Thumbnail
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διαμαρτύρεται έντονα για την υποβάθμιση του μαθήματος των μαθηματικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την ανάθεση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων. Σε πρόσφατη συνάντηση της ΕΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας αναλύθηκε η σημασία που έχει για το εκπαιδευτικό έργο και το διδακτικό προσωπικό η βαθιά καλλιέργεια στην επιστημονική και φιλοσοφική φύση της μαθηματικής γνώσης, στην αναγκαιότητα της σύνδεσής της με την εποπτεία, με τη συμβολική έκφραση, με την αποδεικτική διαδικασία.

• Σημειώθηκαν οι αρνητικές συνέπειες για την μάθηση εάν το διδακτικό προσωπικό έχει βασική κατάρτιση προσανατολισμένη σε διαφορετικά πεδία και επικουρικά στην ικανότητα χρήσης ή εφαρμογής ορισμένων περιοχών της μαθηματικής επιστήμης σε αυτά τα πεδία.

• Επισημάνθηκε ότι η διδασκαλία των μαθηματικών είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση.

• Υπογραμμίστηκε η σημασία της αξιοποίησης των προσεγγίσεων της Διδακτικής των Μαθηματικών και της έγκυρης χρήσης των ΤΠΕ, ώστε να μην υποβαθμίζεται η διδασκαλία σε ασκησιολογία, για να περιοριστεί η μαθηματικοφοβία και η σχολική αποτυχία.

Η χώρα μας πρέπει, είναι αδήριτη ανάγκη, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες να αναβαθμίσει ποιοτικά την μαθηματική της εκπαίδευση ώστε αυτή να συμβάλλει μεσομακροπρόθεσμα στην κοινωνική και οικονομική της ανάπτυξη.

Καλούμε το Υπουργείο να λάβει υπόψη πως τα μαθηματικά παντού και πάντα ήταν και θα είναι ο βασικότερος πυλώνας της εκπαίδευσης και να επανασχεδιάσει με υπεύθυνο τρόπο τη στελέχωση των σχολείων, ώστε τα μαθηματικά να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από μαθηματικούς. Κάθε άλλη απόπειρα θα συνιστά μια ακόμη έκπτωση στο επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας και εκπαίδευσης προς τις νέες γενιές με αρνητικές επιπτώσεις για την συνέχιση των σπουδών τους αλλά και για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στην εγχώρια και την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας όπου δυστυχώς θα αναγκάζονται να αναζητούν εργασία.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Αλεξανδρής

Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς

 

Ο Γενικός Γραμματέας

Ιωάννης Τυρλής

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες