Thumbnail
Παλιά συνταγή με νέο «περιτύλιγμα» - Από τη Διαμαντοπούλου, τον Αρβανιτόπουλο και τον Λοβέρδο μέχρι τον Μπαλτά

Του Χρήστου Κάτσικα

Το ζήτημα των κενών στα σχολεία είναι ένα θέμα που απασχολεί μόνιμα εδώ και πολλά χρόνια τη σχολική εκπαίδευση, χιλιάδες εκπαιδευτικούς και -βέβαια- εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές με τις οικογένειές τους, που σχεδόν έχουν «εθιστεί» σε μια πραγματικότητα που επιβάλλει για εβδομάδες -ακόμη και μήνες- μετά την έναρξη του σχολικού έτους να λείπουν οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν μάθημα στα παιδιά τους.

Παράλληλα το πρόβλημα της ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών αποτυπώνεται στον αριθμό των αιτήσεων που γίνονται κάθε χρόνο: 75.000-80.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί διεκδικούν μία θέση ολιγόμηνης διάρκειας, οι περισσότεροι μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Μέσα στον Ιούλιο, ο υπουργός Παιδείας Αριστ. Μπαλτάς δήλωνε ότι τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι περίπου 20.000, ότι οι υπάρχουσες πιστώσεις είναι περίπου οι μισές και ότι γίνεται προσπάθεια να εξασφαλιστούν άλλες 5.000 πιστώσεις, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών.

«Πριν αλέκτορα φωνήσαι» (Ματθαίος 26, 34), ο υπουργός Παιδείας -σε συνέντευξή του- «αποκάλυψε» ότι «στην αρχή νομίζαμε ότι τα κενά είναι 20.000, αλλά κάνοντας μια ειδική τηλεδιάσκεψη-σύσκεψη με όλους τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, ζητώντας τους να μας πουν, σχολείο το σχολείο, τι κενά υπάρχουν, η πρώτη αποτίμησή τους είναι ότι τα κενά είναι πολύ λιγότερα» και δήλωσε «αισιόδοξος ότι οι υπάρχουσες πιστώσεις θα επαρκέσουν για την κάλυψή τους».

Οσον αφορά την αρχική δήλωσή του για πιθανή αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, είπε ότι δεν εννοούσε κάτι τέτοιο, αλλά «η ιδέα ήταν ότι, εάν όντως τα κενά είναι υπερβολικά πολλά, αφού κάνουμε όλες τις δυνατές και αδύνατες προσπάθειες και δεν μπορούν να καλυφθούν αυτά τα κενά, θα ζητούσαμε κάποιο είδος προσφοράς, αλληλεγγύης και από ανθρώπους που υπηρετούν, αλλά και από ανθρώπους που ενδεχομένως δεν υπηρετούν και θα ‘θελαν να βοηθήσουν». Δηλαδή, μία από τα ίδια με άλλα λόγια. Είναι σαν να απαγγέλλει κανείς τα «εκπαιδευτικά κατορθώματα» του Α. Λοβέρδου με τον δικό του τρόπο...

Η «μάχη» των αριθμών

Και αυτό το λέμε, γιατί δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που υπολογίζουν τα κενά κοντά στις 25.000. Δεν είναι μόνο το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων του 2015 που συντάχθηκε από το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Οικονομικών σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών, Παιδείας, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας κ.λπ. και στο οποίο αναφέρεται «το έλλειμμα 25.000 θέσεων εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των σχολείων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Είναι και οι αριθμοί του ίδιου του υπουργείου Παιδείας που βοούν. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το σχολικό έτος 2014-2015, δηλαδή πέρσι, προσελήφθησαν στα σχολεία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης 17.781 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι 12.061 στην Α/βάθμια Εκπαίδευση.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, οι σχεδόν 18.000 προσλήψεις αναπληρωτών δεν κάλυψαν το σύνολο των κενών, καθώς υπήρχαν Γυμνάσια που δεν είχαν εκπαιδευτικούς σε βασικές ειδικότητες, λόγω του ότι δόθηκε προτεραιότητα στην κάλυψη των κενών στα Λύκεια, ενώ και στην Α/θμια υπήρχαν περιπτώσεις, όπου οι μαθητές σχολούσαν νωρίτερα λόγω απουσίας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Αν λοιπόν σε αυτούς προσθέσουμε και τις περίπου 5.000 παραιτήσεις εκπαιδευτικών (συνταξιοδοτήσεις εντός του 2015), καταλαβαίνουμε ότι τα πραγματικά κενά για τη νέα σχολική χρονιά, που αρχίζει σε έναν μήνα, είναι 23.000-25.000.

Πώς θα επιχειρηθεί να καλυφθούν; Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας;

...

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα