Thumbnail
Κύριε συνάδελφε, αντιλαμβάνομαι πλήρως την αγωνία

Κύριε συνάδελφε, αντιλαμβάνομαι πλήρως την αγωνία -μπορώ να πω ότι συμμερίζομαι και την αγανάκτηση- των επιτυχόντων φιλολόγων της προκήρυξης του ΑΣΕΠ του 2008. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν κριθεί μέσω μίας αδιάβλητης διαδικασίας αξιολόγησης, διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα και τις παιδαγωγικές ικανότητες για να γίνουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργεί. 

Η παράλειψη, όμως, του διορισμού τους, όσο και αν προκαλεί με μια πρώτη ματιά το κοινό αίσθημα, δεν παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και της χρηστής διοίκησης και θα σας εξηγήσω γιατί. Η απόφαση 527/2015 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία αναφερθήκατε, εξεδόθη ύστερα από τέσσερα προδικαστικά ερωτήματα που υπέβαλε το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και τα οποία αφορούν εκκρεμή αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικών που περιλαμβάνονται στους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008. 

Τα συγκεκριμένα ερωτήματα απαριθμούνται στη δέκατη πέμπτη σκέψη της απόφασης, την οποία και καταθέτω στα Πρακτικά. Όπως προκύπτει από τα διαλαμβανόμενα στη δέκατη έκτη και δέκατη έβδομη σκέψη, καθώς και το διατακτικό της απόφασης, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απαντά μόνο στο τρίτο ερώτημα. Αποφαίνεται, λοιπόν, σαφώς για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του άρθρου 9 παρ. 1, 8 και 9 του ν.3848 του 2010, με τις οποίες προβλέφθηκε ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών θα μπορούσαν να γίνουν τη σχολική χρονικά 2011-2012, σε ποσοστό 60% από τους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική υπηρεσία. 
Η Ολομέλεια απέχει της απάντησης στα τρία ερωτήματα που σας ανέφερα νωρίτερα και παραπέμπει την υπόθεση για περαιτέρω εκδίκαση στο Διοικητικό Εφετείο, κρίνοντας ότι –όπως αναφέρει- αποβαίνει αλυσιτελής η απάντηση, τόσο στο δεύτερο και το τέταρτο ερώτημα, με τα οποία τίθενται περαιτέρω ζητήματα ως προς το κύριος των εν λόγω διατάξεων, όσο και στο πρώτο ερώτημα που αφορά τα άρθρα 10 και 11 του ν.3833/2010, δεδομένου ότι η προσβαλλόμενη παράλειψη διορισμού των αιτούντων οφείλεται προεχόντως στην εφαρμογή των προαναφερθεισών αντισυνταγματικών διατάξεων του ν.3848/2010. 

Είναι προφανές ότι αναμένουμε τις αποφάσεις επί της ουσίας των διοικητικών δικαστηρίων, του Εφετείου και δεσμεύει τη διοίκηση οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί. Επίσης, είναι προφανές ότι η μεταβατική περίοδος της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του νόμου του 2010 που αναφέραμε, με την απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων της 18-2-2015 παρατάθηκε έως και το σχολικό έτος 2015-2016 κατά το μέρος που αφορά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008 και μόνο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δημόσια εκπαίδευση
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και διακοπή του επιδόματος θέσης ευθύνης
Απόφαση απαλλαγής εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή - Αναλυτικά το έγγραφο
Απαλλαγή εκπαιδευτικού από τα καθήκοντα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και διακοπή του επιδόματος θέσης ευθύνης