ΚΚΕ: Με γνώμονα πάντα τη στενότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες του κεφαλαίου
Ψηφίστηκε αργά χτες το βράδυ με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με το οποίο η κυβέρνηση, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων, προσαρμόζει ακόμα περισσότερο την εκπαίδευση στις ανάγκες του κεφαλαίου, στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Η ουσία του νομοσχεδίου επιχειρήθηκε να σκιαστεί τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, επικεντρώνοντας την αντιπαράθεσή τους στη διαδικασία με την οποία προωθήθηκε στη Βουλή, πως δεν είναι όλες οι ρυθμίσεις του κοστολογημένες από το Λογιστήριο του Κράτους και άλλα διαχειριστικού τύπου ζητήματα. Ειδικά η ΝΔ, η οποία και το καταψήφισε, προσπάθησε να διαγκωνιστεί με την κυβέρνηση για το τίνος οι προτάσεις συνδέουν «καλύτερα» την εκπαίδευση με την «αγορά εργασίας». Στιγμιότυπο αυτού του τύπου αντιπαράθεσης ήταν και το άρθρο 29 για την ελληνική ιθαγένεια σε παιδιά μεταναστών, το οποίο και προέταξαν τα φασιστοειδή της Χρυσής Αυγής για να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο, ενώ προσωπική διαφωνία εξέφρασε και ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ, Κ. Κατσίκης. Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι ψήφισαν παρών, ενώ το ΚΚΕ και η Ενωση Κεντρώων υπέρ.
Ηταν εξάλλου χαρακτηριστικό της στρατηγικής ταύτισης της κυβέρνησης με τη ΝΔ, όσον αφορά το ρόλο που επιφυλάσσουν στην εκπαίδευση, ότι ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, διαμαρτυρήθηκε προς τη ΝΔ, λέγοντας ότι «ως τώρα έλεγαν με ποιον τρόπο θα συνδεθεί η εκπαίδευση με την παραγωγή. Γίνεται κάτι που πάει να συνδέσει την εκπαίδευση με την παραγωγή και πάλι υπάρχουν προβλήματα», ενώ απηύθυνε κάλεσμα συνεννόησης σε ΝΔ και στα άλλα αστικά κόμματα στα θέματα του Γενικού Λυκείου, της αξιολόγησης κ.ά.
Στον αντίποδα αυτού του αντιλαϊκού μετώπου ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, ανέδειξε ότι τα αστικά κόμματα «σηκώνουν κουρνιαχτό για τα επουσιώδη, προκειμένου να αντιπολιτεύονται μια κυβέρνηση με την οποία συμπορεύονται στρατηγικά», και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο «κινείται στην ίδια κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ», στις ράγες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Εξάλλου, όπως επεσήμανε, «τη στρατηγική του κατεύθυνση τη διακηρύσσει το ίδιο το νομοσχέδιο στην αιτιολογική του έκθεση, όπου αναφέρει επί λέξει ότι υλοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο τους στόχους της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως έχουν διατυπωθεί από τα αρμόδια θεσμικά όργανα της ΕΕ σε νομικά δεσμευτικά κείμενα, διακηρύξεις και επιχειρησιακά προγράμματα για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση και την αναπτυξιακή πορεία της χώρας».
Αλλωστε, όπως τόνισε, δεν είναι τυχαίο ότι στο τρίτο μνημόνιο, που ψήφισαν και τα άλλα αστικά κόμματα, γίνεται συγκεκριμένη αναφορά για την Παιδεία, γύρω από την οποία έσφιξε ακόμα πιο πολύ τη μέγγενη των δημοσιονομικών περικοπών, για να εξασφαλίζεται ρευστότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους.
«Ορισμένα μόνο άρθρα - σημείωσε - του νομοσχεδίου αρκούν, για να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω συμπεράσματα». Ανέφερε ως παράδειγμα το άρθρο 11, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης στα ειδικά σχολεία, αφού εισάγει τον καταναγκασμό, ουσιαστικά, στους γονείς να πληρώνουν οι ίδιοι το βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό. Το άρθρο 18, όπου συστήνεται Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ) - το οποίο θα αντικαταστήσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) - όπου στο Διοικητικό του Συμβούλιο θα συνεχίσει, όπως και στο ΕΣΥΠ, να συμμετέχει εκπρόσωπος και του ΣΕΒ, ενώ αρμοδιότητα του Συμβουλίου θα είναι η «επιστημονική καθοδήγηση» για τον «σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής στο πλαίσιο της προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης», «τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση» και «την αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Ακόμα αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις που επιβάλλουν εξέταστρα όσον αφορά το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.
Απορρίφθηκαν οι τροπολογίες του ΚΚΕ
Ο υπουργός απέρριψε τις 4 τροπολογίες του ΚΚΕ που αφορούσαν την Ειδική Εκπαίδευση, την κατοχύρωση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές εξετάσεις, τις μετεγγραφές φοιτητών και τον καθορισμό ημερομηνίας των ενδοσχολικών εξετάσεων, των οποίων γνώμονας ήταν η ανακούφιση των εργατικών - λαϊκών οικογενειών των μαθητών και φοιτητών.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, απαντώντας στον υπουργό, ανέφερε και μόνο το γεγονός ότι η κυβέρνηση έφτασε να απορρίψει την τροπολογία που προέβλεπε να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής φοιτητές των οποίων το οικογενειακό εισόδημα είναι 9.000 ευρώ ή παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών, τρίτεκνων - πολύτεκνων, δείχνει και την συνολική πολιτική της για την Παιδεία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη