Thumbnail
Πανελλαδικές 2015

Οι Δημήτρης Δημητρακόπουλος, Ιωάννα Φάκα, Ανδριάννα Μπαλατσούκα που κατάφεραν να πιάσουν πάνω από 19.000 μόρια στις Πανελλήνιες δηλώνουν στο protothema.gr: «Η δική μας γενιά είναι εκείνη που πρέπει κι οφείλει να κάνει κάτι καλύτερο για τη χώρα. Αν φύγουμε κι εμείς, τότε δεν θα έχει απομείνει τίποτα πίσω»

Σε μία Ελλάδα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση και τα κοινωνικά αδιέξοδα συνεχώς αυξάνονται, οι νέοι καλούνται να σχεδιάσουν το μέλλον τους χωρίς τη βεβαιότητα ότι οι στόχοι τους θα ευοδωθούν. 

Σε αυτή την Ελλάδα, που μοιάζει να έχει χάσει τον προσανατολισμό της και φαίνεται να μην έχει πια χώρο για νέους ανθρώπους (για αυτό και η «αιμορραγία μυαλών» στη χώρα μας έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις), οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και φέτος κατέβαλαν υπέρτατες προσπάθειες, για να διεκδικήσουν μία θέση σε κάποιο ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. 

Και μπορεί η κυβέρνηση στις αρχές του έτους, δια στόματος του υπουργού Παιδείας, να στιγμάτισε την αριστεία με τον κ. Αριστείδη Μπαλτά να λέει πως «είναι ρετσινιά» και «μια στρεβλή φιλοδοξία», όμως, κι αυτή τη χρονιά υπήρξαν μαθητές που έπιασαν το απόλυτο κι είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται. 

Το protothema.gr βρήκε και συνομίλησε με τρεις από τους κορυφαίους αποφοίτους της Γ’ Λυκείου, που κατάφεραν να συγκεντρώσουν πάνω από 19.000 μόρια κι επιμένουν να μείνουν στην Ελλάδα, γιατί όπως τόνισαν, «η δική μας γενιά είναι εκείνη που πρέπει κι οφείλει να κάνει κάτι καλύτερο για τη χώρα. Αν φύγουμε κι εμείς, τότε δεν θα έχει απομείνει τίποτα πίσω». 

Δημήτρης Δημητρακόπουλος: «Σκέφτομαι λόγω της κρίσης να επιλέξω κάτι με αποκατάσταση, αλλά πιστεύω πως αν κάνεις αυτό που αγαπάς επιτυγχάνεις κάτω από όποιες συνθήκες»

Ο Δημήτρης από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης κατάφερε να συγκεντρώσει 19.510 μόρια στο τρίτο επιστημονικό πεδίο, γράφοντας 20 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας, 19,8 στη Βιολογία, 19,6 στη Χημεία, 18,4 στη Φυσική και 17,7 στην Έκθεση. Όπως λέει στο protothema.gr «για να βγάλω αυτό τον βαθμό είχα πρόγραμμα. Έκανα κάποια ιδιαίτερα μαθήματα περιστασιακά, αλλά πυλώνας μου ήταν το σχολείο μου. Πήγαινα στο Αριστοτέλειο Κολέγιο και δεν έχανα ποτέ μαθήματα. Υπήρχαν μέρες που ήμουν αρκετά χαλαρός κι άλλες που διάβαζα πάρα πολύ. Αναλόγως με το πρόγραμμα που είχα. Προσπάθησα, εντούτοις, μέσα στη χρονιά να διατηρήσω τα πράγματα, που μου άρεσαν και τις δραστηριότητες, που έκανα. Μόνο τον τελευταίο μήνα ζορίστηκα αρκετά κι ευτυχώς οι θυσίες μου δικαιώθηκαν».
Αν και πολλοί ήταν οι μαθητές που είπαν πως τα θέματα στα Μαθηματικά και τη Φυσική φέτος ήταν πολύ δύσκολα, ο Δημήτρης σημειώνει σχετικά τα εξής: «Τα Μαθηματικά δε μου φάνηκαν ιδιαίτερα δύσκολα. Έχω ιδιαίτερη σχέση με αυτό το μάθημα. Διάβαζα για ορισμένους μαθηματικούς διαγωνισμούς κι έφτασα μέχρι την τρίτη φάση στον “Αρχιμήδη”. Στη Φυσική τα θέματα ήταν μεν απαιτητικά, αλλά θα έλεγα πως ήταν βαλμένα έτσι ώστε να κάνουν οι μαθητές λάθη».

Ο 18χρονος από τη Θεσσαλονίκη με τον αριθμό των μορίων που συγκέντρωσε, μπορεί να επιλέξει όποια σχολή θέλει χωρίς να έχει τον φόβο εάν θα περάσει ή όχι σε αυτήν. Τι θα ήθελε, όμως, να σπουδάσει; «Είμαι αρκετά προβληματισμένος ως προς το ποια σχολή να επιλέξω. Κάνω σκέψεις και για την Ιατρική, αλλά πιστεύω ότι το Πολυτεχνείο θα μου άρεσε περισσότερο. Θέλοντας και μη σκέφτομαι λόγω της κρίσης να επιλέξω κάτι που θα έχει επαγγελματική αποκατάσταση. Πιο πολύ, όμως, θέλω να απολαύσω τον ακαδημαϊκό μου βίο και να σπουδάσω κάτι που θα μου αρέσει. Μου φαίνεται πως όποια επιλογή κι αν κάνει κανείς, αν είναι καλός και αγαπά αυτό που κάνει, θα πετύχει κάτω από τις όποιες συνθήκες. Στο μυαλό μου υπάρχει κι η Αθήνα, γιατί ένα πτυχίο από πανεπιστήμιο της πρωτεύουσας έχει άλλη βαρύτητα, αλλά είναι κάτι που πρέπει να το συζητήσω με τους γονείς μου, για να δω αν μπορούν να με στηρίξουν οικονομικά σε αυτή την επιλογή μου. Προς το παρόν, πάντως, αισθάνομαι υπέροχα που έφυγε το βάρος των Πανελληνίων και σκέφτομαι μόνο πώς θα περάσω ένα ξένοιαστο καλοκαίρι». 

Ανδριάννα Μπαλατσούκα: «Εμείς είμαστε η νέα γενιά κι είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε κάτι»

Η Ανδριάννα Μπαλατσούκα από το Γενικό Λύκειο Μουζακίου Καρδίτσας έβγαλε 19.230 μόρια, ακολουθώντας τη Θετική Κατεύθυνση, κι είναι ακόμη άλλο ένα παιδί, που κατάφερε να αριστεύσει μέσα σε μία χρονιά, όπου οι βαθμολογίες κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό κι οι άριστοι εν συγκρίσει με το 2014 είναι κατά πολύ λιγότεροι. 

Η Ανδριάννα έγραψε 20 στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, 19,5 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, 19,4 στη Χημεία, 19,1 στη Φυσική, 18,2 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης και στην Έκθεση και 17,9 στη Βιολογία Κατεύθυνσης. Με το επιλεγόμενο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» η 18χρονη από την Καρδίτσα μπορεί να δηλώσει όποια σχολή θέλει σε όποιο από τα πέντε επιστημονικά πεδία βρίσκεται. Εκείνη, εντούτοις, είναι σίγουρη για την επιλογή της. «Θα δηλώσω Ιατρική, γιατί αυτό ήθελα να πετύχω», λέει στο protothema.gr, προσθέτοντας πως «τα θέματα δεν ήταν εύκολα. Θα τα χαρακτήριζα απαιτητικά και δεν περίμενα ότι θα βγάλω τόσο μεγάλο βαθμό. Ήξερα, όμως, ότι τα είχα πάει καλά κι έτσι δεν σκέφτομαι πια την επιλογή της Φαρμακευτικής, που την είχα κατά νου εάν δεν καταφέρω να περάσω στην Ιατρική». 

«Ο μπαμπάς μου είναι ελεύθερος επαγγελματίας, ιδιοκτήτης στεγνοκαθαριστηρίου κι η μαμά μου απασχολείται κυρίως στα οικιακά. Έκαναν θυσίες, για να μπορέσω να κάνω μαθήματα σε φροντιστήριο και χάρηκαν πολύ που τα κατάφερα. Τα έξοδα ήταν απαιτητικά, ειδικά για τους γονείς μου που έχουν και παιδί που σπουδάζει, αλλά με στήριξαν. Έχω άλλη μία αδελφή που σπουδάζει Ιατρική στη Λάρισα και για το λόγο αυτό δεν σκέφτομαι την Αθήνα ή κάποια άλλη πόλη. Εφόσον θέλω να σπουδάσω το ίδιο αντικείμενο, έχω λάβει την απόφαση να πάω κι εγώ στη Λάρισα να σπουδάσω, παρόλο που πιάνω και την Ιατρική της Αθήνας. Με τις δεδομένες οικονομικές συνθήκες, προτιμώ τη Λάρισα», τονίζει.

«Οι νέοι δεν πρέπει να απογοητευόμαστε από την κατάσταση, την οικονομική κρίση και την ανεργία. Εμείς, εξάλλου, θα βγούμε στην αγορά εργασίας μετά από κάποια χρόνια κι ίσως μέχρι τότε οι συνθήκες να είναι καλύτερες. Στο κάτω-κάτω εμείς είμαστε η νέα γενιά κι είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε κάτι. Πρέπει να προσπαθούμε και να διεκδικούμε αυτό που θέλουμε. Με την προσπάθεια και την επιμονή, όλα γίνονται», σημειώνει η Ανδριάννα σχετικά με την οικονομική κρίση που μοιάζει να έχει στερήσει τα όνειρα από τη νέα γενιά.

Ιωάννα Φάκα: «Θέλω να μείνω στη χώρα μου. Ποιοι θα μείνουν εάν φύγουμε οι νέοι;»

Η Ιωάννα Φάκα είναι μία ακόμη χαρακτηριστική περίπτωση μαθήτριας, που κατάφερε να αριστεύσει, έχοντας πρόγραμμα και σύστημα στο διάβασμά της. Η 18χρονη από το 5ο Γενικό Λύκειο Λάρισας κατάφερε να συγκεντρώσει 19.010 μόρια παρακολουθώντας την Τεχνολογική Κατεύθυνση και στο πέμπτο επιστημονικό πεδίο που την ενδιαφέρει 19.124 μόρια, γράφοντας 20 στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, 19,9 στην Πληροφορική, 18,3 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, 18 στη Φυσική, 17,9 στην Έκθεση και 16,7 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.

«Διάβαζα συστηματικά και κάθε ημέρα, αλλά όχι πάρα πολλές ώρες, γιατί σε αυτήν την κατεύθυνση χρειάζεσαι καθαρό μυαλό. Πήγαινα φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα εκτός από τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που μου έκανε μάθημα ο πατέρας μου, που είναι οικονομολόγος», σημειώνει στο protothema.gr η 18χρονη Ιωάννα. Τι θέλει, όμως, να σπουδάσει; «Ως πρώτη επιλογή μου είναι η Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) στο οικονομικό τμήμα κι ως δεύτερη ΑΣΟΕΕ ή κάποια άλλη οικονομική σχολή στην Αθήνα. Θέλω να σπουδάσω οικονομικά, γιατί με ενδιαφέρουν και λόγω της κατάστασης στη χώρα και γιατί είναι πάντα κάτι επίκαιρο», σημειώνει στο protothema.gr η Ιωάννα. 

«Σίγουρα ως μαθήτρια είχα άγχος λόγω της κρίσης εάν θα καταφέρουν οι γονείς μου να με σπουδάσουν και βλέπω ότι η Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων που θέλω έχει πολλή ζήτηση, μάλλον γιατί προσφέρει αποκατάσταση. Ωστόσο, θέλω να περάσω εκεί, γιατί είναι μία πολύ καλή σχολή, έχει οικονομικά που με ενδιαφέρουν και μου αρέσει ο στρατός ως ιδέα. Ελπίζω να καταφέρω να μπω εκεί που θέλω και τέσσερα χρόνια μετά η κατάσταση στη χώρα να έχει βελτιωθεί. Δε θέλω να σκέφτομαι το εξωτερικό ως επιλογή. Θέλω να μείνω στη χώρα μου. Δεν είναι λύση να φεύγουμε από εδώ, γιατί το εργατικό δυναμικό χάνεται. Ποιοι θα μείνουν εάν φύγουμε όλοι οι νέοι;», καταλήγει. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vrefos
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
«Το παιδί μας ήταν νεκρό με παραμορφωμένο κεφάλι και συμπιεσμένο σώμα από την παρατεταμένη και βίαιη χρήση της βεντούζας» καταγγέλλουν οι γονείς του
Αδιανόητη τραγωδία: Νεκρό βρέφος από λάθος χειρισμούς του μαιευτήρα
mayrelis
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα
Σε λίγο κλείνουν 4 μήνες από τη μέρα που χάθηκε ο εκπαιδευτικός Μάκη Μαυρέλης μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο. Μια μάχη που έδωσε αθόρυβα, με...
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα