Thumbnail
Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

Σχεδόν πριν δύο μήνες αναρτήθηκε στο διαδίκτυο το πρώτο κείμενο με θέμα την καταιγίδα που ερχόταν για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Εδώ και τέσσερις ημέρες έπεσαν οι πρώτες στάλες, ανακοινώθηκε επίσημα η μετατροπή των Ειδικοτήτων στην Β’ τάξη ΕΠΑ.Λ. σε Τομείς (Αρ. Φ20/82041/Δ4 – 26-05-2016, αριθμός φύλλου 1489). Το σχέδιο της κυβέρνησης για την Δ.Τ.Ε.Ε. μπαίνει στην τελική του ευθεία.

Για όσους δεν έχουν καταλάβει τι σημαίνει η εφαρμογή τομέων στη Β’ τάξη θα το εξηγήσουμε παρακάτω. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι η συγκεκριμένη κίνηση αποδυναμώνει τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, πράγμα που διευκολύνει αφάνταστα το σχεδιασμό του κυβερνόντος κόμματος για την Δ.Τ.Ε.Ε.. Όσο περισσότερο την αποδυναμώσει, τόσο πιο εύκολα θα την εξοστρακίσει στην προαιρετική μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση.

Ας εξηγήσουμε όμως με δύο παραδείγματα τι σημαίνει Τομέας στη Β’ τάξη για ένα σχολείο που έως σήμερα είχε περισσότερες από μία ειδικότητες σε έναν τομέα της Β’ τάξης.

1η περίπτωση

ΕΠΑ.Λ. με τομέα Μηχανολογίας με τρεις ειδικότητες και 15 μαθητές σε κάθε ειδικότητα.

(α) Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών

(β) Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φ.Α.

(γ) Τεχνικός Οχημάτων        

  • Με την υφιστάμενη κατάσταση οι ώρες ειδικότητας είναι 31+31+31 (τρία τμήματα με διπλό καθηγητή στα εργαστήρια).

  • Με τη μετατροπή της Β’ τάξης σε τομέα οι ώρες θα είναι 31+31 (δύο τμήματα με διπλό καθηγητή, ένα με 25 μαθητές και ένα με 20 μαθητές).

Πλεόνασμα 31 ωρών στο συγκεκριμένο τομέα στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ..

2η περίπτωση

ΕΠΑ.Λ. με τομέα Μηχανολογίας με δύο ειδικότητες και 13 μαθητές σε κάθε ειδικότητα.

(α) Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών

(β) Τεχνικός Οχημάτων        

  • Με την υφιστάμενη κατάσταση οι ώρες ειδικότητας είναι 31+31 (δύο τμήματα με διπλό καθηγητή στα εργαστήρια).

  • Με τη μετατροπή της Β’ τάξης σε τομέα οι ώρες θα είναι 31 (ένα τμήμα με διπλό καθηγητή με 26 μαθητές).

Πλεόνασμα 31 ωρών στο συγκεκριμένο τομέα στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ..

Αν συμπληρώσουμε και τις χαμένες ώρες στην Α’ τάξη από την αλλαγή των ωρών προσανατολισμού που υπήρχαν μέχρι σήμερα θα υπάρχουν από 2 έως 4 ακόμη ώρες χαμένες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο αριθμός των καθηγητών που θα πλεονάζουν και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις να είναι δύο.

Τα πρώτα θύματα, όπως αναφέρεται και στο πρώτο κείμενο, θα είναι οι μαθητές, οι οποίοι όμως, ειδικά μέσα στην περίοδο των εξετάσεων, ούτε έχουν καταλάβει τι έχει αλλάξει, αλλά ακόμα και αν το διαβάσουν δεν μπορούν να εκτιμήσουν αν αυτό είναι υπέρ ή κατά για τους ίδιους.

Τα κύρια θύματα από αυτή την αναμενόμενη εξέλιξη από πολλούς είναι οι αναπληρωτές που και αυτοί δεν έχουν κάνει τους υπολογισμούς που επιβάλλει η μετατροπή των ειδικοτήτων σε τομείς στη Β’ τάξη ΕΠΑ.Λ.. Οι περισσότεροι από αυτούς δε θα κληθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους την επόμενη σχολική χρονιά, γιατί πολύ απλά θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας σε όλες τις ειδικότητες υποθέτοντας ότι δε θα έχουμε σημαντικές μετακινήσεις μαθητών μεταξύ των ειδικοτήτων.

Τα επόμενα θύματα σε αυτή τη λίστα θα είναι οι τελευταίοι που τοποθετήθηκαν σε κάθε ΕΠΑ.Λ.. Αρνητική επίδραση θα υπάρξει στα σχολεία που σε έναν τομέα της Β’ τάξης υπάρχουν παραπάνω από μία ειδικότητες. Η μοναδική περίπτωση να μην υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις σε ένα σχολείο είναι στην περίπτωση που όλα τα τμήματα των σημερινών ειδικοτήτων αλλά και αυριανών τομέων έχουν από 25 μαθητές, πράγμα που είναι σπάνιο έως αδύνατο.

Ήδη οι καθηγητές που έχουν τοποθετηθεί τελευταίοι κάνουν τους μαθηματικούς υπολογισμούς σχετικά με τον ελάχιστο αριθμό των μαθητών που θα πρέπει να γραφτούν στο νέο Τομέα της ειδικότητας τους για να ‘’σωθούν’’ και να παραμείνουν στη θέση τους. Δυστυχώς τα νούμερα δε θα βγαίνουν για τους περισσότερους. Ένας με δύο καθηγητές από κάθε ειδικότητα θα έχουν πρόβλημα, θα είναι εκτεθειμένοι. Σε αυτό το σημείο ξεκινά ο προσηλυτισμός, δηλαδή κάποιοι συνάδελφοι θα χρησιμοποιήσουν θεμιτά ελπίζω (αν και έχω σοβαρές αμφιβολίες αν θα παραμείνουν στα θεμιτά και δε περάσουν στα αθέμιτα) μέσα, έτσι ώστε να προσελκύσουν επιπλέον μαθητές και να μεταβιβάσουν το πρόβλημα σε άλλον τομέα. Με απλά λόγια, το κλίμα μέσα στο σχολείο θα ‘’χαλάσει’’ και αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο σε ολόκληρο το σχολείο.      

Οι καθηγητές που θα πλεονάζουν από το σύνολο των τεχνικών ειδικοτήτων σε όλη την Ελλάδα θα είναι αρκετές εκατοντάδες. Για τους περισσότερους από αυτούς η κυβέρνηση φρόντισε να προνοήσει με την τροπολογία που ψήφισε πριν λίγες ημέρες, έτσι ώστε να μπορούν να καλύψουν το ωράριό τους ή μέρος από αυτό στην κατάρτιση, στα κατά τόπους δημόσια Ι.Ε.Κ.. Βέβαια αυτό δεν ισχύει για όλους, γιατί από τη μία δεν υπάρχουν όλες οι ειδικότητες στα Δ.Ι.Ε.Κ. και από την άλλη το κάθε Δ.Ι.Ε.Κ. δεν έχει το σύνολο των ειδικοτήτων. Για τους υπόλοιπους, ποιος ξέρει, μπορεί να βρεθεί καμία θέση στα γυμνάσια και στα δημοτικά σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού μας.

Κάποιοι συνάδελφοι προσπαθούν να προπαγανδίσουν υπέρ της κυβέρνησης προβάλλοντας το πυροτέχνημα του 4ου έτους που θα λειτουργήσει πιλοτικά για φέτος με μέγιστο αριθμό τους 50 μαθητές συνολικά για δύο ΕΠΑ.Λ. σε όλη την Ελλάδα. Με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί να εφαρμοστεί, το αποτέλεσμα για μένα προσωπικά θα είναι επιεικώς αρνητικό. Με επτά ώρες την εβδομάδα δεν μπορείς να καλύψεις τις ώρες της ειδικότητας που χάνονται στη Β’ τάξη με τα γενικά μαθήματα του τομέα. Επίσης, η εύρεση θέσεων εργασίας για μεγάλο αριθμό μαθητών θα είναι ανέφικτη, αφού εδώ και ένα χρόνο είναι υποχρεωτική η πρακτική άσκηση (χωρίς κόστος για τις επιχειρήσεις) των σπουδαστών Ι.Ε.Κ. (δημόσιων και ιδιωτικών) που έχουν τις ίδιες ειδικότητες με τα ΕΠΑ.Λ. (με μεγαλύτερη εξειδίκευση από τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ.) και φοιτούν σε αυτά δεκάδες χιλιάδες σπουδαστές. 

Συνάδελφοι, εσείς οι παλιοί που έχετε τοποθέτηση τέτοια που δε σας αγγίζουν οι συγκεκριμένες αλλαγές, αλλά και εσείς στα μικρά ΕΠΑ.Λ. των 100-150 μαθητών που δεν επηρεάζεστε σήμερα από αυτές τις αλλαγές μην επαναπαύεστε, πολύ σύντομα θα έλθουν οι επόμενες ‘’μεταρρυθμίσεις’’ οι οποίες θα επηρεάζουν και εσάς.

Συνάδελφοι, οι πρώτες στάλες πέφτουν και θα ακολουθήσουν περισσότερες, και μαζί με αυτές θα έρθουν και οι αστραπές και οι βροντές, όπως συνενώσεις ειδικοτήτων, ενεργοποίηση MySchool, συγχωνεύσεις μικρών ΕΠΑ.Λ. κλπ. Κοινώς, έπεται συνέχεια……    

Τσιρανίδης Γεώργιος

ΠΕ18.18 & ΠΕ17.06

Γραμματέας Π.Ε.Κ. Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρίνα Πατούλη
Απίστευτο! Η κα Πατούλη είναι διορισμένη εκπαιδευτικός επί μία 10ετία στη Κεφαλονιά αλλά δεν έχει εμφανιστεί ποτέ
Η ίδια πληρώνεται κανονικά ως εκπαιδευτικός
Απίστευτο! Η κα Πατούλη είναι διορισμένη εκπαιδευτικός επί μία 10ετία στη Κεφαλονιά αλλά δεν έχει εμφανιστεί ποτέ
sholeio_ekpaideysi.jpg
Διευθυντές Σχολικών Μονάδων: «Λήψη μέτρων με στόχο την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»
«Το ΥΠΑΙΘΑ θα πρέπει να διασφαλίσει ότι όλες οι σχολικές μονάδες, με το άνοιγμά τους τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024, θα είναι πλήρως στελεχωμένες»
Διευθυντές Σχολικών Μονάδων: «Λήψη μέτρων με στόχο την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»