Χρήστος Κάτσικας
Μέσα στον Ιούνιο θα ολοκληρωθεί η επιλογή περισσότερων των 16.000 διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων της χώρας. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η διαδικασία προβλέπει τη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων (χρόνια υπηρεσίας, πτυχία, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.λπ.) των υποψήφιων διευθυντών και την ανακοίνωση των πινάκων των αντικειμενικών μορίων και αμέσως μετά συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και διεξαγωγή μυστικής ψηφοφορίας, καθώς ένα μέρος του συνόλου των μορίων οι υποψήφιοι θα το λαμβάνουν με βάση τα αποτελέσματα αυτής της ψηφοφορίας.
Στη διαδικασία της ψηφοφορίας, η οποία γίνεται για πρώτη φορά, θα πάρουν μέρος περίπου 120 χιλιάδες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα κληθούν να ψηφίσουν συνολικά πάνω από 35.000 υποψήφιους διευθυντές και υποδιευθυντές.
Διπλή κριτική
Στο νέο αυτό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης γίνεται κριτική από δύο πλευρές. Η μία πλευρά εστιάζει στο γεγονός ότι το κυρίαρχο ζήτημα παραμένει το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης, το θεσμικό πλαίσιο που υποβαθμίζει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και η κατεύθυνση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Οσο αυτά δεν αλλάζουν πρόσημο, ελάχιστα μπορεί να συνεισφέρει στη δημοκρατική λειτουργία της εκπαίδευσης ο τρόπος επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Και αυτή η διαπίστωση κάνει «μπαμ» ιδιαίτερα σε περιόδους περικοπών, χειραγώγησης και ασφυκτικού ελέγχου.
Από την άποψη αυτήν, το ποιος και πώς επιλέγεται στη θέση του στελέχους έχει κάποια σημασία, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία έχει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης και η πολιτική που θα υπηρετήσει. Οπως εξηγεί ο εκπαιδευτικός Γιώργος Καββαδίας, «στην περίπτωση που το νομοθετικό “πατρόν” των καθηκόντων δεν αλλάξει, στην περίπτωση που η εκπαίδευση συνεχίσει να “ζυμώνεται” με την άθλια μαγιά των μνημονιακών (και όχι μόνο) αντιεκπαιδευτικών νόμων, στην περίπτωση που το σχολείο των περικοπών, του αυταρχισμού και του φτηνού εκπαιδευτικού παραμένει ζώσα πραγματικότητα, τότε δεν θα έχουμε τίποτε περισσότερο από ένα αριστερό ένδυμα σε ένα δεξιό σώμα».
Και αυτό είναι εξόχως επικίνδυνο καθώς, αφενός, θα πριμοδοτεί αυταπάτες, θα τροφοδοτεί έναν αποπροσανατολισμό από τα βασικά αιτήματα του μισθού, της περίθαλψης, του ωραρίου, της χρηματοδότησης, των υποδομών, της σύνταξης, της δημοκρατίας κ.λπ. και, αφετέρου, θα μεταφέρει έντεχνα τα προβλήματα της σχολικής μονάδας στο εσωτερικό της, στους εκπαιδευτικούς που θα διασπαστούν αντικειμενικά σε «στρατόπεδα» και όχι σ’ αυτούς που έχουν την ευθύνη. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη κριτική η οποία, ενώ δεν αναιρεί τη διαδικασία, εξαπολύει ενστάσεις για τον έλεγχο των αντικειμενικών κριτηρίων πολλών υποψηφίων.
Σημεία και τέρατα με τα «αντικειμενικά κριτήρια» πολλών υποψήφιων στελεχών της εκπαίδευσης
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη