Τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επαιτείας της ανάληψης των καθηκόντων της στο ενδιάμεσο της σχολικής χρονιάς, επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας Α. Μπαλτάς, σε συνέντευξή του στον Άγγελο Καλοδούκα για λογαριασμό του left.gr
«Είπαμε ότι αυτή τη χρονιά, θα προσπαθήσουμε να μην αναταράξουμε καθόλου τη λειτουργία του σχολικού περιβάλλοντος, αλλά ωστόσο θα πάρουμε κάποια μέτρα τα οποία να είναι προς την κατεύθυνση της διευκόλυνση αυτής της διαδικασίας ολόκληρης, αφενός και αφετέρου προς την κατεύθυνση που ανοίγει μια νέα προοπτική για το σχολείο όταν παράγουμε πιο ουσιαστικά νομοθετικά».
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Ο Υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση έχει θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Στις προτεραιότητες είναι επαναπρόσληψη προσωπικού στα σχολεία:
«Θα εκπλαγείτε όταν θα δείτε ότι το υπουργείο μπορεί να προσλάβει αναπληρωτές καθηγητές. Θα προσλάβουμε με τον υπάρχοντα προϋπολογισμό αναπληρωτές καθηγητές που κρατούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις στο συρτάρι για δικούς τους λόγους».
Για τις εξετάσεις στην Α’ και Β’ Λυκείου ο κ. Μπαλτάς είπε τα εξής:
«Είπαμε ότι αυτές οι εξετάσεις δεν θα συμπεριλαμβάνουν τα αποτελέσματά τους στο απολυτήριο εν όψει εισαγωγικών. Θα γίνουνε κανονικά όπως γίνονταν, αλλά χωρίς ο βαθμός να είναι κομμάτι του τελικού βαθμού που θα συμπεριληφθεί στο απολυτήριο ενόψει εισαγωγικών».
Επίσης ανέφερε ότι οι εξετάσεις στην Γ’ Λυκείου θα γίνουν κανονικά όπως και τις προηγούμενες χρονιές, έτσι ώστε να μην υπάρξει αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα στο ενδιάμεσο της χρονιάς.
Για την τράπεζα θεμάτων
Για την τράπεζα θεμάτων ο κ. Μπαλτά δήλωσε ότι θα καταργηθεί. «Η τράπεζα θεμάτων είναι απλώς ένα κουτί, όπου έχουν μπει κάποιες χιλιάδες ερωτήσεις ανά εξεταζόμενο μάθημα, όπου πρωτοφανώς τις ερωτήσεις αυτές τις ξέρουν τα παιδιά, οι γονείς και κυρίως φροντιστήρια. Άρα η τράπεζα θεμάτων είναι εργαλείο των φροντιστηρίων, έτσι ώστε να βάλει τα παιδιά να μάθουν απ’ έξω την απάντηση σε μία μία από τις χιλιάδες αυτές ερωτήσεις, ώστε να έχουν καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις. Είναι ότι πιο αντιπαιδαγωγικό έχει υπάρξει ποτέ. Πιστεύω ότι θα είναι πολύ μεγάλη ανακούφιση σε παιδιά και γονείς, να μην υπάρχει αυτή η αποστήθιση απαντήσεων σε πάρα πολύ μεγάλο πλήθος θεμάτων που χαλάει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία», είπε.
Όσον αφορά το πως θα γίνουν οι εξετάσεις ο κ. Υπουργός είπε:
«Κάθε καθηγητής, ανάλογα με την εμπειρία του, από την βοήθεια ενδεχομένως κάποιων ερωτήσεων που ήδη είναι γνωστές από την τράπεζα θεμάτων στη διακριτική του ευχέρεια, θα μπορέσει να ρωτάει τα παιδιά σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα όπως γινόταν χωρίς την ύπαρξη της τράπεζας θεμάτων.
Σε σχέση με τα πειραματικά και πρότυπα
Ο κ. Υπουργός διευκρίνισε ότι «Πειραματικά και Πρότυπα ως έννοιες είναι εντελώς διακριτά. Πειραματικά σημαίνει ότι οι δάσκαλοι και το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του ψάχνει να βρει υπό ποιείς διαδικασίες μπορεί να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία η ανταπόδοση των παιδιών κλπ. Για να γίνει αυτό με επιστημονικά έγκυρο τρόπο, πρέπει τα παιδιά στα οποία «πειραματίζεσαι» να είναι να προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές κατηγορίες, διαφορετικά μορφωτικά περιβάλλοντα. Μόνο έτσι έχει νόημα η έννοια, πειραματικό σχολείο» και επισήμανες ότι εκεί για να γίνει αυτό χρειάζεται να υπάρχει κλήρωση».
«Τα πρότυπα, είναι άλλη ιστορία», ξεκαθάρισε και είπε ότι «η σκέψη είναι, στα πρότυπα τα ιστορικά που έχουν τις δικές τους παραδόσεις, θα ρωτήσουμε τους συλλόγους των διδασκόντων εκεί, λαμβάνοντας υπόψιν την ιστορία του σχολείου και τη σημερινή κατάσταση, πως θέλουν να λειτουργήσει το σχολείο τους, με εξετάσεις ή όχι. Αν μας πουν, ότι θέλουμε να λειτουργήσουμε με εξετάσεις θα το σεβαστούμε. Και άρα, όσοι γονείς προετοιμάζουν παιδιά για εξετάσεις και δεν τους αρέσει η κλήρωση θα έχουν τη δυνατότητα, τα παιδιά αυτά να δώσουν εξετάσεις σε εκείνα τα πρότυπα που θα ζητήσουν τα ίδια να έχουν εξετάσεις. »
Κατάργηση αξιολόγησης
Ο Αριστείδης Μπαλτάς σχετικά με την αξιολόγηση δήλωσε : πως η διαδικασία όπως λειτουργούσε έως σήμερα ήταν μια διαδικασία τιμωρητική και σύμφωνα με την τρόικα πως θα έπρεπε να υπάρχει κάθε φορά ένα ποσοστό κάτω από την βάση ώστε αυτοί να υποστούν τις συνέπειες, είναι ένας βραχνάς για τους εκπαιδευτικούς, είναι τέτοια η διαδικασία που τους εμποδίζει να δουν έλλογα την σχέση μεταξύ τους αξιολόγηση σε σχέση με το μάθημα κλπ, και αντί να είναι διαδικασία αξιολόγησης με την υπογράμμιση της ουσίας του έργου, είναι διαδικασία που γίνεται από τα άνω για να τιμωρηθούν κάποιοι και υποτίθεται να βραβευτούν κάποιοι άλλοι. Καταργούμε αυτήν την μορφή της αξιολόγησης.
Από εκεί και πέρα το πρόβλημα της ουσιαστικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, της λειτουργίας του σχολείου της σχέσης δασκάλου μαθητή, τη σχέση του δασκάλου με τους γονείς, την σχέση του σχολείου με την γειτονιά, είναι ένα πράγμα που δεν ποσοτικοποιείται εύκολα και είναι στις προτεραιότητες μας να βρούμε εκείνη την διαδικασία που να γίνεται πραγματική αποτίμηση η οποία θα αποσκοπεί στην αμοιβαία βελτίωση και όχι στην τιμωρία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη