Thumbnail
Τι αλλάζει στη λειτουργία του ΕΑΠ

Aλλαγές στις λειτουργία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προβλέπει το άρθρο 61 του νόμου (πλέον) του υπουργείου Παιδείας για την Έρευνα.

Σύμφωνα με αυτές:

Το Ε.Α.Π. αποτελείται από τις Σχολές:

α) Κοινωνικών Επιστημών,

β) Ανθρωπιστικών Σπουδών,

γ) Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας,

δ) Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Παράλληλα με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου του Ε.Α.Π., μπορεί να ιδρύονται, να καταργούνται, να συγχωνεύονται, να κατατέμνονται ή να μετονομάζονται Σχολές του Ε.Α.Π., κατά τις κείμενες διατάξεις περί Α.Ε.Ι..

Οι Σχολές παρέχουν Προγράμματα Σπουδών. Κάθε Πρόγραμμα Σπουδών συγκροτείται από συνδυασμούς Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.), Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας (Ε.Θ.Ε.) ή και Ενότητας Πρακτικής Ασκησης (Ε.Π.Α.). Με απόφαση της Συγκλήτου του Ε.Α.Π., μπορούν να δημιουργούνται, να καταργούνται, να μετονομάζονται ή και να συγχωνεύονται Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και Ε.Π.Α. των Σχολών. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία μίας Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. ή Ε.Π.Α. με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο σε περισσότερες από μία Σχολές.

Αναλυτικά:

Άρθρο 61

Ρυθμίσεις για την εύρυθμη λειτουργία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

  1. Η παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 2552/1997 (Α΄ 266) «Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«2.α) Το Ε.Α.Π. αποτελείται από τις ακόλουθες Σχολές: α) Κοινωνικών Επιστημών, β) Ανθρωπιστικών Σπουδών, γ) Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας, δ) Εφαρμοσμένων Τεχνών. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη της Συγκλήτου του Ε.Α.Π., μπορεί να ιδρύονται, να καταργούνται, να συγχωνεύονται, να κατατέμνονται ή να μετονομάζονται Σχολές του Ε.Α.Π., κατά τις κείμενες διατάξεις περί Α.Ε.Ι.. β) Οι Σχολές παρέχουν Προγράμματα Σπουδών. Κάθε Πρόγραμμα Σπουδών συγκροτείται από συνδυασμούς Θεματικής Ενότητας (Θ.Ε.), Εργαστηριακής Θεματικής Ενότητας (Ε.Θ.Ε.) ή και Ενότητας Πρακτικής Ασκησης (Ε.Π.Α.). Με απόφαση της Συγκλήτου του Ε.Α.Π., μπορούν να δημιουργούνται, να καταργούνται, να μετονομάζονται ή και να συγχωνεύονται Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και Ε.Π.Α. των Σχολών. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία μίας Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. ή Ε.Π.Α. με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο σε περισσότερες από μία Σχολές. Το περιεχόμενο και η δόμηση σε εργαστηριακούς κύκλους της Ε.Θ.Ε. και της Ε.Π.Α. καθορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από πρόταση της Κοσμητείας. γ) Τα Προγράμματα Σπουδών καθορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από γνώμη ή πρόταση της Κοσμητείας, και εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η γνώμη της Κοσμητείας θεωρείται ότι δόθηκε και η απόφαση της Συγκλήτου λαμβάνεται νομίμως μετά την άπρακτη παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος στην Κοσμητεία. Με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από εισήγηση της αντίστοιχης Κοσμητείας, προσδιορίζεται το ειδικότερο περιεχόμενο των μαθημάτων και εντάσσονται οι σχετικές Θ.Ε., Ε.Θ.Ε. και Ε.Π.Α. στα αντίστοιχα Προγράμματα Σπουδών. δ) Με απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από γνώμη ή πρόταση των αντίστοιχων Κοσμητειών και έγκριση από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, είναι δυνατή η κατάρτιση Προγράμματος Σπουδών από δύο ή περισσότερες Σχολές του Ε.Α.Π. με το συνδυασμό Θ.Ε. που ανήκουν σε αυτές. Η γνώμη της Κοσμητείας θεωρείται ότι δόθηκε και η απόφαση της Συγκλήτου λαμβάνεται νομίμως μετά την άπρακτη παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος στην Κοσμητεία. ε) Ως Διευθυντής Προγράμματος Σπουδών για κάθε Πρόγραμμα Σπουδών ορίζεται από τον Κοσμήτορα εκ περιτροπής, για περίοδο δύο (2) ετών και κατά σειρά αρχαιότητας, ένας εκ των καθηγητών του Ε.Α.Π. που είναι συντονιστής μιας από τις Θ.Ε.του προγράμματος αυτού. Σε περίπτωση που υπηρετεί μόνο ένας καθηγητής της ως άνω κατηγορίας, η θητεία του ως Διευθυντή Προγράμματος Σπουδών ανανεώνεται. Σε περίπτωση που δεν υπηρετεί κανένας καθηγητής της ανωτέρω κατηγορίας, η διάταξη επεκτείνεται κατά σειρά στους αναπληρωτές καθηγητές του Ε.Α.Π., στους καθηγητές και αναπληρωτές καθηγητές που είναι μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) του Ε.Α.Π. Τα καθήκοντα του Διευθυντή Προγράμματος Σπουδών ορίζονται στον εσωτερικό κανονισμό του Ε.Α.Π..»

  1. Στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παρ. 12 του άρθρου 5 του ν. 2552/1997 (Α΄266) μετά το κόμμα (,) στη λέξη «προβλέπονται» και πριν από τη λέξη «και» προστίθεται το διαζευκτικό «ή».
  2. Η τελευταία φράση του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997 (Α΄266) αντικαθίσταται ως εξής: «Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Πρόεδρος της Δ.Ε..»
  3. Στο εδάφιο β΄ της παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 2552/1997, όπως ισχύει προστίθεται φράση ως εξής: Μετά την τελεία ( . ) που έχει τεθεί στο τέλος της φράσης «για οποιονδήποτε άλλο λόγο» και πριν από την έναρξη της φράσης «Σε περίπτωση παραίτησης…» προστίθεται η φράση «Ο Πρόεδρος μπορεί σε κάθε περίπτωση να ασκήσει ο ίδιος τις ανατιθέμενες αρμοδιότητες».
  4. Στο τέλος του δευτέρου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4368/2016 (Α΄21) μετά τη φράση «….δραστηριοποιείται στην Ελλάδα σε αυτά» και πριν από την τελεία ( . ) που ακολουθεί, προστίθεται κόμμα (,) και φράση ως εξής: «εκτός αυτών που λειτουργούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας».

Δείτε αναλυτικά το Νομοσχέδιο παρακάτω

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;