Thumbnail
Βασίλης Καρδάσης

Για χρόνια το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, εξαιτίας της αδράνειας και της απραξίας του, ουσιαστικά δεν απασχολούσε κανέναν, δεν προξενούσε κανένα «πολιτικό» ενδιαφέρον. Ξαφνικά, τώρα που η Διοίκησή του ανέλαβε δυναμικές πρωτοβουλίες για την ακαδημαϊκή ανοικοδόμηση του Ιδρύματος, με πρόταγμα τη θεμελίωσή του ως ενός μεγάλου Δημοσίου Πανεπιστημίου, Ανοικτού στους πολίτες που επιθυμούν να σπουδάσουν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τώρα που επιτέλους το ΕΑΠ δια του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού του εντάσσεται δυναμικά στη χορεία των αντίστοιχων Ιδρυμάτων της Ευρώπης, τώρα που το ΕΑΠ ενισχύει τη θέση του στη συνείδηση της ελληνικής και διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας, αρχίζουν να ασχολούνται μαζί του, μάλλον επικριτικά, οι αδιάκοπα ερωτώντες στη Βουλή σε μια απόπειρα ανάδειξης σκανδάλων.

Για να διασκεδάσουμε τις ανησυχίες τους για άλλη μια φορά, υπογραμμίζουμε ότι όλα γίνονται σύμφωνα με το πνεύμα και το γράμμα του νόμου και με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη υλοποίηση του ακαδημαϊκού  προγραμματισμού του Ιδρύματος. Όλες οι πρωτοβουλίες της Διοίκησης συντείνουν στην εξοικονόμηση πόρων για το Ίδρυμα, στη μείωση της φοιτητικής δαπάνης για σπουδές, ενώ πραγματοποιούνται μέσα στο αυστηρό πλαίσιο της οικονομικής διαχείρισης που ορίζουν νόμοι και διατάξεις. Άλλωστε από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε ως Διοικούσα Επιτροπή, είχαμε διακηρύξει ότι η διαφάνεια στη διαχείριση και η ισονομία και το δίκαιο  στις ακαδημαϊκές και διοικητικές επιλογές αποτελούν το κριτήριο στην πολιτική μας.

Οι εξελίξεις πείθουν και τον πλέον αδαή ότι η Διοικούσα Επιτροπή με συμπαραστάτες τους καθηγητές του Ιδρύματος, τους συνεργαζόμενους διδάσκοντες και τους διοικητικούς υπαλλήλους, με τολμηρά βήματα θωρακίζει την ακαδημαϊκή υπόσταση του ΕΑΠ, ενισχύει την επιβίωσή του μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρου ανταγωνισμού, κτίζει το μέλλον του Ιδρύματος. Όλα αυτά τα επιβεβαιώνει η έκθεση της πρόσφατης Εξωτερικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου, που έγινε βάσει του πλαισίου που όρισε η ΑΔΙΠ, η οποία επιπλέον διατύπωσε με ενάργεια την ποιοτική αναβάθμιση που γνωρίζει σήμερα το Ίδρυμα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του. Και όμως παράλληλα με τους επαίνους που προέρχονται από τους ακαδημαϊκούς ειδήμονες της Ελλάδας και του εξωτερικού, το Ίδρυμα βιώνει εδώ και μήνες μια απίστευτη «επίθεση» μέσω σωρείας κοινοβουλευτικών Ερωτήσεων, που αδικούν ευθέως και κατάφωρα το έργο που έχει επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 το Ίδρυμα έχει δεχθεί 36 (!) Ερωτήσεις, Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων, Αναφορές και Επίκαιρες Ερωτήσεις στη Βουλή, σχεδόν μία κάθε 10 ημέρες! Κυριολεκτικά απαιτείται η θέσπιση πλέον ειδικής υπηρεσίας η οποία να επικεντρωθεί στην κατάθεση υπομνημάτων/απαντήσεων στις επαναλαμβανόμενες κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις. Σε όλες τις περιπτώσεις με τα υπομνήματά μας αναδείξαμε το ανακόλουθο των ισχυρισμών που συνεχώς διατυπώνονται.

Θα κάνουμε υπομονή ελπίζοντας ότι τελικά το έργο μας θα κάμψει ακόμη και εκείνους, που έχουν θέσει αποκλειστικό στόχο την υπονόμευση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Εμείς από τη θέση μας απλώς υπογραμμίζουμε ότι κοιτάμε μπροστά και ότι όσοι αναπολούν το παρελθόν πλήττουν το ΕΑΠ, την υπόληψη και το κύρος του και όχι τα πρόσωπα που διοικούν το Ίδρυμα!!! 
                                                                   

Για τη ΔΕ του ΕΑΠ
Καθηγητής Βασίλης Καρδάσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;