Thumbnail
Σχολικός Σύμβουλος

Επειδή το θέμα που θα ήθελα να θέσω υπόψη σας δεν είναι μόνο προσωπικό αλλά αφορά τη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών και, επομένως, το κοινωνικό σύνολο, επέλεξα να σας απευθύνω ανοικτή επιστολή.

Συμφωνείτε, πιστεύω, ότι το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου επιβάλλει να τηρούνται το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους και ότι, στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης πολιτείας, όλοι είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. Για να υπάρχει κράτος δικαίου, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση, μεταξύ των άλλων, αποτελεί η συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις, όπως άλλωστε αναφέρεται στο άρθρου 95, παρ. 5 του Συντάγματος. 

Γνωρίζετε, όμως, κ. Υπουργέ ότι η αυτονόητη αυτή υποχρέωση κάθε ευνομούμενης πολιτείας έχει παραβιαστεί ήδη δύο φορές από συγκεκριμένο τμήμα του Υπουργείου του οποίου ηγείσθε; Αναφέρομαι  σε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2015 και η οποία ακύρωσε απόφαση προηγούμενου Υπουργού Παιδείας (κ. Διαμαντοπούλου) όσον αφορά την τοποθέτησή μου το έτος 2012 ως σχολικού συμβούλου Δ/θμιας στην 2η στη σειρά προτίμησής μου Περιφέρεια, αντί της 1ης (Περιφέρειας Αττικής), λόγω μη νόμιμης αφαίρεσης αξιολογικών μονάδων (μορίων) από προηγούμενο συλλογικό όργανο.  

Γνωρίζετε, κ. Υπουργέ, ότι το αντίστοιχο συλλογικό όργανο  που είναι αρμόδιο για την εφαρμογή της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο διορίστηκε από εσάς (σύμφωνα πάντα με τις κείμενες διατάξεις), αποφασίζει ξανά και ξανά ότι πρέπει να πετάξει τις αποφάσεις των δικαστηρίων στο «καλάθι των αχρήστων»; Γνωρίζετε ότι οι αποφάσεις του αυτές λαμβάνονται σε συνεδριάσεις στις οποίες δεν τηρούνται ούτε στο ελάχιστο «ουσιώδεις τύποι της διαδικασίας»; Σύμφωνα με τα Πρακτικά αυτών των συνεδριάσεων, δεν υπάρχει εισήγηση, δεν υπάρχει εισηγητής, δεν υπάρχει ψηφοφορία των μελών για τη λήψη της απόφασης, ενώ δεν καταγράφεται καμία αντίθετη άποψη, έτσι ώστε να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός των πραγματικών υπαιτίων. 

Παράλληλα, με ευθύνη και μονομελών διοικητικών οργάνων του Υπουργείου, παραβιάζονται οι προβλεπόμενες εκ του νόμου προθεσμίες, εισαγγελικές παραγγελίες για χορήγηση πρακτικών αγνοούνται προκλητικά, ενώ «εξαφανίζονται» για πάνω από δύο μήνες εκείνοι οι οποίοι θα πρέπει να υπογράψουν, για να το αποφύγουν (δεν απαντούν ούτε στο τηλέφωνο, όπως με ενημέρωσαν από το Υπουργείο), εκτός του ότι εξαφανίζονται και αιτήσεις του ενδιαφερόμενου.  Προκαλεί δε κατάπληξη η άνεση με την οποία κάποιοι πράττουν όλα τα παραπάνω. Να υποθέσει κανείς ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει ατιμωρησία; Και με ποιόν τρόπο, άραγε; Αναξιοκρατία και ατιμωρησία: οι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος. 

Γνωρίζετε, κ. Υπουργέ, ότι τα γρανάζια παλαιότερων κομματικών μηχανισμών λειτουργούν άψογα στο Υπουργείο και επί των ημερών σας και συνασπίζονται προκειμένου να μη θιγούν, από την εφαρμογή της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, εκείνοι οι οποίοι τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης έναντι άλλων, υπό οποιοδήποτε κυβερνητικό σχήμα και υπό οποιαδήποτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; 

Κατόπιν όλων αυτών, κ. Υπουργέ, διερωτάται κανείς για ποιο «κράτος δικαίου» γίνεται αναφορά στο άρθρο 25, παρ. 1 του Συντάγματος και ποια εγγύηση παρέχει το κράτος για τα «δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου»; Επίσης, διερωτάται πώς «οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου» (άρθρο 4 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος); Όσο για το «ηθικό δίδαγμα» που αφορά το κοινωνικό σύνολο ποιο θα πρέπει να είναι αυτό; Όταν οι διοικούμενοι θεωρούν ότι αδικούνται κατάφωρα από παράνομες πράξεις της Διοίκησης να μην προσφεύγουν στα διοικητικά δικαστήρια, γιατί ακόμη και αν καταφέρουν να δικαιωθούν μετά από αρκετά χρόνια, έχοντας ξοδέψει και αρκετά χρήματα, θα υποστούν εκ νέου άδικη μεταχείριση για δεύτερη και τρίτη φορά από διοικητικά όργανα, όπως αυτά του Υπουργείου; 

Επειδή επιμένω να θεωρώ υποχρέωση μιας ευνομούμενης πολιτείας να παρέχει και να διασφαλίζει αποτελεσματική δικαστική προστασία και ίση μεταχείριση  όλων των πολιτών εντός του πλαισίου του νόμου, θα ήθελα να σας ρωτήσω κ. Υπουργέ: τώρα που ενημερώνετε για όσα συμβαίνουν στο Υπουργείο του οποίου ηγείσθε, θα λάβετε τα απαιτούμενα μέτρα;
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Με τιμή, 
 Σχ. Σύμβουλος Δ/θμιας 

Σημ.: Τα στοιχεία του συγγραφέα είναι στη διάθεση του alfavita.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες