Δύο ημέρες νωρίτερα σε σχέση με πέρσι, στις 16 Μαΐου θα ξεκινήσουν φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Την απόφαση αυτή έλαβε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και γνωστοποιεί ότι η εναρκτήρια ημερομηνία των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων τόσο με το νέο όσο και με το παλαιό σύστημα εξετάσεων θα είναι η Δευτέρα 16 Μαΐου.
Για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ οι πανελλαδικές θα ξεκινήσουν την επομένη, δηλαδή την Τρίτη 17 Μαΐου. Το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Μόλις, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας ολοκληρώσει την αποδελτίωση των δηλώσεων – αιτήσεων (που η διαδικασία υποβολής τους ολοκληρώθηκε στις 29 Φεβρουαρίου) και διαπιστώσει τα ποσοστά των δηλώσεων που αφορούν το νέο και το παλαιό σύστημα εξετάσεων, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα ορίζει το ποσοστό των θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι οποίες θα αντιστοιχούν στους υποψηφίους καθενός από τα δυο συστήματα.
Το Πάσχα φέτος “πέφτει” την 1η Μαΐου και τα σχολεία θα κλείσουν για τις διακοπές, λόγω εορτών, την Παρασκευή 22 Απριλίου, θα ανοίξουν τη Δευτέρα 9 Μαΐου και θα ξανακλείσουν στις 13 Μαίου.
Για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων: Το "who is who" των σχολών - Αγοράστε τον ΟΔΗΓΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2016, του Χρήστου Κάτσικα
ΤΟ 95% ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Η φετινή χρονιά, ως γνωστόν, έχει την ιδιαιτερότητα με το διπλό συστημάτων Πανελλαδικών.
Σύμφωνα με δήλωση του Υπουργού Παιδείας το ποσοστό των φετινών υποψηφίων που διάλεξε το παλιό σύστημα ανέρχεται μόλις στο 5%. Συγκεκριμένα ο Υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «από την επεξεργασία των πρώτων στοιχείων, προκύπτει ότι είναι πολύ χαμηλό το ποσοστό των υποψηφίων που δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις με το παλιό σύστημα».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για τα Γενικά Λύκεια είναι περίπου 5% ο αριθμός των υποψηφίων που θέλουν να δώσουν με το παλαιό σύστημα. Είναι μεγαλύτερος για τα ΕΠΑΛ, αλλά εκεί συμπεριλαμβάνεται και η τέταρτη χρονιά των εσπερινών λυκείων.
Ο αριθμός των φετινών θέσεων που θα διατεθούν για τα πανεπιστήμια και τα TEI θα είναι ξεχωριστός για τα δύο συστήματα εξετάσεων που θα εφαρμοστούν. Το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι σε «ό,τι αφορά αριθμούς για τους εισακτέους και την κατανομή τους δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μια συγκεκριμένη τελική απόφαση»
Ο αριθμός των εισακτέων ο οποίος θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να κινηθεί στα περυσινά επίπεδα. Το 2015 εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ 68.345 υποψήφιοι, αριθμός μειωμένος κατά περίπου 1.000 θέσεις από τους 70.305 του 2014. Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας σκέπτεται να προχωρήσει σε μια μικρή ανακατανομή των θέσεων υπέρ των κεντρικών πανεπιστημίων και ΤΕΙ, με στόχο τη μείωση του «ρεύματος» των μετεγγραφών.
ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Η ανίχνευση του «πώς θα κινηθούν φέτος οι βάσεις» στηρίζεται, ουσιαστικά, στην εξέταση τριών βασικών παραγόντων που λειτουργούν ως «πύργος ελέγχου» του σκαμπανεβάσματος των βάσεων και πριμοδοτούν τις «καταδύσεις» ή τις «αναρριχήσεις» τους.
Αναφερόμαστε, βεβαίως, στις συντεταγμένες της διαμόρφωσης των βάσεων, που είναι:
α. Ο «βαθμός δυσκολίας - ευκολίας» των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και ιδιαίτερα σε σχέση με την τελευταία χρονιά με την οποία γίνονται οι βασικές συγκρίσεις.
β. Ο αριθμός των υποψηφίων σε σχέση με τον αριθμό των εισακτέων που κάθε χρόνο παίζει τον ρόλο του «πασπαρτού» για τις βάσεις των πέντε Επιστημονικών Πεδίων.
γ. Η σχέση ζήτησης - προσφοράς θέσεων, δηλαδή, ο αριθμός των υποψηφίων που εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στις «σχολές κύρους» ή στις «σχολές περιορισμένης ζήτησης» και οι προσφερόμενες θέσεις στις παραπάνω σχολές.
Οι δύο πρώτοι παράγοντες προδιαγράφουν, κυρίως, το «πατρόν» των γενικών βάσεων εισαγωγής στα πέντε Επιστημονικά Πεδία, ενώ ο άλλος παράγοντας (γ), κυρίως, «ξεναγεί» τους υποψηφίους στις «πίστες» των βάσεων κάθε Τμήματος Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ στα όρια των Επιστημονικών Πεδίων.
Η επιμονή μεγάλου τμήματος των υποψηφίων σε σχολές της περιοχής που κατοικοεδρεύουν (λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που εκτός των άλλων έχει μειώσει και τις προσδοκίες για αντιστοίχηση κάποιων σχολών με επαγγελματική αποκατάσταση), θα συνεχιστεί και φέτος ενώ από την άλλη όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας φανερώνουν ότι δεν έχει αναδειχθεί καμιά σχολή ή ομάδα σχολών στις οποίες να επικεντρώνεται το ενδιαφέρον των υποψηφίων με διαφορετικούς όρους σε σχέση με πέρσι.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙΝΕ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ – ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Στις πανελλαδικές εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα τα οποία «παραδοσιακά» δημιουργούν προβλήματα στην πλειονότητα των υποψηφίων και άλλα στα οποία η εξασφάλιση υψηλής βαθμολογίας δεν είναι συνήθως μια πολύ δύσκολη διαδικασία. Η χαρτογράφηση των μαθημάτων αυτών αποτελεί έναν «οδηγό» για το πού, σ’ αυτό το τελευταίο χρονικό διάστημα, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα οι υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων. Αναφερόμαστε στα μαθήματα εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι συναντούν τις μεγαλύτερες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, τα οποία, βεβαίως, πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από αυτούς.
Μια περιήγηση στα ποσοστά επιτυχίας/αποτυχίας των υποψηφίων -που πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση- αναδεικνύει με σαφήνεια την ανομοιογένεια των επιδόσεων στα εξεταζόμενα μαθήματα και από χρόνο σε χρόνο. Παράλληλα φανερώνει τα μαθήματα που δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα στους διαγωνιζομένους καθώς και τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες.
Την τελευταία 15ετία, τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχουν αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην «ιστορία» των εξετάσεων Γενικού Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις «ιδιαίτερες» συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), το ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε το 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά Βατερλό (63,66% κάτω από τη βάση το 2010).
Οι υποψήφιοι επίσης πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Aρχαία Eλληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Iστορία (μόνο πέρσι μειώθηκαν σημαντικά τα ποσοστά αποτυχίας) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες σχολές, καθώς τα παραπάνω μαθήματα, ενώ αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή, παράλληλα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών.
Στη Βιολογία η αποτυχία στο διάστημα 2001-2003 αφορούσε το 30-45% των υποψηφίων, όμως τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό της αποτυχίας κάτω από το 12-18%. Στη Φυσική, το 2012 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα, φτάνοντας το 45,05%, ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι ανάμεσα στο 16,02% (το 2009) και 31,29% (το 2003).
ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Μεγάλος θα είναι και φέτος ο ανταγωνισμός των υποψηφίων για τις λεγόμενες περιζήτητες σχολές. Ενδεικτικό του ανταγωνισμού, είναι το γεγονός ότι, στις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις, στις 30 πιο δημοφιλείς σχολές οι πρώτες προτιμήσεις ανήλθαν σε 21.476, οι προσφερόμενες θέσεις δεν ξεπέρασαν τις 3.735, ενώ μόλις το 17,39% κατόρθωσε να κατοχυρώσει μια θέση σε αυτές.
Στα 15 πιο περιζήτητα τμήματα των πανεπιστημίων, οι πρώτες προτιμήσεις έφτασαν τις 17.708, οι θέσεις 2.676 και το ποσοστό επιτυχίας 15,11.
Ποιες αναμένεται να είναι φέτος οι σχολές που θα συγκεντρώσουν τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των υποψηφίων; Προφανώς η Νομική Αθήνας, η Ιατρική Αθήνας, το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ, η Νομική Θεσσαλονίκης και το τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας θα πλασαριστούν στις πρώτες θέσεις, ενώ γύρω τους θα «στριφογυρίζουν» η Ιατρική Θεσσαλονίκης, τα τμήματα Ψυχολογίας Αθήνας και Θεσσαλονίκης και το τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Αθήνας.
Χρήστος Κάτσικας
Το alfavita εκδίδει τον ''Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλµατος 2016 - ΑΕΙ, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνοµικές Σχολές" (400 σελίδες) με την υπογραφή του εκπαιδευτικού αναλυτή Χρήστου Κάτσικα. Ο οδηγός αυτός περιλαµβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος φοιτητής.
Ο µαθητής του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ θα µάθει τα πάντα γύρω από τα πανεπιστηµιακά τµήµατα και τις επαγγελµατικές προοπτικές τους. Απαραίτητος οδηγός πριν "σταυρώσει" το τμήμα που θα φοιτήσει!
Κάντε προπαραγγελία τώρα στο κόστος των 16,99 ευρώ με δωρεάν αποστολή (ισχύει για πληρωμή στην τράπεζα) σε όλη την Ελλάδα
Τηλεφωνήστε στο 2109766842 ή στο 2114102049 ή στο 6947774995 ή στείλτε email στο [email protected]
Τρόποι πληρωμής
α) Αντικαταβολή (η αντικαταβολή επιβαρύνεται 2 ευρώ)
β) Η κατάθεση γίνεται στον παρακάτω IBAN: (δωρεάν αποστολή)
Piraeusbank
IBAN: GR82 0172 0930 0050 9306 4524 735
ΕΠΩΝΥΜΙΑ: ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
swift (bid) PIRBGRAA
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Στην αιτιολογία θα πρέπει να γράφετε το ονοματεπώνυμό σας και τη λέξη ΟΔΗΓΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη