Thumbnail
Δημήτρης Μπράτης αιρετός ΚΥΣΠΕ

Αθήνα 5 -2-2015
[email protected]

http://www.mpratis.gr

τηλ. 6974750402 –   2103312790

2103442884

fax: 2103246893

Προς:

1.Tον Υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά

2.Tον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη
Θέμα : Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Κύριοι Υπουργοί,

Με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων σας, στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας , σας εύχομαι ΥΓΕΙΑ,  ΔΥΝΑΜΗ και καλή επιτυχία στο έργο σας.

Ως εκπρόσωπος των 70.000, και πλέον, εκπαιδευτικών της Π.Ε. στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.), μ΄ αυτή μου την επιστολή, θέλω να σας ενημερώσω για τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα θέματα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών Π.Ε. (μεταθέσεις – αποσπάσεις –μόνιμοι διορισμοί – προσλήψεις αναπληρωτών – αναγνώριση προϋπηρεσίας κλπ ) και τα οποία απαιτούν άμεση αντιμετώπιση και λύση.

1.Μεταθέσεις εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96 οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ θα πρέπει να ανακοινωθούν το αργότερο μέχρι την 31η Μαρτίου 2015. Η έγκαιρη ανακοίνωση των μεταθέσεων είναι απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου να γίνουν στην ώρα τους και οι υπηρεσιακές μεταβολές που ακολουθούν (  αποσπάσεις – μόνιμοι διορισμοί – προσλήψεις αναπληρωτών) για να μην έχουμε κενά στα σχολεία τον Σεπτέμβρη. Πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών ήταν και εξακολουθεί να είναι οι υπηρεσιακές μεταβολές να ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του Ιουνίου κάθε σχολικής χρονιάς.

Για να πραγματοποιηθούν έγκαιρα οι μεταθέσεις, τη φετινή χρονιά, θα πρέπει πρώτα να λυθεί το θέμα με τη σύσταση 3657 θέσεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην Π.Ε. το οποίο εκκρεμεί, μετά τις υποχρεωτικές μετατάξεις που έγιναν από τη Β/θμια στην Α/θμια τον Αύγουστο του 2013 με το Ν.4172/13 και με τις γνωστές, πέρα για πέρα αδιαφανείς και σε αρκετές περιπτώσεις ρουσφετολογικές, διαδικασίες.

2.Αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούνται μετά τις μεταθέσεις και προβλέπονται στο Ν1566/85. Οι αποσπάσεις αυτές γίνονται με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, εκτός των αποσπάσεων σε φορείς και γραφεία που πραγματοποιούνται χωρίς τη γνώμη του ΚΥΣΠΕ, αλλά με απλή απόφαση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας. Επειδή οι αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία γίνονται με αδιαφανή κριτήρια θα πρέπει να καθιερωθούν και γι’ αυτές μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια και να εξετάζονται, όπως όλες οι άλλες, από το ΚΥΣΠΕ.

Οι αποσπάσεις  γίνονται για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και για λόγους υγείας των εκπαιδευτικών και  εφόσον  εξετάζονται και ανακοινώνονται έγκαιρα δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το αντίθετο. Λύνουν προβλήματα, ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία την οποία  οι εκπαιδευτικοί βιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο.

3.Μόνιμοι διορισμοί – πρόσληψη αναπληρωτών –αναγνώριση προϋπηρεσίας

Ως αιρετός εκπρόσωπος των 70.000 εκπαιδευτικών Π.Ε., στο ΚΥΣΠΕ, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έχω θέσει σε όλες τις  προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπ. Παιδείας το θέμα της ανάγκης μόνιμων διορισμών στην ΠΕ, προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν, καθώς και το θέμα της αναγνώρισης ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από 1/9/10 και όχι από 1/9/12, που ψηφίστηκε με το Ν.4283/14. Οι μόνιμοι διορισμοί μπορούν να γίνουν, άμεσα, με το σύστημα 60-40% που ισχύει και για το σχολικό έτος 2014-15, σύμφωνα με την απόφαση παράτασης του μεταβατικού σταδίου που υπέγραψε ο κ. Αρβανιτόπουλος. Το σύστημα διορισμών 60%-40%, που αποτελεί θέση του κλάδου μας, είναι ένα σύστημα αντικειμενικό και δίκαιο το οποίο αναγνωρίζει τόσο την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όσο και την προϋπηρεσία.

Επισημαίνω, επίσης, κύριοι Υπουργοί, ότι ο χώρος της παιδείας είναι αυτός που έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλον, εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών που ασκήθηκαν. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έχουν αποχωρήσει 9.000 εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί, ως μόνιμοι, μόνο 272. Δεν τηρήθηκαν ούτε καν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης για προσλήψεις 1:5 ή 1:10. Είναι βέβαιο πως αν δεν υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί και φέτος  το σύστημα θα καταρρεύσει. Τα κενά, ακόμη και τα οργανικά, καλύπτονται με αναπληρωτές. Στην Π.Ε. φέτος φτάσαμε σε προσλήψεις 11.000 αναπληρωτών, ως τώρα,  και με πιστώσεις όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά κυρίως από το ΕΣΠΑ. Ουσιαστικά ο θεσμός του αναπληρωτή δεν καλύπτει, πλέον, έκτακτες ανάγκες, αλλά οργανικά κενά και έχει μετατραπεί ουσιαστικά σε θεσμό «μόνιμου αναπληρωτή». Η λύση στο πρόβλημα είναι μια: Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς και των λειτουργικών με προσλήψεις αναπληρωτών.

Πέρα, όμως, από το θέμα των μόνιμων διορισμών θα πρέπει, κύριοι Υπουργοί, να προχωρήσετε σε αλλαγή της ρύθμισης που ψηφίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη στον Ν. 4283/14 άρθρο 5 παράγραφος 4, η οποία αναγνωρίζει την προϋπηρεσία των αναπληρωτών από 1/9/12 και όχι από 1/9/10,  όπως είναι το δίκαιο και το ορθό. Είναι αδιανόητο να αναγνωρίζεται η μισή προϋπηρεσία των αναπληρωτών κι όχι ολόκληρη, χωρίς κανένα μα κανένα αιτιολογικό. Σε όλα τα κράτη του κόσμου η προϋπηρεσία αναγνωρίζεται ολόκληρη τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Αυτό, φυσικά, θα πρέπει να γίνει άμεσα, πριν την σύνταξη των νέων πινάκων αναπληρωτών, προκειμένου  να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες αδικίες που θα δημιουργηθούν,  αν εφαρμοστεί η ρύθμιση όπως ψηφίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη.

4.Μετατάξεις Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης στην Α/θμια

Ο τρόπος με τον οποίο έγιναν οι 3657 μετατάξεις  εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια, τον Αύγουστο του 2013, δεν έχει προηγούμενο στα χρονικά της εκπαίδευσης. Αποτελεί μνημείο αδιαφάνειας, προχειρότητας και “πελατειακού” κράτους. Οι μετατάξεις αυτές έγιναν από το γραφείο του κ. Αρβανιτόπουλου με το Ν.4172/13 χωρίς τη γνώμη του ΚΥΣΠΕ και χωρίς ανακοίνωση μορίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι καμιά από τις αποφάσεις που εκδόθηκαν δεν φέρει την υπογραφή κανενός υπαλλήλου της αρμόδιας Γενικής Δ/νσης Π.Ε και Δ.Ε.. Ταυτόχρονα οι μετατάξεις αυτές δημιούργησαν τεράστιο πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. , που ζητούσαν μετάθεση, εδώ και χρόνια,  για τις συγκεκριμένες περιοχές και δεν ικανοποιήθηκε η αίτησή τους , επειδή όλες αυτές οι θέσεις δεν δόθηκαν ως κενά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων του 2013. Για  τους λόγους αυτούς, κύριοι Υπουργοί, υπάρχει ανάγκη ακύρωσης  των συγκεκριμένων μετατάξεων και επανεξέτασης του θέματος από την αρχή. Θα πρέπει, δηλαδή, να δοθούν όλες οι νέες οργανικές θέσεις, που θα συσταθούν, ως κενά για τις φετινές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Π.Ε. και μετά να πραγματοποιηθούν οι μετατάξεις. Όπως, δηλαδή, γινόταν πριν την ψήφιση του Ν.4172/13.  

5.Παραιτήσεις εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί είναι οι μόνοι Δημόσιοι υπάλληλοι που δεν μπορούν να παραιτηθούν όταν συμπληρώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για συνταξιοδότηση. Η υποβολή της αίτησης γίνεται μόνο μεταξύ 20 -30 Απρίλη κάθε έτους κι όποιος στη συνέχεια παραιτηθεί, σε άλλο χρονικό διάστημα , θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση παραίτησης μέσω του ΚΥΣΠΕ και να εγκριθεί από τον Υπουργό. Θεωρώ ότι η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική και πρέπει να καταργηθεί άμεσα. Θα μπορούσε να ζητείται “δήλωση πρόθεσης παραίτησης” , από τους συναδέλφους, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς για να λυθεί το ζήτημα των πιθανών κενών που θα προκύψουν, εξαιτίας των αποχωρήσεων. Παρά το γεγονός, όμως, ότι οι παραιτήσεις αυτές είναι ελάχιστες – περίπου 300 το χρόνο για 70.000 εκπαιδευτικούς Π.Ε. – η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν είχε υπογράψει τις παραιτήσεις συναδέλφων που είχαν εγκριθεί από το ΚΥΣΠΕ. Είναι άμεσης προτεραιότητας θέμα, για τους συναδέλφους αυτούς , που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, να υπογράψετε άμεσα τις παραιτήσεις τους.


 

6. Επαναφορά αρμοδιοτήτων στο ΚΥΣΠΕ –Πειθαρχικά

Από το 1998 και μέχρι πρόσφατα με νομοθετικές ρυθμίσεις έχουν αφαιρεθεί αρμοδιότητες από το ΚΥΣΠΕ όπως : αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία , “αποπομπή” των αιρετών από τα πειθαρχικά συμβούλια κλπ.

Οι αρμοδιότητες αυτές θα πρέπει  να επανέλθουν άμεσα στα υπηρεσιακά Συμβούλια για να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και λογοδοσία για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των συναδέλφων στη Διοίκηση. Πέντε χιλιάδες αποσπάσεις, περίπου, κάθε χρόνο από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ γίνονται με μετρήσιμα κριτήρια από το ΚΥΣΠΕ και με πλήρη διαφάνεια. Οι αποσπάσεις σε φορείς και γραφεία δεν εξετάζονται από το ΚΥΣΠΕ και γίνονται με απόφαση του εκάστοτε υπουργού παιδείας, κι αυτό είναι απαράδεκτο και πρέπει να σταματήσει.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να επανέλθουν οι αιρετοί εκπρόσωποί μας στα πειθαρχικά συμβούλια. Επισημαίνω, ότι οι αιρετοί συμμετείχαν στα πειθαρχικά συμβούλια, από τότε που καθιερώθηκε ο θεσμός το 1926, και αποπέμφθηκαν με τους μνημονιακούς νόμους της τελευταίας πενταετίας.

7. Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ.7 του Ν.3848/2010, στις 31 Ιουλίου 2015 λήγει η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης (Δ/ντών Εκπαίδευσης, Σχολικών Συμβούλων, Δ/ντών Σχολικών Μονάδων). Επίσης, με το άρθρο18 του ίδιου Νόμου, το μήνα Ιανουάριο κάθε τέταρτου έτους (δηλαδή φέτος) δημοσιεύεται η προκήρυξη για τις θέσεις των Σχολικών Συμβούλων και των Δ/ντών Εκπαίδευσης, έτσι ώστε να επιλεγούν και να τοποθετηθούν μόλις λήξει η θητεία των υπηρετούντων. Η επιλογή των Δ/ντών Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων είναι απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει η επιλογή των Δ/ντών Σχολικών Μονάδων των οποίων η θητεία λήγει το καλοκαίρι του 2015.

            Γι’ αυτό, κύριοι Υπουργοί, οι όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις για το θέμα – επισημαίνω ότι το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ζητήσει την κατάργηση του Ν.3848/10 –θα πρέπει να γίνουν έγκαιρα και στη συνέχεια να συγκροτηθούν τα Συμβούλια Επιλογής, προκειμένου να προχωρήσουν στην επιλογή των Σχολικών Συμβούλων, Δ/ντών Εκπαίδευσης και στη συνέχεια των Δ/ντών των Σχολικών Μονάδων.

8. Λειτουργία επιτροπής για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών

Από το 2011  λειτούργησε στο Υπουργείο Παιδείας επιτροπή η οποία εξέτασε το ζήτημα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών με στόχο να το αντικειμενοποιήσει περισσότερο και να το κάνει πιο δίκαιο. Επισημαίνω ότι με πρόταση αυτής της επιτροπής καθιερώθηκαν τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια στις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και καταργήθηκε έτσι το «πελατειακό» κράτος που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Χωρίς καμιά αιτιολογία ο κ. Αρβανιτόπουλος κατάργησε, για δυο χρόνια, την επιτροπή η οποία επανασυγκροτήθηκε τον Οκτώβρη του 2014. Υπάρχει ανάγκη συνέχισης των εργασιών της , ‘έτσι ώστε οι προτάσεις στις οποίες θα καταλήξει να νομοθετηθούν άμεσα , προκειμένου να έχουν πρακτικό αποτέλεσμα στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών

Κύριοι Υπουργοί,

            Πέρα από τις θέσεις και τις προτάσεις που σας καταθέτω, μ’ αυτή μου την επιστολή, σας ενημερώνω πως είμαι στη διάθεσή σας να σας αναλύσω και προφορικά όλα τα θέματα που άπτονται των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 

Με τιμή

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Δημήτρης Μπράτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα