Η διαδικασία σύνταξης του απολογισμού ενός αιρετού είναι σχετικά απλή. Η φόρμα είναι συγκεκριμένη και το περιεχόμενο αναμενόμενο από την πλειοψηφία των συναδέλφων. Στην περίπτωση μου τώρα , το να συντάξω ένα τέτοιο κείμενο είναι ακόμα πιο εύκολο, καθώς μέσα σε δυο χρόνια η παράταξη μου αλλά και εγώ προσωπικά στείλαμε στα σχολεία πλήθος ενημερωτικά σημειώματα τέτοιου τύπου ( με το τελευταίο μόλις στις 22-10-2016.), με μια όμως σημαντική διαφοροποίηση από ενημερωτικά σημειώματα άλλων παρατάξεων: περιορίσαμε όσο μπορούσαμε την στεγνή , πολλές φορές ξύλινη , παραταξιακή γλώσσα πιστοί στη βασική αρχή της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ περί ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ. Έτσι λοιπόν για αλλαγή ( την οποία πολλοί τώρα τελευταία επικαλούνται , αλλά τελικά τίποτα δεν αλλάζει) είπα , αντί ενός τέτοιου απολογισμού, να κάτσω να γράψω πέντε γραμμές με την ελπίδα στο τέλος του κειμένου ο αναγνώστης να έχει αισθανθεί ότι πραγματικά έχω απολογηθεί.
Ο αιρετός , συναδελφοι, είναι αναγκασμένος από τη ίδια τη φύση της αποστολής του κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης ΠΥΣΔΕ να ασκήσει διοίκηση χωρίς να είναι όμως η Διοίκηση. Αυτό σημαίνει ότι διαρκώς παταει πάνω σε δυο τεντωμενα σχοινιά : από τη μια είναι ο σεβασμός στο νομικό πλαίσιο και από την άλλη τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων και του κλάδου. Και εξαιτίας αυτής της ιδιαιτερότητας τίθενται ,επιτακτικά, δυο θεμελιώδη ερωτήματα στα οποία πρέπει από τον αιρετό να δοθεί όσο γίνεται αξιόπιστη απάντηση γιατί τις επιπτώσεις λάθος επιλογών τις υφίστανται αυτοί που υποτίθεται ο αιρετός εκπροσωπεί. Πώς, όμως, να σεβαστείς ένα νομικό πλαίσιο το οποίο στηρίζεται κυρίως σε δεκάδες «ερμηνευτικές εγκυκλίους» οι οποίες παραβιάζουν απροκάλυπτα τον νόμο που υποτίθεται ερμηνεύουν (με τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα την εγκύκλιο Μουστάκα για τους υποδιευθυντές των ΕΠΑΛ) και με κυριο στόχο να συντηρούν τον κοινωνικό αυτοματισμό μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών των εκπαιδευτικών; Από την άλλη τι πάει να πει «δίκαια αιτήματα των συναδέλφων»; Ποιος το καθορίζει αυτό; Ο Νόμος ,η ηθική ή η παράταξη με την οποία ο αιρετός έχει εκλεγεί; Μήπως και τα τρία; Όταν ένα αίτημα είναι νόμιμο είναι αυτομάτως και δίκαιο; Και όταν ένα αίτημα είναι δίκαιο είναι αυτομάτως και νόμιμο;
Γιαυτο , συνάδελφοι , είναι απαραίτητο, πριν από κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (είτε πρόκειται για συνεδρίαση 30 λεπτών είτε για συνεδρίαση 9 ωρών) ο αιρετός να έχει στο μυαλό του συγκεκριμένους κανόνες τους οποίους θα ακολουθει και αν πρόκειται να τους παραβιάσει να υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος. Λοιπόν έχουμε και λέμε:
Οι συνάδελφοι και οι μαθητές μας είναι άνθρωποι και όχι αριθμοί. Κάθε νομικό πλαίσιο που δεν το σέβεται αυτό είναι απαράδεκτο και ο αιρετός οφείλει να αντισταθεί όσο μπορεί στην εφαρμογή του.
Αν υποθέσουμε ότι ο αιρετός ασκεί πολιτική (υπό την έννοια ότι κάποιες φορές θα χρειαστεί να διαπραγματευτεί με τη διοίκηση για να πάρει ότι καλύτερο μπορεί είτε πρόκειται για συνεδρίαση Υπηρεσιακού Συμβουλίου είτε για Πειθαρχικού )τότε , συνάδελφοι, η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού.
οι ανάγκες των πολλών υπερισχύουν των αναγκών των λίγων ή του ενός (ειδικότερα όταν πρόκειται να παρθεί μια δύσκολη και ενδεχομένως επώδυνη απόφαση)
Ο αιρετός δεν πρέπει να χρησιμοποιεί την ιδιότητα του για να βελτιώσει το παραταξιακό ή ακόμα χειρότερα το κομματικό του βιογραφικό.
Είναι απαραίτητο οι αιρετοί να έχουν ένα στοιχειώδες επίπεδο συνεννόησης , παραμερίζοντας όσο είναι δυνατόν παραταξιακές διαφορές που έχουν.
Ο αιρετός εκλέγεται παραταξιακά , αλλά στο ΠΥΣΔΕ εκπροσωπεί όλους τους συναδέλφους.
η καλύτερη δυνατή απόφαση είναι εκείνη που αποτελεί προϊόν σύνθεσης και συναίνεσης μεταξυ ΟΛΩΝ των εμπλεκομένων πλευρών.
πριν από κάθε απόφαση πρέπει να έχουν ακουστεί όλες οι πλευρές (ειδικά σε περίπτωση αντιδικίας).
η κατάθεση ενστάσεων από πλευράς συναδέλφων είναι απολύτως σεβαστή και απαραίτητη ώστε να περιορίζονται οι λανθασμένες αποφάσεις.
οι συνάδελφοι έχουν δικαίωμα στην ενημέρωση για οποιαδήποτε απόφαση είτε μέσω ενημερωτικών σημειωμάτων είτε με προσωπική επαφή. Για αυτό ο αιρετός πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός σε ότι λέει αλλά κυρίως σε ότι γράφει , ώστε να μην δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις στους συναδέλφους.
για τα λάθη που γίνονται ο κάθε ένας πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί (είτε πρόκειται για αυτόν που αποφασίζει , είτε πρόκειται για αυτό που αιτείται).
Ως αιρετός , συνάδελφοι, προσπάθησα να εφαρμόσω , όσο καλύτερα μπορούσα ,αυτούς τους κανόνες, σε κάθε τοποθέτηση μου σε και κάθε ψηφοφορία που ακολουθουσε. Στην προσπάθεια μου αυτή με βοήθησαν (και τους ευχαριστώ) οι βασικές αρχές της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ , ο συνάδελφος αναπληρωματικός αιρετός Παναγιώτης Δράκος (ειδικότερα σε ότι αφορά θέματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης),οι συμβουλές αλλά κυρίως η κριτική έμπειρων ,σε ζητήματα ΠΥΣΔΕ, συναδέλφων, από την παράταξη μου ή ακόμα και όχι, οι δεκάδες συνάδελφοι οι οποίοι επικοινώνησαν μαζί μου και συνεχίζουν να το κάνουν , η αξιοπρεπής στάση των δυο Δ/ντων Β/θμιας Κορινθίας καθώς και των διορισμένων μελών του ΠΥΣΔΕ,με τους οποίους έτυχε να συνεργαστώ, η υψηλού επιπέδου προετοιμασία των συνεδριάσεων από τον συνάδελφο γραμματέα του ΠΥΣΔΕ, οι συμβουλές και η κριτική του σωματείου μου (δυστυχώς δεν μπορώ να πω το ίδιο και για την ΟΛΜΕ) αλλά και η οικογένεια μου κυρίως για τον χρόνο που τους στέρησα και θα τους στερήσω αν επανεκλέγω.
Δυο τρεις κουβέντες ακόμα και τέλος:
Απολογούμαι για τις λανθασμένες επιλογές μου σε κάποιες συνεδριάσεις. Ωστόσο θέλω να διαβεβαιώσω τους συναδέλφους ότι δεν υπήρχε πρόθεση ούτε υστεροβουλία και ότι δεν θα επαναληφθούν σε περίπτωση επανεκλογής μου. Άλλωστε μόνο μέσα από τα λάθη και την καθημερινή τριβή της ζωής μπορεί κάποιος να βελτιώνεται.
Απολογούμαι και για σωστές επιλογές μου οι οποίες είχαν ωστόσο κόστος σε λίγους (θέλω να πιστεύω) συναδέλφους. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά.
Απολογούμαι για εκείνες τις ελάχιστες περιπτώσεις που το ύφος του περιεχομένου γραπτών μου δεν ήταν ίσως το πρέπον, ή καλυτέρα εκείνο που αρμόζει σε έναν εκπρόσωπο του κλάδου.
Απολογούμαι για εκείνες τις ελάχιστες περιπτώσεις κατά τις όποιες έχασα την ψυχραιμία μου εντος της συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ. Ο αιρετός πρέπει να παραμένει ψύχραιμος ακόμα και όταν οι συμπεριφορά κάποιων ελαχίστων συναδέλφων είναι προκλητική (κυρίως σε ότι αφορά αιτήματα τους)
Απολογούμαι για το γεγονός ότι δεν κατάφερα να επισκεφτώ τα σχολεία ( ειδικά της Β ΕΛΜΕ). Οι λόγοι είναι καθαρά οικονομικοί.
Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για έναν αιρετό να διαπιστώσει αν έκανε καλά τη δουλειά του. Να τεθεί στην κρίση των συναδέλφων μέσα από εκλογική διαδικασία. Και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο κατεβαίνω ξανά υποψήφιος και πάντα βέβαια με το ψηφοδέλτιο της ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ.
Καλώ όλους του συναδέλφους(και με την ιδιότητα μου ως Πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ) να μετέχουν μαζικά στις εκλογές των υπηρεσιακών συμβουλίων και εύχομαι το καλύτερο για όλους ( ανεξαρτήτως παράταξης) τους υποψηφίους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη