Thumbnail
Χρήστος Κάτσικας

Του Χρήστου Κάτσικα

ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ, Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ Ν.Δ ΚΑΙ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Απών η ΝΔ γιατί… της κλέβουν τις προτάσεις της!

               Στην προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση της Βουλής που έγινε στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία (Έκθεση - 100σέλιδο πόρισμα) η ΝΔ δεν προσήλθε.
                Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κ. Κώστας Γαβρόγλου προσπαθώντας να εξηγήσει την απουσία των Βουλευτών της ΝΔ από τη συνεδρίαση, δήλωσε τα εξής : "Η ΝΔ ή δεν έχει προτάσεις, κάτι που δεν συμβαίνει όμως, ή στην πρόταση των 100 σελίδων έχουν δει πολλές προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και να μην αντέχουν αυτή την πραγματικότητα".

               Αβίαστα θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς με τον κ. Γαβρόγλου στο πρώτο σκέλος της διαπίστωσής του, ότι, δηλαδή, η απουσία της ΝΔ δεν σχετίζεται με την απουσία προτάσεων από το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εξάλλου από την υλοποίηση των προτάσεών της την περίοδο που ήταν Κυβέρνηση και Υπουργός Παιδείας ήταν ο κ. Κ. Αρβανιτόπουλος, εκπαιδευτικοί και μαθητές αναπνέουν ακόμη τα αποκαΐδια. Υποχρηματοδότηση, διαθεσιμότητες, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, αξιολόγηση - τρομοκρατία, αύξηση των μαθητών στα τμήματα, κινητικότητα εκπαιδευτικών, κατάργηση ολόκληρων τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, χιλιάδες κενά στα σχολεία, μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, περικοπές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, μεθοδικά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της και άλλα πολλά.
               Άρα προτάσεις είχε και έχει η ΝΔ και τις έχει διατυπώσει χωρίς "καλολογικά στοιχεία" και ο εκπρόσωπός της ο κ. Φορτσάκης.
Παράλληλα, αβίαστα θα μπορούσε, βεβαίως, να συμφωνήσει  κανείς, στο δεύτερο σκέλος της διαπίστωσης του κ. Γαβρόγλου, δηλαδή στην αναφορά του ότι στην πρόταση των 100 σελίδων υπάρχουν πολλές προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και δεν αντέχουν αυτή την πραγματικότητα.

               Αυτό πιστεύει και η εκπαιδευτική κοινότητα για την "πρόταση των 100 σελίδων" του κ. Γαβρόγλου. Ότι δηλαδή είναι συνέχεια και επέκταση των "προτάσεων", της πολιτικής, δηλαδή, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, στην εκπαίδευση. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά καθώς τόσο οι "προτάσεις"  της ΝΔ όσο και το "Πόρισμα - Γαβρόγλου" εκπορεύονται από την ίδια ακριβώς κοίτη: Από τα μνημόνια και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Βεβαίως, για λόγους που έχουν να κάνουν με τις διαφορετικές ρητορικές, η εκφορά του λόγου δεν είναι πάντα η ίδια.

ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ
               Ας δούμε κάποια από τα σημεία του 100σέλιδου «Πορίσματος – Γαβρόγλου»
               Στη σελίδα 18 του πορίσματος και συγκεκριμένα στην πρόταση 3 «Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» αναφέρεται: «Συγκεκριμένα, προτείνεται η υιοθέτηση ενός δημοκρατικού - συμμετοχικού μοντέλου αξιολόγησης, το οποίο θα στηρίζεται στην ανάπτυξη συνεργατικών διαδικασιών για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της».
               Όπως αποκαλύπτει ο εκπαιδευτικός Ανδρέας Παπαδαντωνάκης η πρόταση αυτή έρχεται από ένα κοντινό παρελθόν, όχι μόνον ως προς το περιεχόμενο αλλά και ως προς τη μορφή: Στις 12 Νοεμβρίου 2012, η ομάδα εργασίας που είχε συσταθεί προκειμένου να διαμορφώσει «Πρόταση για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου», καταθέτει την έκθεσή της, στον τότε Υπουργό Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλο.
               Στις πρώτες σελίδες της πρότασής της  η ομάδα εργασίας του 2012, αναφέρεται στο «…δημοκρατικό συμμετοχικό μοντέλο µε έμφαση στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την ανάπτυξη συνεργατικών διαδικασιών (έμφαση στις διαδικασίες της εσωτερικής αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών µε βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχολικής μονάδας»,  για να καταλήξει στη πρόταση της στη σελ 44: «διαμόρφωση συμμετοχικού, συλλογικού και συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδας».
               Δεν είναι σκόπιμο να αναφερθούμε εδώ στις αντιδράσεις που προκάλεσε τότε, η έκθεση αυτή που αποτέλεσε και τη θεωρητική βάση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Στην ίδια ενότητα το «πόρισμα  Γαβρόγλου» αναφέρει: «Το σύστημα αυτό, ενταγμένο στο ευρύτερο πλαίσιο αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα συμβάλει:
                -στη διαρκή, έγκυρη και τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση της σχολικής μονάδας για
               -την ποιότητα του επιτελούμενου εκπαιδευτικού έργου,
                -στην επισήμανση των αδυναμιών της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με σκοπό
                -τον καθορισμό των απαιτούμενων παρεμβάσεων».
               Στο υλικό για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας που παρήγαγε το Δεκέμβριο του 2012 το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα στο τεύχος «Η Αυτοαξιολόγηση με μια ματιά» στη σελ.10 αναφέρεται: «Κάθε σχολική μονάδα…  ιεραρχεί τις προτεραιότητές της, προγραμματίζει τις δραστηριότητες του σχολικού έτους, σχεδιάζει τις δράσεις που απαιτούνται για την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και καθορίζει διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης».
  
               Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η σύμπτωση στην τεκμηρίωση της πρότασης:
                Πόρισμα Γαβρόγλου σελ.19: «Το σύστημα αυτό θα συμβάλλει…στη βελτίωση της σχολικής ζωής και των μαθησιακών αποτελεσμάτων ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας, στην υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε όλα τα στάδια της σταδιοδρομίας τους μέσω εστιασμένης επιμόρφωσης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των ιδίων αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχολικής τους μονάδας, στη βελτίωση όλων των σχολείων της χώρας μέσω της διάχυσης καλών πρακτικών, στη διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης στα σχολεία…»
               Αντίστοιχα στο τεύχος «Η Αυτοαξιολόγηση με μια ματιά» Δεκέμβριος 2012 σελ.25 σημειώνεται: «Σκοπός της αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου (ΑΠΕΕ) είναι η βελτίωση και η ποιοτική αναβάθμιση όλων των διαστάσεων και των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του παραγόμενου εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού της έργου. Με την αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου επιδιώκεται η διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης στα σχολεία, η ενίσχυση της συνεργασίας και της συµµετοχής μεταξύ των µελών της σχολικής κοινότητας, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η απόκτηση εμπειριών από στελέχη και εκπαιδευτικούς στο πεδίο της αξιολόγησης, η ανάδειξη θετικών σημείων ("καλών πρακτικών") και αδυναμιών και η ανάπτυξη δράσεων µε στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στο χώρο του σχολείου».
               Παράλληλα, το «Πόρισμα Γαβρόγλου» αντιγράφει κατά λέξη, ήδη αναρτημένα ή δημοσιευμένα κείμενα της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας (ΝΔ – Κ. Αρβανιτόπουλος):
                Η πρώτη στη σελ 42-43, όπου στο: «Πλήρης αναβάθμιση σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης της δημιουργικής χρήσης των νέων τεχνολογιών» αντιγράφεται αυτούσιο κείμενο από το επιμορφωτικό υλικό για την «επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την εφαρμογή και αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη» (ΤΕΥΧΟΣ 1 ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2013, σελ.29) και η δεύτερη στην ενότητα «Καθιέρωση πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας στα ΑΕΙ για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς μετά τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών». σελ.55-56 του πορίσματος, όπου η τεκμηρίωση της πρότασης, αντιγράφεται επίσης αυτούσια από τον οδηγό σπουδών του πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. (από τον οποίο όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο εκπαιδευτικός Ανδρέας Παπαδαντωνάκης) το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα ανέρχεται στα 900 ευρώ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKAV.jpg
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
Η άτυχη γυναίκα υποβλήθηκε σε επέμβαση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διακομίσθηκε μετά το σοβαρό τροχαίο
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
κοζαν
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
Ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων Κοζάνης για το γεγονός πως ενώ ήθελαν να του εκφράσουν τα αιτήματα τους εκείνος τους «υποδέχτηκε με μπράβους»
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»