η τράπεζα θεμάτων .
Το νέο αυτό σύστημα εξετάσεων και προαγωγής:
Ø Μετατρέπει το σχολείο σε συνεχές εξεταστικό κέντρο.
Ø Καθιστά το Λύκειο πλήρως εξαρτημένο από τις εισαγωγικές για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ
Ø Στρέφει από νωρίς την πλειοψηφία των μαθητών στην ψευτοκατάρτιση
Ø Αποτελεί τα χαρά των φροντιστηρίων
Ø Αφαιρεί από τους εκπαιδευτικούς και την ελάχιστη παιδαγωγική ελευθερία που τους είχε απομείνει μετατρέποντάς τους σε εκτελεστικά όργανα και ιμάντες μεταβίβασης των κυβερνητικών εντολών.
Ø Τυποποιεί τη διδασκαλία μετατρέποντας την μάθηση σε μια στείρα απομνημόνευση.
Ειδικότερα για φέτος τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα .Η τράπεζα, ενώ η σχολική χρονιά ολοκληρώνεται, είναι ακόμη κλειστή με αποτέλεσμα ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές να μπορούν να δουν τα θέματα ώστε να εξασκηθούν πάνω στο νέο ύφος των ασκήσεων.
Συγχρόνως ενώ τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τη φετινή χρονιά τα σχολεία, δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση της ύλης με παιδαγωγικούς όρους, οι καθηγητές στην τάξη κάνουν κυριολεκτικά αγώνα δρόμου χωρίς ουσιαστικό μορφωτικό αποτέλεσμα.
Ζητούμε οι μαθητές να συνεχίσουν να εξετάζονται όπως και τα προηγούμενα χρόνια και οι καθηγητές να εισηγούνται τα θέματα, γιατί είναι οι μόνοι που γνωρίζουν τι έχουν διδαχθεί οι μαθητές τους. Είναι λογικό και δίκαιο να εξετάζονται οι μαθητές μας σε ό,τι πραγματικά διδάσκονται και όχι σε ό,τι θα έπρεπε να διδάσκονται.
Κ Α Τ Α Ρ Γ Η Σ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Π Ε Ζ Α Σ Θ Ε Μ Α Τ Ω Ν Τ Ω Ρ Α
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη