Του Χρήστου Κάτσικα
Με αποφάσεις που υπέγραψαν οι νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, ανατέθηκαν καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου στους απερχόμενους Περιφερειακούς Αττικής, Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδος, κατόπιν αιτήσεώς τους, κάνοντας χρήση το σχετικό νόμο που δίνει αυτή τη δυνατότητα.
Στα πλαίσια αυτά, στον απερχόμενο ΠΔΕ Αττικής Δ. Γκίνη, κλάδου ΠΕ04.01, ανατέθηκαν καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου με έδρα τη Διεύθυνση ΔΕ Πειραιά
Στον Γεώργιο Καρατάσιο, τέως Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου κλάδου ΠΕ03 – Μαθηματικών της Διεύθυνσης Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Στον Aπ. Κλινάκη, τ. Περιφερειακό Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κρήτης, καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης με έδρα το Ηράκλειο
Στον Ηλία Παλιαλέξη τ. ΠΔΕ Στ. Ελλάδος εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ70, καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου Δημοτικής Εκπαίδευσης, με αρμοδιότητα σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας με έδρα τη Λαμία.
Την ανάθεση καθηκόντων Σχολικής Συμβούλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ02, στην κα Βόντσα Βασιλική, με βαθμό Α και ΜΚ 3, με αρμοδιότητα στις σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και με έδρα τη Διεύθυνση Δ.Ε. Κοζάνης
Αναθέτουμε καθήκοντα Σχολικού Συμβούλου της ειδικότητάς του στο Μισθό Πέτρο του Δημητρίου εκπαιδευτικό Κλάδου ΠΕ 02 Φιλολόγων με Βαθμό Α΄και Μ.Κ 2, πρώην Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, σε προσωποπαγή θέση με έδρα την Τρίπολη.
Γιατί κύριε υπουργέ της Παιδείας;
Το 2010 με μια πρωτοφανή ρύθμιση της πρώην υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία ξεσήκωσε διαμαρτυρίες τόσο από την αντιπολίτευση και καταγγελίες από τα εκπαιδευτικά συνδικάτα, αποφασίστηκε «εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί σε θέσεις γενικών ή ειδικών γραμματέων και περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθώς και προέδρων ή διευθύνοντων συμβούλων φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο αυτό, μετά τη λύση της σχέσης εργασίας τους στις παραπάνω θέσεις και έως την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης, υπηρετούν ως στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης σε περιοχές που επιθυμούν, εκτελώντας καθήκοντα σχολικών συμβούλων της ειδικότητάς τους, τα οποία τους ανατίθενται από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του προϊσταμένου του Τμήματος Επιστημονικής − Παιδαγωγικής Καθοδήγησης» (άρθρο 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 - ΦΕΚ 78 τ. Α’).
Στις 18 Φεβρουαρίου 2015, δηλαδή πριν από ένα περίπου μήνα, η ΟΛΜΕ με επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζήτησε να καταργηθεί η διάταξη του ν. 3879/10, σύμφωνα με την οποία τοποθετούνται οι περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, οι γενικοί ή ειδικοί γραμματείς, οι πρόεδροι ή διευθύνοντες Σύμβουλοι οργανισμών κατ’ εξαίρεση, μετά την αποχώρησή τους από τη θέση τους, ως σχολικοί σύμβουλοι. Στην επιστολή της αυτή η ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτη και προκλητική τη διάταξη του ν. 3879/10 (άρθρ. 26, παρ. 14) καθώς με αυτή επιβραβεύονται στελέχη που επιλέγονται με κομματικά κριτήρια από τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας.
Δυστυχώς το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας με το διορισμό των 13 νέων περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης στην τελευταία του παράγραφο αναφέρει: «Για τους αποχωρούντες περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης ισχύει η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 (ΦΕΚ 78 τ. Α’)».
Δηλαδή, η απαράδεκτη και αντιεκπαιδευτική ρύθμιση της Διαμαντοπούλου διατηρείται και οι πρώην περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν γυρίζουν, μετά την παύση από τη θέση τους, στα σχολεία που υπηρετούσαν, αλλά αναγορεύονται σε σχολικοί σύμβουλοι!
Ακόμη και αν δεν πάρει κανείς υπόψη ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί, οι περισσότεροι, δεν έχουν τα τυπικά προσόντα (απαιτείται διδακτορικό) για τη θέση του σχολικού συμβούλου, η βασική ερώτηση που έρχεται αβίαστα στο στόμα των χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και των σωματείων τους είναι: Γιατί κ. υπουργέ διατηρείτε μια αντιεκπαιδευτική ρύθμιση; Γιατί επιβραβεύετε τα στελέχη εκείνα που τέσσερα χρόνια τώρα εφάρμοσαν με τους πιο σκληρούς όρους την πολιτική που διάλυσε τη δημόσια εκπαίδευση και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών; Ποιο, ακριβώς, είναι το μήνυμα που στέλνεται στους εκπαιδευτικούς που αναπνέουν την κιμωλία στις σχολικές τάξεις; Μήπως ότι το κράτος έχει συνέχεια;
ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ
Να θυμίσουμε στο σήμείο αυτό ότι το Νοέμβριο του 2014, με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, προς ψήφιση, στη Βουλή, "οι Περιφερειακοί Διευθυντές που έχουν αξιολογηθεί ως εξαιρετικά , σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 (Α΄240), μετά την για οποιονδήποτε λόγο αποχώρησή της από τη θέση που κατέχουν, εξαιρουμένων των λόγων συνταξιοδότησης ή πειθαρχικών λόγων, δύνανται κατόπιν αιτήσεώς τους και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί στελέχωσης των ελεγκτικών υπηρεσιών και Σωμάτων Επιθεώρησης, να αποσπώνται με απόφαση του υπουργείου Παιδείας ως Επιθεωρητές- Ελεγκτές στις ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης που υπάγονται ή εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών σε ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης άλλων υπουργείων.
Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα να διορίζονται σε προσωποπαγείς θέσεις του κλάδου Συμβούλων του αυτοτελούς Επιστημονικού Γραφείου Συμβούλων του ΥΠΑΙΘ. Τα ανωτέρω στελέχη εντάσσονται στο Αυτοτελές Επιστημονικό Γραφείο Συμβούλων του ΥΠΑΙΘ με χωρική αναφορά και έδρα στα όρια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρέτησαν"
Τελικά μετά από αντιδράσεις ο Α. Λοβέρδος απέσυρε την τροπολογία.
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να "θωρακίσει" τους Περιφερειακούς Διευθυντές στην περίπτωση που για κάποιο λόγο αποχωρήσουν ή "τους αποχωρήσουν" από τη θέση τους...Βεβαίως τους λόγους μπορεί να τους καταλάβει κάθε εκπαιδευτικός που ζει και αναπνέει την κιμωλία μέσα στην τάξη και τα αποκαίδια της καταστροφικής- για το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς- πολιτικής της οποίας έγιναν ιμάντες.
Κάνε εγγραφή στο newsletter στο Carrefour και κέρδισε 200€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη