Φαίνεται ότι αυτό θεωρεί πιο πειστικό η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας αλλιώς πως να εξηγήσει κανείς ότι οι κυβερνώντες χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια τακτική, του χιλιοπαιγμένου έργου για τους διορισμούς στην εκπαίδευση, χωρίς ντροπή.
Πέρσι γύρω στα Χριστούγεννα με την έναρξη του διαλόγου ο Φίλης έφερνε τους διορισμούς ως «τυράκι» για την συναίνεση στο διάλογο και το σύστημα πρόσληψης που είχε σχεδιάσει. Εξάγγελλε 20.000 διορισμούς που «θα γίνονταν εμπροσθοβαρώς από το 2016» και ο Γ.Γ. του Υπ. Παιδείας Πανδής ανακοίνωνε βαρύγδουπα 7/1/2016 : «Μέσα στον Γενάρη η ανακοίνωση για χιλιάδες προσλήψεις στην εκπαίδευση».
Φέτος πάλι μέσα στις γιορτές ήρθε ο Μποναμάς του νέου τριετούς σχεδίου διορισμών αυτή τη φορά από το Γαβρόγλου, με τον καταγέλαστο υπουργό Επικρατείας Βερναρδάκη να εξαγγέλλει στις 6/1/2017 από την Τρίπολη : «Την επόμενη εβδομάδα θα εκδοθεί η προκήρυξη για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση» !!! (ίσως καθυστέρησαν μερικές μέρες λόγω των ακραίων... καιρικών φαινομένων)
Η αντιφατικότητα των δηλώσεων αποκαλύπτει την κατασκευή του νέου σήριαλ εξαγγελίας διορισμών
Ενδεικτικά αναφέρουμε μόνο:
Αμέσως μετά την 2η συνάντηση του Γαβρόγλου με τους θεσμούς 21 Νοεμβρίου (η 1η ήταν στις 16 Νοεμβρίου) έγραφε το «left» και ο τύπος ευρύτερα : «Τέλος, όσον αφορά τις 20.000 προσλήψεις στην παιδεία, για τις οποίες είχε δεσμευθεί ο τέως υπουργός, Νίκος Φίλης, είναι ένα ζήτημα που προς το παρόν δεν προχωράει και θα εξεταστεί αργότερα. Αυτό που επισημαίνουν όμως, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, είναι η σημασία της συμφωνίας για το τριετές πλάνο, το οποίο χαρακτηρίζουν «αποτύπωμα της πολιτικής της κυβέρνησης» και το οποίο είναι εκείνο που θα οδηγήσει στις προϋποθέσεις για να υπάρξουν και προσλήψεις στο μέλλον.»
Στο ίδιο μήκος κύματος στις 14/12/2016 ο Υπ. Παιδείας δηλώνει ότι: «το θέμα των μόνιμων διορισμών έχει σχέση και με τις συνεννοήσεις με τους θεσμούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε τις αλλαγές που θέλουμε με τον θεσμό των αναπληρωτών. Για πρώτη φορά μπαίνει η ανάγκη και γραπτά για μόνιμους διορισμούς. Θα είμαι απολύτως ειλικρινής. Χρονοδιάγραμμα για μόνιμους διορισμούς δεν μπορεί να υπάρξει!» (βλ. υστερόγραφο στο τέλος για όποιον έχει διάθεση να γελάσει ή να βρίσει…).
Λίγες μέρες αργότερα έχουμε αλλαγή πλεύσης από το Υπ. Παιδείας και την κυβέρνηση ευρύτερα – «Διορισμοί θα γίνουν – το 3ετές πρόγραμμα θα προχωρήσει και έχει και την έγκριση των θεσμών»!!! (μικρή λεπτομέρεια ότι δεν μεσολάβησε νέα συνάντηση Γαβρόγλου – θεσμών):
- Τη συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μέσα στο 2017, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.
- «Κοιτάξτε, το θέμα των μόνιμων διορισμών είναι ένα πράγμα για το οποίο δίνουμε μια καθημερινή μάχη, για να μπορέσουμε να το εξασφαλίσουμε και στο πλαίσιο των συνεννοήσεων που γίνονται με τους θεσμούς κυρίως και βεβαίως στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής πολιτικής. Είμαστε αισιόδοξοι ότι κάποιους διορισμούς θα έχουμε φέτος. Αλλά δεν θέλω να δώσω μεγαλύτερες ελπίδες για το πώς θα μπορέσουν αυτά να υλοποιηθούν από τη χρονιά που μας έρχεται, γιατί, ξέρετε, για να μπορέσουν αυτοί οι άνθρωποι να διοριστούν, θα πρέπει να περάσουν τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ».
και με πιο κατηγορηματικό και συνολικό τρόπο :
«Όπως μεταδίδει το αθηναϊκό πρακτορείο, επικαλούμενο κυβερνητική πηγή, οι προσλήψεις αυτές έχουν τη συναίνεση των θεσμών, αφού είναι εντός της συμφωνίας προσλήψεις/ αποχωρήσεις και επιπλέον έχουν εξοικονομηθεί πόροι από άλλες πηγές». (3/1/17 CCN GREECE, ΑΥΓΗ κλπ)
Και για να προσδώσουν μεγαλύτερο κύρος ο Υπ. Παιδείας προαναγγέλλει ότι την εξαγγελία αναμένεται να την κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας: «Επιπλέον ο πρωθυπουργός σε σύντομο διάστημα θα ανακοινώσει την σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια να αντιμετωπιστούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργικές απαιτήσεις και υλικές υποδομές. Από πλευράς μας θα κάνουμε το παν για να επιτευχθεί μία πολιτική και κοινωνική συναίνεση ώστε να κάνουμε όλοι μαζί το επόμενο στέρεο βήμα».
Τι πραγματικά εξήγγειλε ο Yπ. Παιδείας ;
Ή αλλιώς επικοινωνιακά κόλπα χειραγώγησης του εκπαιδευτικού κόσμου -τακτικές παραπληροφόρησης και δημιουργίας εντυπώσεων.
1. Ότι το νέο 3ετές πρόγραμμα διορισμών, στην καλύτερη περίπτωση, ΘΑ... ξεκινήσει μετά το 2018 και χωρίς καμιά απολύτως δέσμευση για το ύψος των διορισμών. Στην πραγματικότητα παραπέμπει σε νέα εξαγγελία του 3ετούς προγράμματος το 2018, η οποία θα γίνει αφού η «επιτροπή εμπειρογνωμόνων» συσταθεί και αφού μελετήσει τις ανάγκες (όπως ΘΑ έχουν διαμορφωθεί τότε και μετά τις περικοπές από την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνήσει με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση και το δημογραφικό, προσθέτουμε εμείς) και ανάλογα με τα «οικονομικά της εκπαίδευσης»!!! ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΞΑΓΓΕΛΟΥΝ. Επιτηδευμένα αφήνουν να το «άρωμα» ότι «θα γίνουν διορισμοί και θα είναι μαζικοί» λόγω των προηγούμενων δηλώσεων υπουργών και λόγω του γεγονότος ότι ο σημερινός Υπ. Παιδείας «οδύρεται» κάνοντας δραματικές διαπιστώσεις περί της μαζικής μείωσης των εκπαιδευτικών και τις μηδενικές προσλήψεις τα χρόνια των Μνημονίων και «πονά» για την ταλαιπωρία των χιλιάδων αναπληρωτών η οποία «πρέπει να ανταμειφθεί»!!!
– «πως να μη δείξεις εμπιστοσύνη σ΄ αυτό τον άνθρωπο;»!!! σκέφτεται ο καθένας...
2. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εξαγγέλλει σχεδόν (θα εξηγήσουμε το σχεδόν) ΜΗΔΕΝΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ και για το 2017 με «θολό» το αν το 2018 θα ναι η χρονιά έναρξης του νέου 3ετούς προγράμματος διορισμών (;) ή χρονιά της νέας εξαγγελίας του!!
3. Ότι επείγεται ΤΩΡΑ ν΄ αλλάξει το σύστημα πρόσληψης σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στις οποίες δεσμεύτηκε στη διαπραγμάτευση, το οποίο θα ναι το ίδιο για τους μόνιμους διορισμούς και για τους αναπληρωτές, που κυρίως τον ενδιαφέρει.
4. Για να προχωρήσει τα σχέδιά του ζητάει «πολιτική και κοινωνική συναίνεση».
Ποιοι είναι οι «κάποιοι διορισμοί» που θα μπορέσουν να κάνουν φέτος ;
Πρόκειται για επανάληψη της περίφημης δήλωσης Φίλη λίγο πριν την αποπομπή του από Υπ. Παιδείας στην ομιλία του στη Βουλή (συζήτηση για την προ ημερήσιας διάταξης Σεπτέμβρης 2016) όπου ανάμεσα στα άλλα είπε ότι «Σπάει η αδιοριστία το 2017» !!!
Αναφέρεται στους 189 (144 στη ΠΕ και 45 στη ΔΕ) διορισμούς των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ του 2008 οι οποίοι όφειλαν να έχουν γίνει μέχρι το 2010 και για τους οποίους υπάρχει δικαστική απόφαση του ΣτΕ για να πραγματοποιηθούν υποχρεωτικά.
Όμως είναι τόσο σκληρή η δέσμευση απέναντι στους θεσμούς και η απαγόρευση διορισμών που παρά τις αρχικές εξαγγελίες του Φίλη για διορισμό τους το 2016 και την υποχρεωτική δικαστική απόφαση για άμεσο διορισμό που έπρεπε να υλοποιηθεί εντός του 2016 το υπουργείο τους προκήρυξε το Δεκέμβριο 2016 και κάλεσε τους διορισμένους να παρουσιαστούν στις 4 Γενάρη του 2017!!! -
Ορίστε λοιπόν και ο Γαβρόγλου και ο Φίλης έλεγαν αλήθεια. Η αδιοριστία έσπασε το 2017 . Οι «κάποιοι» διορισμοί έγιναν! και φτάσαν στο ασύλληπτο ύψος των 189!
Κανένας ποτέ από το Υπ. Παιδείας δε μπήκε στον κόπο να εξηγήσει:
Γιατί αυτοί οι έστω ελάχιστοι διορισμοί – που ήταν υποχρεωμένο το Υπ. Παιδείας να κάνει – πήραν ΦΕΚ το Γενάρη του 2017 και όχι τον Αύγουστο του 2016 ώστε να καλύψουν κάποια από τα κενά που είχε ανάγκη στην έναρξη της σχ. χρονιάς, εξοικονομώντας μάλιστα τις αντίστοιχες πιστώσεις αναπληρωτών. Ειναι γνωστό ότι κόβουν από παντού («και από τη μύγα ξίγκι») - γιατί όχι σ αυτή την περίπτωση;
Γιατί έπρεπε (οι 189 συνάδελφοι) να διοριστούν πρώτα ως αναπληρωτές ή να μείνουν άνεργοι περιμένοντας τον Γενάρη 2017 – δηλαδή τη μέση της σχ. χρονιάς για να καταλήξουν, αρκετοί από αυτούς να παραμένουν στα γραφεία - στη διάθεση καθώς στην περιοχή διορισμού τους δεν υπάρχει κενό. Όσο για τους υπόλοιπους να αναγκάζεται το υπουργείο να κάνει ειδικές ρυθμίσεις για να μπορούν να παραμείνουν στην περιοχή που δουλεύουν ως αναπληρωτές ώστε να μην αναστατωθούν σχολεία και εκπαιδευτικοί στη μέση της χρονιάς.
Δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση γι’ αυτό το αλαλούμ από το γεγονός ότι ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ να αλλάξει ο συμφωνημένος προγραμματισμός και να τροποποιηθεί ο προϋπολογισμός του 2016 (όπως έχουμε ξαναγράψει ), ο οποίος δεν προέβλεπε κονδύλι για διορισμούς και οι παλιότερες εξαγγελίες για την 3ετία 2016-18, ήταν καθαρή κοροϊδία.
Αποδείχτηκε ότι χρειάστηκε ειδική άδεια μετά από αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις (Φίλη και Γαβρόγλου), κατ΄ εξαίρεση του 3ου Μνημονίου, προκειμένου να κάνει ακόμα και αυτούς τους ελάχιστους διορισμούς που ήταν η κυβέρνηση υποχρεωμένη να κάνει.
Δηλαδή και ο νέος Υπ. Παιδείας σε πλήρη ταύτιση με όλους τους προκατόχους του (βλέπε Φίλη, Μπαλτά-Κουράκη, Λοβέρδο), οι οποίοι θα έκαναν 20-25 χιλιάδες διορισμούς σε μία 3ετία (πάντως η 3ετία είναι το σταθερό στοιχείο των εξαγγελιών) συνεχίζει να μας κοροϊδεύει.
Την πλήρη υποταγή τους στους θεσμούς για απόλυτη τήρηση των μηδενικών διορισμών του 3ου Μνημονίου την εμφανίζουν ως έναρξη του προγράμματος χιλιάδων διορισμών!!! – εκτός αν στα σοβαρά ισχυρίζονται ότι οι 189 διορισμοί «σπάνε την αδιοριστία».
Άρα η εξαγγελία του νέου 3ετους προγράμματος διορισμών της κυβέρνησης από το 2018-20, αυτή τη φορά, από τον Γαβρόγλου σημαίνει ότι ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2017!!!
(Αν κάνουμε λάθος ας μας πουν ευθέως πόσους διορισμούς δεσμεύονται ότι θα κάνουν πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.)
Σε τι αποσκοπεί το νέο γαϊτανάκι των εξαγγελιών διορισμών ;
Οι τελευταίες εξαγγελίες του Υπ Παιδείας για 3 ετές πρόγραμμα διορισμών από το 2018-20 δημιούργησαν νέα ευφορία σε ορισμένους και με αρωγό τις φιλότιμες προσπάθειες των ΜΜΕ θέλουν να αναθερμάνουν την ελπίδα σε χιλιάδες «μόνιμους» αναπληρωτές ότι πλησιάζει η ώρα του διορισμού τους...!
Στόχος τους είναι η αλλαγή του τρόπου πρόσληψης για τους μόνιμους αλλά κυρίως για τους αναπληρωτές (αφού μόνιμους διορισμούς δε θέλουν να κάνουν) με απώτερο σκοπό την κατάργηση της μέχρι πέρσι σχεδόν «μόνιμης» επανάληψης των συμβάσεων αναπληρωτών και της σχετικής κατοχύρωσης της ελαστικής έστω εργασίας (στην καλύτερή της εκδοχή – του αναπληρωτή), με βάση την προϋπηρεσία. Επιδιώκουν, κατ' απαίτηση των θεσμών, του 3ου Μνημονίου και των γενικότερων αλλαγών στα εργασιακά που μεθοδεύουν με τη 2η αξιολόγηση, την εναλλαγή στην εργασία των αναπληρωτών όπως συμβαίνει και με άλλους ελαστικά εργαζόμενους (ωφελούμενους κ.λπ.) γεγονός που θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών. Τα προεόρτια με τις πρώτες χιλιάδες αναπληρωτών που έμειναν άνεργοι ενώ δούλευαν πέρσι τα ζούμε από φέτος.
Για να αποδεχτούν οι εκπαιδευτικοί να μπουν στη συζήτηση για το νέο τρόπο πρόσληψης χρειάζεται κάποιο «ισχυρό κίνητρο» - την ελπίδα για διορισμό. Αυτό επιδιώκει το Υπ. Παιδείας με την επαναφορά των κάλπικων υποσχέσεων για μόνιμους διορισμούς.
Τραγικές οι ευθύνες όσων συναινούν
Με βάση τα παραπάνω έχουν τραγικές ευθύνες και θα είναι απολύτως υπεύθυνοι για τις τραγικές συνέπειες που θα έχουν για τους συναδέλφους αναπληρωτές
όσοι διευκολύνουν το παιχνίδι του υπουργείου
όποιοι αντί να αποκαλύψουν τα σχέδια του και τον νέο εμπαιγμό τρέχουν ή θα τρέξουν στο επόμενο διάστημα να δηλώσουν «παρών» και να συμβάλουν με «υπεύθυνες προτάσεις» για να είναι «αξιόπιστοι» (Προς ποιον ; Το υπουργείο;).
όποιοι έχουν ή συνειδητά καλλιεργούν αυταπάτες στους αναπληρωτές μπαίνοντας στη συζήτηση για «τα κριτήρια» πρόσληψης και καλλιεργούν την αντίληψη ότι «αν φωτογραφίσουμε τον εαυτό μας» (της μίας ή της άλλης κατηγορίας) αδιόριστων θα «κερδίσουμε» μια θέση στους «επικείμενους διορισμούς». Το ίδιο παραμύθι που ζήσαμε και με το διάλογο για την παιδεία – τι κερδίσαμε από τη συμμετοχή τους ;
όσοι πάνω απ’ όλα συμβάλουν στην προσπάθεια του υπουργείου να μετατοπίσει τη συζήτηση από τους αναγκαίους ΤΩΡΑ χιλιάδες μόνιμους διορισμούς στα κριτήρια για το πως πρέπει να γίνονται οι διορισμοί .
όσοι βγάζουν από το επίκεντρο το σχεδιασμό του υπουργείου, το οποίο με το 3ετές πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων σε πλήρη προσαρμογή και συμφωνία με την ΕΕ - ΟΟΣΑ, θα συνεχίσει, αν του το επιτρέψουμε, την καταστροφή - κατάργηση ακόμα περισσότερων χιλιάδων θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση (συνεχίζοντας επάξια το έργο της Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Λοβέρδου, Φίλη – αριθμός μαθητών στην τάξη, συγχωνεύσεις καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση του ωραρίου στη ΔΕ, περικοπές ωρών μαθημάτων, Υπ. αποφάσεις για νέο ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό, περιορισμοί ολοήμερου - κατάργηση υπεύθυνου, αλλαγές στις αναθέσεις, ελαστικοποίηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών - πολλαπλές μετακινήσεις κλπ) μειώνοντας τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, συνεχίζοντας την ακόμα μεγαλύτερη χειροτέρευση των όρων εργασίας όλων των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών) και με τραγικές συνέπειες στο δικαίωμα της μόρφωσης στα παιδιά του λαού μας.
Όποιοι βάλουν τους αδιόριστους να σκοτώνονται μεταξύ τους για το ένα ή το άλλο κριτήριο, την ώρα που θα διαμορφώνεται το έδαφος ώστε «κανένας να μη χρειάζεται» και να συνειδητοποιήσουν όλοι μαζί, κατόπιν εορτής φυσικά, ότι δεν υπάρχει θέση μόνιμου διορισμού για κανένα και οι θέσεις ακόμα και για τους αναπληρωτές θα έχουν συρρικνωθεί δραματικά.
Αδήριτη η ανάγκη μαζικών μόνιμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση. - Αυτό πρέπει να κάνουμε κεντρικό ζήτημα στην κοινωνία και τον αγώνα
Αυτό αναγκάζεται να αναγνωρίσει ο Υπ. Παιδείας τουλάχιστον στα λόγια στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει με την αγωνία των εκπαιδευτικών και να δώσει την εντύπωση της διαφοροποίησης από τη σκληρή εφαρμογή της πολιτικής των Μνημονίων και να ενισχύσει την αυταπάτη της ήπιας εφαρμογής της με «φιλολαϊκά» περιθώρια για να εξασφαλίσει την ανοχή αν όχι τη συναίνεση των εκπαιδευτικών στις περίφημες μεταρρυθμίσεις που έχει ετοιμάσει.
Αυτό είναι και το μόνο στοιχείο απ΄ όσα λέει ο υπουργός που πρέπει να αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό κίνημα για να ξεδιπλώσει αποφασιστική σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική συνολικά απορρίπτοντας όλα τα τερτίπια του Υπ. Παιδείας για να απαιτήσει ΤΩΡΑ κόντρα σε Μνημόνια , κυβέρνηση και ΕΕ, μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μέτρα για δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών χωρίς περικοπές.
* Υστερόγραφο – Απορίες :
Ποιος μας λέει ψέματα ; ο Γαβρόγλου ή ο Φίλης ; Αν για πρώτη φορά κατατέθηκε γραπτά το αίτημα των μόνιμων διορισμών στους θεσμούς από το Γαβρόγλου σημαίνει ότι όταν ο Φιλης και ο σημερινός ΓΓ Πανδής έλεγαν ότι κατέθεσε τη μελέτη των 20000 διορισμών έλεγαν ψέματα ; Τελικά υπήρξε ή όχι ;
Υπάρχει τώρα ; και ποιο είναι αυτό το περίφημο σχέδιο χιλιάδων διορισμών που κρατιέται εφτασφράγιστο μυστικό ; έχει κατατεθεί ή δεν έχει κατατεθεί ; προφορικά ή γραπτά ;
και η πλάκα (που μας κάνουν) συνεχίζεται...
• Τη μελέτη για την ανάγκη 20.000 μόνιμων διορισμών την επόμενη τριετία κατέθεσε στους θεσμούς το υπουργείο Παιδείας, όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης... (Καθημερινή, 15/3/2016)
• -“Έχουμε έτοιμο πρόγραμμα 20.000 μόνιμων προσλήψεων σε τρία χρόνια”, τόνισε χθες και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής (στην ΕΡΤ). Υπενθύμισε ότι αυτό αποτελεί “πάγιο αίτημα του υπουργείου Παιδείας”, σημειώνοντας ωστόσο ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση επί του συγκεκριμένου. (Αυγή, 26.10.2016)
• Όπως ενημερωθήκαμε από το Υπουργείο Παιδείας, έως τώρα δεν έχει δοθεί απάντηση για το εμπροσθοβαρές αίτημα των 20.000 διορισμών με τους 13.000 εξ αυτών για την τρέχουσα χρονιά. Προτεραιότητα θα έχει η Ειδική Αγωγή, μετά η Α/θμια και τέλος βασικές ειδικότητες της Β/θμιας. ( xenesglosses.eu στις 20/3/2016)
* Ο Κώστας Τουλγαρίδης είναι εκπαιδευτικός, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτ. Εκπαίδευσης «Κ. Σωτηρίου» και εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη