Thumbnail
Παναγιώτης Βαλαχέας

Ας ασχοληθούμε λίγο με τρείς καταστάσεις που έχουν σχέση με την εκπαίδευση στα ελληνικά σχολεία (Παρακαλώ με ενδιαφέρει η γνώμη σας).

1.

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο σύμφωνα με την υπ' αρ.145329Δ2/ 8-9-2016 εγκύκλιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία. Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία- Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.
Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή. Υπάρχει άραγε κάποια επιστημονική μελέτη βάσει της οποίας τα μαθήματα του γυμνασίου χωρίζονται σε αυτές τις κατηγορίες; Είναι δυνατόν στην εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορίας να χαρακτηρίζονται Γ΄ κατηγορίας τα μαθήματα  Τεχνολογία – Πληροφορική ; Είναι δυνατόν στην εποχή της υγειϊνής διατροφής και της άσκησης να χαρακτηρίζεται Γ΄ κατηγορίας το μάθημα της   Φυσικής Αγωγής;  Είναι δυνατόν  να χαρακτηρίζεται Γ΄ κατηγορίας το μάθημα της  Μουσικής – Καλλιτεχνικών όταν στην αρχαία Ελλάδα ήταν απο τα βασικά μαθήματα;
α.  Σύμφωνα με την υπ' αρ . 166077/Δ2/  07-10-2016 εγκύκλιο  ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13). Ούτε δηλαδή στα  μαθήματα της πρώτης ομάδα (Ομάδα Α') απαιτείται βαθμός ετήσιας επίδοσης  το δέκα (10).Προς τι τότε ο χωρισμός των μαθημάτων σε τρεις ομάδες;
                                                                       

2.


Αν περίμενε ο Μέγας Αλέξανδρος απο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να πάει στην Ασία ατύχησε.Αυτό δεν ασχολείται μαζί του.Στο μεν γυμνάσιο συμβαίνει το καταπληκτικό να υπάρχει στο σχολικό βιβλίο η εκστρατεία στην Ασία, αλλά επειδή βρίσκεται προς το τέλος δεν κατορθώνουν οι φιλόλογοι καθηγητές να την διδάξουν.Τους προλαβαίνει το τέλος της σχολικής χρονιάς!!!!!
Στο δε λύκειο παραλείπεται  η εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου !!!!.Επομένως ο μαθητής δεν μπορεί να κατανοήσει τα γεγονότα που απορρέουν απο αυτή.Πως να αντιληφθούν οι έλληνες μαθητές τους κινέζους αρχαιολόγους ότι Έλληνες τεχνίτες δίδαξαν στους κινέζους πως να φτιάξουν τα πήλινα αγάλματα σε φυσικό μέγεθος που βρέθηκαν κατά χιλιάδες στον τάφο του πρώτου κινέζου αυτοκράτορα.Και έχουν δίκιο γιατί το έλληνικό εκπαιδευτικό σύστημα άφησε τον Μέγα Αλέξανδρο στην Μακεδονία να περιμένει.Δεν πάνε να λένε τα αρχαιολογικά ευρήματα για τις σπονδές που έκανε στο Δίον πριν ξεκινήσει.Δεν πάει να περιγράφει οΑνδριανός την εκστρατεία , το  ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει άλλη γνώμη.
                                                             

  3.


Το γραμματοκιβωτιο(mailbox) που το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) διαθέτει στα σχολεία,  μέσα στον Σεπτέμβρη άρχισε να γεμίζει καθημερινά με οδηγίες και διευκρινήσεις επι των οδηγιών για την διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών,ενώ είχαν ήδη διανεμηθεί κανονικά τα βιβλία όπως σε όλα τα μαθήματα. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας καί Θρησκευμάτων ασχολείτο καθημερινά με ένα δευτερεύον μάθημα όπως το ίδιο το χαρακτηρίζει σύμφωνα με την υπ' αρ.145329Δ2/ 8-9-2016 εγκύκλιο. Τί είχε συμβεί;
 Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Σεπτεμβρίου 2016 οι Υπουργικές Αποφάσεις που καθιερώνουν νέα Προγράμματα Σπουδών σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο  χωρίς να προηγηθεί  ενημέρωση των καθηγητών θεολόγων και χωρίς να έχουν ετοιμασθεί νέα βιβλία Θρησκευτικών.Μεταξύ άλλων  στην Α΄ Λυκείου, στη «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1.3. Επικοινωνία»   το εκπαιδευτικό υλικό παραθέτει προς διδασκαλία και μελέτη: α) ένα ινδιάνικο παραδοσιακό παραμύθι (Ο Άνεμος) για τον «Άνεμο» που απήγαγε την όμορφη κόρη ενός ινδιάνου φύλαρχου, β) τους στίχους από το τραγούδι «Ο Μπαγάσας» του Νικόλα Άσιμου (1997, «Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω...»), γ) τους στίχους από το «Περιβόλι» (1966) και την «Συννεφούλα» (1966) του Διον. Σαββόπουλου, δ) τον 61ο Ψαλμό, ε) στίχους από το τραγούδι «Umbrella» (2007) της Rihanna, στ) κείμενα για τον «Θείο Έρωτα» και την «Προσευχή», ζ) κείμενο του Ισπανού Αγίου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Ιωάννου του Σταυρού, η) τους στίχους από το τραγούδι «Δίψα» (2003) του Νίκου Πορτοκάλογλου («Δεν είν’ η Κίρκη, η μάγισσα, του σεξ η θεά, η Καλυψώ, η Ναυσικά με του μπαμπά τα λεφτά...») και θ) αμέσως μετά ακολουθεί απόσπασμα από την «Επί του Όρους ομιλία» (Ματθ κεφ. 5-7). !!!              

 

*Ο Παναγιώτης Βαλαχέας είναι καθηγητής Πληροφορικής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εθνική Μπάσκετ
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Με Εθνική μπάσκετ, Εθνική πόλο, Ντούσκο και Σάκκαρη οι ελληνικές συμμετοχές της Τρίτης
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: «Μάχη» πρόκρισης για την Εθνική μπάσκετ - Οι ελληνικές συμμετοχές της Τρίτης
Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Με Εθνική μπάσκετ, Εθνική πόλο, Ντούσκο και Σάκκαρη οι ελληνικές συμμετοχές της Τρίτης
nosileftria
Η δύναμη της θέλησης: Νοσηλεύτρια στο «Σωτηρία» συγκέντρωσε 19.300 μόρια και πλέον είναι φοιτήτρια της Ιατρικής
Κατερίνα Αλεξίου – Η νοσηλεύτρια που συγκέντρωσε 19.300 μόρια και πλέον είναι φοιτήτρια της Ιατρικής
Η δύναμη της θέλησης: Νοσηλεύτρια στο «Σωτηρία» συγκέντρωσε 19.300 μόρια και πλέον είναι φοιτήτρια της Ιατρικής
EKPAIDEYTIKOS
Η εκπαίδευση γερνάει: Ενας στους 4 μόνιμους εκπαιδευτικούς Δ.Ε είναι σήμερα άνω των 60 ετών!
Αναλυτικά στοιχεία για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς Δ.Ε και τις ηλικίες τους, ανά ειδικότητα, από τον αιρετό στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλο
Η εκπαίδευση γερνάει: Ενας στους 4 μόνιμους εκπαιδευτικούς Δ.Ε είναι σήμερα άνω των 60 ετών!