Thumbnail
Ανακοίνωση για τη συνάντηση ΕΛΜΕ και Συλλόγων

Την Τρίτη 18/10/2016 συναντήθηκαν στα γραφεία της ΟΛΜΕ οι ΕΛΜΕ Α΄ Δυτικής Αττικής, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Ε΄ Ανατολικής Αττικής, Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου,  Ε΄ Αθήνας και  Γ΄ Αθήνας. Οι Σύλλογοι ΠΕ Κ. Σωτηρίου,  Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Αριστοτέλης και το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών.

 Η συνάντηση έγινε  με στόχο τον  συντονισμό των ενεργειών  για την οργάνωση δράσεων καταρχήν στο πλαίσιο της εβδομάδας για την ανάδειξη και την πάλη υπέρ των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης. Η πρώτη κορύφωση είναι το Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τρίτη 25/10, 6:00μμ, στα Προπύλαια.

Εκτιμήθηκε ότι η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, που οδηγούν στην ευρεία αποδόμηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με κύριο γνώρισμα τη μεγάλη συρρίκνωση των υπηρεσιών της στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Με την εφαρμογή αυτών των πολιτικών βαθαίνουν παραπέρα οι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, με κύριο στόχο να οδηγηθούν στην πλειοψηφία τους στην αγορά εργασίας από νωρίς μετά το Γυμνάσιο μέσω των Επαγγελματικών σχολών της κατάρτισης και της μαθητείας. Έτσι:

  • Καταργούν και συρρικνώνουν δομές στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως το ωράριο του ολοήμερου, τα τμήματα ένταξης, οι ώρες των ειδικοτήτων κλπ.

  • Καταργούν χιλιάδες τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, ομάδων προσανατολισμού, κατευθύνσεων και με φυσικώς αδυνάτους, αφού ουσιαστικά απαγορεύουν τη μείωση του αριθμού των μαθητών κατά 3 για κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Μειώνουν τις ώρες διδασκαλίας σε ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας χωρίς επιστημονικά κριτήρια.

Όλα αυτά συμβαίνουν με στόχο να μειώσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσω της συρρίκνωσης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Καταστρέφουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και επιβάλλουν την κινητικότητα και τη δημιουργία του εκπαιδευτικού-λάστιχο, που θα καλύπτει ωράριο σε τέσσερα ή και πέντε σχολεία μέσω της κατασκευής πλεονασμάτων.

Οι μόνιμοι διορισμοί που υποσχέθηκε ο Φίλης  όχι απλά είναι ανύπαρκτοι, αλλά χιλιάδες συνάδελφοι παραμένουν απολυμένοι.  Όσοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί καλούνται να καλύψουν τα κενά των σχολείων με διαφορετικές συμβάσεις ο καθένας και με ελάχιστο μισθολογικό κόστος. Αρκετοί  άλλωστε είναι μειωμένου ωραρίου και μάλιστα όσοι τώρα δουλεύουν στις δομές εκπαίδευσης των προσφύγων μέσα στα σχολεία είναι όλοι μειωμένου ωραρίου. Πάγια θέση μας είναι ότι τα προσφυγόπουλα πρέπει να εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου και οι εκπαιδευτικοί να έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα και να είναι μέλη των σωματείων μας.

 Την ίδια ώρα η κυβέρνηση απεργάζεται νέο ενιαίο σύστημα διορισμών και προσλήψεων για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με στόχο την πλήρη ανακατάταξη των πινάκων, με εισαγωγή αξιολογικών κριτηρίων (προσοντολόγιο) για την είσοδο των εκπαιδευτικών στην εργασία. Απώτερος στόχος η ανακύκλωση της ανεργίας των αναπληρωτών στη γνωστή εναλλαγή εργασίας-ανεργίας για τους νέους απόφοιτους για τους ελαστικά εργαζόμενους, καθώς το φθηνό ταξικό σχολείο των εκθέσεων του ΟΟΣΑ απαιτεί μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και άρση της μονιμότητας. Εργασιακά δικαιώματα και θέσεις εργασίας θα  μπουν στον «κόφτη» των δημοσιονομικών περιορισμών των δανειστών και της ΕΕ και οι νέες στρατιές αναλώσιμων-ευέλικτων εκπαιδευτικών ετοιμάζονται.

Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει την μεγάλη αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω του πορίσματος της επιτροπής  Λιάκου μετά τον κατ’ επίφαση κοινωνικό διάλογο. Το 4ετές γυμνάσιο και 2ετές Λύκειο με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου για «Εθνικό Απολυτήριο» συνιστά νέο φραγμό για τα παιδιά που προέρχονται από τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα. Η πρόταση Λιάκου-Υπουργείου βάζει ταφόπλακα στο σχολείο των όλων και των ίσων που διεκδικεί το εκπαιδευτικό κίνημα.

Το Γυμνάσιο θα λειτουργεί ως τροχονόμος για να οδηγήσει τους «καλούς» μαθητές στο εξεταστικό κρεματόριο του «Λυκείου της Θεωρίας» χωρίς περιεχόμενο γενικής παιδείας, τους «μέτριους» στο μικρότερο κρεματόριο του «Λυκείου της Πράξης» με ελάχιστη Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς Πτυχίο και δικαιώματα (αυτοί οδηγούνται στη Μαθητεία για να πάρουν Πτυχίο!!!) και τους «υπόλοιπους» στις Επαγγελματικές Σχολές της κατάρτισης και προφανώς της Μαθητείας.  Δημιουργούν Παιδεία ταξική και «λίγη», για λίγους και «εκλεκτούς» και εκπαίδευση στην προετοιμασία του νέου ανθρώπινου υλικού για τα σκλαβοπάζαρα του κεφαλαίου σε Ελλάδα και ΕΕ, στο βωμό της νέας αιματηρής, ανταγωνιστικής ανάπτυξης των κερδών τους.

Και από κοντά έρχεται η αξιολόγηση αυτού του σχολείου. Δηλαδή η κατηγοριοποίησή του με βάση τις επιδόσεις των μαθητών που θα είναι «αντικειμενικές» πλέον, μέσα από τον εξεταστικό Αρμαγεδδώνα που θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά των πανελλαδικών εξετάσεων. Αυτή η κατηγοριοποίηση του σχολείου θα οδηγήσει εύκολα πλέον στην… αυτονομία του και στο… «αναφαίρετο» και «δημοκρατικό» δικαίωμα του γονιού να διαλέξει σχολείο για το παιδί του, ανάμεσα στα Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία, καταθέτοντας στην επιλογή του και το Δημόσιο οβολό μέσω των βάουτσερ, σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

Η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης μόλις άρχισε. Θα τους το επιτρέψουμε;

Η δημιουργία ενός παλλαϊκού μετώπου των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών και της κοινωνίας πρέπει να γίνει αντικειμενικός στόχος. Με οργάνωση από τα κάτω, με τη βαρύνουσα συνδρομή των πρωτοβάθμιων σωματείων, με την ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων στις αποφάσεις μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις.

Προγραμματισμός δράσεων

  • Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τρίτη 25/10 στις 6.00μμ στα Προπύλαια.

  • Στήριξη στην αντιπολεμική, αντιιμπεριαλιστική και υπέρ των δικαιωμάτων των προσφύγων και των μεταναστών κινητοποίηση την Πέμπτη, 20/10, στις 6μμ στα Προπύλαια με πορεία στα γραφεία της ΕΕ και στην πρεσβεία των ΗΠΑ.

  • Εκδήλωση στις 25/10 στις 8.00μμ στην Αθήνα. "Unidos y Organizados, Venceremos" Συζήτηση με το Μεξικανό δάσκαλο συνδικαλιστή Χουάν Μελτσόρ Ρομάν για τη μεγαλειώδη απεργία των εκπαιδευτικών την Άνοιξη και τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση.

  • Νέες Γ. Συνελεύσεις ως το τέλος του Οκτώβρη, όπου θα τεθούν όλα τα κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης ως τώρα.

  • Νέες παρεμβάσεις σε Υπουργείο, Περιφέρειες και Διευθύνσεις για την προστασία των ολιγομελών τμημάτων και των τμημάτων με φυσικώς αδυνάτους σε όλα τα σχολεία.

  • Επιστολή προς τους γονείς και τους μαθητές και κοινές δράσεις για την εκπαίδευση.

  • Στήριξη της κινητοποίησης των μαθητών στις 7/11 με συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στο κέντρο της Αθήνας




 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
«Η εκλογή Πολάκη θα οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο σπιράλ διασπάσεων»
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
απθ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα
Αντί να φτιαχτεί το ασανσέρ που έπεσε στο ΑΠΘ, «χάλασαν» και τα άλλα - Τι αναφέρει ανακοίνωση για τα ασανσέρ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα