Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Επιλογή  Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Αλλαγές  χωρίς  κανένα  σχέδιο…

Αδάμης  Ευθύμιος  (Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας)                                                                

Οι  αλλαγές  στον τρόπο  επιλογής  των Διευθυντών  Σχολικών Μονάδων στοχεύουν  επιφανειακά  να  αναδιατάξουν  το  παλαιότερο  σύστημα  επιλογής  των στελεχών  εκπαίδευσης, στο  οποίο  κυριαρχούσαν  τα μόρια των  τίτλων(μεταπτυχιακά, β΄ πτυχίο, ξένες γλώσσες…) αλλά  και  η  συνέντευξη  των  υποψηφίων.

Βέβαια  το σύστημα  απαιτούσε  βελτιώσεις, είτε με  την  θέσπιση  πιο σύνθετων  κριτηρίων  στην  διαδικασία  επιλογής (αξιοκρατική  διαχείριση  των  υποψηφίων), είτε  με  τη  θέσπιση  αξιόπιστων  πρακτικών  στην  αποτίμηση του  διευθυντικού  έργου, προκειμένου  να  συνεχιστεί  μια  διευθυντική θητεία.

Ο νέος  νόμος  έρχεται  ν’ αλλάξει  το  τοπίο  δημιουργώντας  άλλες  διαδικασίες, περισσότερο  ανοικτές και  δημοκρατικές( εμπλοκή  των  Συλλόγων  Διδασκόντων), όμως  οριακά  αποτελεσματικές.

Ενώ  πρέπει να  ομολογήσουμε  ότι η  μεταφορά  μέρους  της  διαδικασίας  επιλογής  στους  Συλλόγους  των  Διδασκόντων αποτελεί  μια  τολμηρή σύλληψη, είτε  γιατί  αναβαθμίζει  το  ρόλο του  Συλλόγου (καθιστώντας  τον μέτοχο  των  αποφάσεων), είτε γιατί  τον  καθιστά  υπεύθυνο  για  την  ποιότητα  των  επιλογών  του,  αυτό  δεν  σημαίνει  ότι  λύθηκε  το πρόβλημα.

Η  συγκεκριμένη  καινοτομία  δεν  είναι  τόσο  ανώδυνη  γιατί  μετατρέπει  το  Σύλλογο  σε μηχανισμό αξιολόγησης, προκειμένου  να  επιλέξει  το  πιο κατάλληλο  πρόσωπο, όμως  επειδή  η  ευθύνη  είναι  μεγάλη, ο  Σύλλογος   οφείλει  να  λειτουργήσει με  δικαιοσύνη, χωρίς  τις  παρεμβάσεις  άλλων.

Σε  πολλές  περιπτώσεις, οι  Σύλλογοι  θα διχαστούν  και  δυσκολευόμενοι  ν’ ανταποκριθούν,  θα  επανεκλέξουν  τους  υπάρχοντες  διευθυντές  χωρίς  ν’ αποφευχθούν  οι συγκρούσεις.

Οι  νέες  ρυθμίσεις  έχουν  ήδη  προκαλέσει  μεγάλη  αβεβαιότητα η οποία θ’ αποτρέψει πολλούς  ικανούς, αλλά  μη  δημοφιλείς  εκπαιδευτικούς,  να  θέσουν  υποψηφιότητα, αντίθετα  θα  προκαλέσουν  την  υποψηφιότητα όσων  έχουν  ισχυρές  γνωριμίες, φιλίες  και  καλές  «δημόσιες  σχέσεις», ασχέτως  διοικητικής  εμπειρίας, γνώσεων  και  ικανοτήτων (όπως  έπρεπε  να  στοχεύει ο  νόμος).

Έτσι  θ’ αποτραπούν της  υποψηφιότητας  τους  εκπαιδευτικοί με  πολλά  προσόντα (μεταπτυχιακά…) για  να  μην  απογοητευτούν  και  απαξιωθούν, ενώ οι  Διευθυντές  που  θα  χάσουν  την  θέση  τους  στην  συνέχεια  θα  συγκρουστούν (για  δύο  χρόνια)  με  τους  καινούριους( για  ν’  αποδείξουν  την  αξία  τους),  αλλά  και  επειδή  η  συμβίωση  στο  ίδιο  Σύλλογο θα  είναι  εξαιρετικά  δύσκολη.

Η  αβεβαιότητα  θα  μετατρέψει την  όλη  διαδικασία  σε  πολιτική  αντιπαράθεση, κυρίως  κομματική, με  συνέπεια  να  καταστρέψει την  εύθραυστη  ψυχική  ενότητα  και  την  ηρεμία  πολλών  Συλλόγων….

Είναι  γεγονός  ότι  ο νόμος  έχει  πολλές  αδυναμίες  που θα  επηρεάσουν  αρνητικά  και  την  εκλογή  των Διευθυντών  Εκπαίδευσης.

Η  διαδικασία  στην  επιλογή των Διευθυντών  Εκπαίδευσης  είναι  ακόμη  πιο ευάλωτη  γιατί  αν  αποτύχει  στο  επίπεδο  των  Διευθυντών  Σχολικών  Μονάδων τότε  οποιαδήποτε  πλειοψηφούσα  κομματική ομάδα  Διευθυντών  θα  καθορίσει  την  δεύτερη  επιλογή.

Σ’  αυτή την  περίπτωση  δεν  έχουν  ληφθεί προβλέψεις. Ενώ   βασική  πρόβλεψη  του νόμου  έπρεπε  να είναι ο  αποκλεισμός  όσων  συμμετέχουν  στα  Υπηρεσιακά  Συμβούλια (τακτικοί  και  αναπληρωτές) γιατί  η  εμπλοκή  τους στις  υπηρεσιακές  μεταβολές(τοποθετήσεις, βελτιώσεις…) νοθεύει  την  αξιοπιστία  της  διαδικασίας (υποσχέσεις, εξυπηρετήσεις…), αντίθετα  τους  ευνοεί  με  συνέπεια  όποιος  προσβάλλει  ένα  τέτοιο  αποτέλεσμα  να  δικαιωθεί.

Αδάμης  Ευθύμιος 


Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€ 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ryzi_0.jpg
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
Μάθετε ακόμη πώς να το αποθηκεύετε και να το συντηρείται σωστά, με σκοπό όχι μόνο να διατηρήσετε τη γεύση και την υφή του, αλλά πρωτίστως για να...
Ρύζι: Πώς μπορούμε να το ξαναζεστάνουμε χωρίς να στεγνώσει;
tameio.jpg
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
Οι προϋποθέσεις σε όρια ηλικίας, έτη ασφάλισης
Ποιοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2025 - Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη με όριο ηλικίας κάτω από τα 62 έτη
gimnasio
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
Τμήμα μπαλκονιού έπεσε σε προαύλιο σχολείου
Σχολείο: Δεν έφταναν οι σοβάδες που πέφτουν από το δικό τους κτίριο έπεσε και τμήμα μπαλκονιού από διπλανό κτίριο
βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;