Thumbnail
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Όλοι στις Γενικές Συνέλευσεις των ΕΛΜΕ 

A΄ ΕΛΜΕ την Τρίτη 14/2, 6.30 μ.μ., ΕΔΟΘ (Πρ. Κορομηλά 51)

Β΄ ΕΛΜΕ την Τρίτη 14/2, 7 μ.μ., 8ο Γυμνάσιο - 7ο Γεν. Λυκείου Καλαμαριάς

Γ΄ ΕΛΜΕ την Τετάρτη 15/2, 7 μ.μ., 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150)

Δ΄ ΕΛΜΕ την Τετάρτη 15/2, 7 μ.μ., 20ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Κλεάνθους 30)

Ε΄ ΕΛΜΕ την Τρίτη 14/2, 6.30 μ.μ., 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης

Οι εργαζόμενοι, το δημόσιο σχολείο και η κοινωνία στο μάτι του μνημονιακού κυκλώνα και της 2ης αξιολόγησης

Η συμφωνία που δρομολογείται από κυβέρνηση και ΕΕ-ΔΝΤ για τη 2η αξιολόγηση οδηγεί στο τέλος το θέατρο των διαπραγματεύσεων που είδαμε για άλλη μια φορά. Και πάλι δρομολογούνται νέα μέτρα, με τη ριζική μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων, με τη διατήρηση δημοσιονομικό “κόφτη” και των ματωμένων πρωτογενή πλεονασμάτων του 3,5% και μετά το 2018, με τις ιδιωτικοποιήσεις. Την ίδια στιγμή απαρέγκλιτα συνεχίζεται η εφαρμογή του 3ου μνημονίου, το ξεζούμισμα των εργαζομένων και η κοινωνική καταβύθιση μένουν με τη διακομματική συμφωνία όσων τα ψήφισαν. Σε αυτό το κλίμα η ΟΛΜΕ, δέσμια των πολιτικών σκοπιμοτήτων της πλειοψηφίας του ΔΣ, του παλιού και νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού, αλλά και του κομματικού, ακολουθεί μια παρελκυστική πολιτική, ενώ το δημόσιο σχολείο, οι μισθοί, οι συντάξεις, τα εργασιακά μας δικαιώματα, το ίδιο το δικαίωμα στη δουλειά συνθλίβονται στη μέγγενη του σχολείου της αγοράς που ζητούν ΣΕΒ, ΕΕ και ΟΟΣΑ.

Τα κυβερνητικά μέτρα για τη μαθητεία, τη θεματική εβδομάδα, τις δημιουργικές εργασίες, τον πρόωρο χαρακτηρισμό φοίτησης στα ΕΠΑΛ, έρχονται να συμπληρώσουν τη μνημονιακή λαίλαπα. Είναι βήματα που ανοίγουν το δρόμο στο σχολείο που περιγράφουν τα πορίσματα Λιάκου, Γαβρόγλου κλπ, που εντείνουν την τυποποίηση, τη βαθμοθηρία και τους εξεταστικούς φραγμούς, με ένα ελιτίστικο λύκειο και μια υποβαθμισμένη ΤΕΕ, κέντρο προώθησης για τη μαθητεία-φτηνή ελαστική εργασία. Συμπληρώνουν την πολιτική των μηδενικών διορισμών, της «εξοικονόμησης» πλεονασμάτων εκπαιδευτικών, της αύξησης του ωραρίου, των συγχωνεύσεων και της υποχρηματοδότησης. Η αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης συνεχίζει να αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής βάσει και των επιταγών της Ε.Ε. Ήδη σε πολλές χώρες στο όνομα της «αυτονομίας σχολικών μονάδων» και σε συνδυασμό με την αξιολόγηση  οδήγησαν τα σχολεία να λειτουργούν με τις αρχές της επιχειρηματικότητας και των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και τους εκπαιδευτικούς σε πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων.

Με μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες μπορούμε να τους σταματήσουμε!

Σήμερα απέναντι στη γενικευμένη επίθεση που συνεχίζει να δέχεται το σύνολο των εργαζομένων, είναι αναγκαία μια νέα επανεκκίνηση του εργατικού κινήματος με στόχο την ανατροπή των μέτρων και την προώθηση διεκδικήσεων  για τη λύση προβλημάτων στους χώρους εργασίας. Αν δεν ανακόψουμε την επίθεση κινδυνεύουμε ως εργαζόμενοι, όχι μόνο να βρεθούμε σε δυσμενέστερη κατάσταση, αλλά και να δυσκολέψουν οι όροι ανάπτυξης του κινήματος μας.

Αιτήματα αιχμής για να γίνουν αποφάσεις των Γ. Σ. των ΕΛΜΕ,

της Γ.Σ. των προέδρων και των Επιτροπών Αγώνα

Τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του 16ου και 17ου Συνεδρίου που υπερψηφίστηκαν στις Γ.Σ. του Σεπτεμβρίου του 2013, με τις οποίες πετύχαμε νίκες (επιστροφή συναδέλφων πρώην διαθεσιμότητας, σταμάτημα αξιολόγησης, κ.ά.), αποτελούν και σήμερα θέσεις του κλάδου, ισχύουν και απαντάνε στην επίθεση που δέχονται δημόσιο σχολείο, εκπαιδευτικοί και  κοινωνία.

  • Να μην περάσει η 2η αξιολόγηση και τα νέα επώδυνα μέτρα που αποφασίζουν κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ.

  • Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι για Θεματική Εβδομάδα και Δημιουργικές Εργασίες που προωθούν τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές των πορισμάτων Λιάκου – Γαβρόγλου και της πρότασης του Ι.Ε.Π.

  • Να αποσυρθεί η αντιεκπαιδευτική πρόταση του Ι.Ε.Π. για το Λύκειο, την εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ που προωθείται για ψήφιση.

  • Να μην εφαρμοστεί η μαθητεία που υπονομεύει τα ΕΠΑΛ και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, εντάσσει τη λειτουργία τους στις ανάγκες των επιχειρήσεων, ανοίγει δρόμο για φτηνό, ευέλικτο εργατικό δυναμικό σε δημόσιο-ιδιωτικό τομέα.

  • Άμεση κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου, των νόμων Φίλη - Αρβανιτόπουλου - Διαμαντοπούλου.

  • Καθιέρωση του ενιαίου, 12χρονου, δημόσιου δωρεάν σχολείου, με δίχρονη προσχολική αγωγή.

  • 20  μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια. Καμιά κατάργηση σχολείων, τομέων, ειδικοτήτων .

  • ΤΕΕ ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους μέσα στο δημόσιο σχολείο και όχι στις δομές της μη τυπικής εκπαίδευσης των υποβαθμισμένων ΙΕΚ και της μαθητείας των επιχειρηματικών συμφερόντων.

  • Ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, να αποσυρθεί η ρύθμιση για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων, όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών, τομείς και ειδικότητες σε όλα τα ΕΠΑΛ με βάση τις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας. Όχι στη διοικητική και εκπαιδευτική σύνδεση των ΕΠΑΛ με ΔΒΜ.  ΕΠΑΛ αποκλειστικά ενταγμένα στη τυπική εκπαίδευση. Επαγγελματικά δικαιώματα με τους τίτλους  σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων. 

  • Λειτουργία 4ου έτους αποκλειστικά για ειδίκευση, με επέκταση κατά ένα έτος στην προοπτική των δίχρονων μεταλυκειακών σπουδών. Κατάργηση όλων των τύπων μεταγυμνασιακών και μεταλυκειακών ΙΕΚ.

  •  Μαζικοί διορισμοί  μόνιμων εκπαιδευτικών. 8.000 διορισμοί καθηγητών τώρα. Να καλυφθούν με διορισμούς οι θέσεις όσων καθηγητών συνταξιοδοτήθηκαν. Διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και ημερομηνία λήψης του πτυχίου.

  • Πλήρη εργασιακά, εκπ/κά, ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές με βάση το υπόμνημα  ΟΛΜΕ (Φλεβάρης  2016).

  • Όχι στην αξιολόγηση, στην κινητικότητα, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας που αμφισβητούν τη μονιμότητα και παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα.  Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου  στο  2013.

  • Όχι στα «εντέλλεσθε» και την «υποχρεωτικότητα» των υπουργών. Δημοκρατική λειτουργία των  συλλόγων διδασκόντων. Οι  σύλλογοι βασικός παράγοντας της σχολικής ζωής. Οργανικές θέσεις για όλους. Μόρια - κριτήρια - διαφάνεια παντού.

  • Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια. Αυξήσεις στις συντάξεις. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη. Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι.

  • Έκτακτη επιχορήγηση των σχολείων για να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες,  σίτιση, υγεία, μεταφορά των μαθητών.

  • Κατάργηση του μισθολογίου που οδηγεί σε μειώσεις των μισθών. Κανένας εκπαιδευτικός κάτω από 1000 Ευρώ – αυξήσεις σε όλα τα Μ.Κ. Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων. Άμεση ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στο μισθό. Γνήσιες Συλλογικές και Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας.

  • Ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία με μέτρα και δομές στήριξης τους.  

  • Επαναφορά της παράλληλης διδασκαλίας στις ξένες γλώσσες. Αναβάθμιση με μέτρα στήριξης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών και προετοιμασία για την απόκτηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας μέσα από το δημόσιο σχολείο.

  • Όχι στους πλειστηριασμούς σπιτιών και  στις ιδιωτικοποιήσεις σε Παιδεία, Υγεία, Νερό, Ρεύμα, Στέγη, Ασφάλιση.

  • Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, κεφαλαίου, ΕΕ, ΔΝΤ και όλων των μνημονίων. 

  • Κατάργηση του συμφώνου σταθερότητας, διαγραφή του ληστρικού και τοκογλυφικού χρέους, έξοδος από ευρώ, ΕΕ, ΝΑΤΟ.

  • Καμιά συμμετοχή της χώρας σε ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Μάχη ενάντια σε φασισμό, ρατσισμό, πόλεμο, ιμπεριαλισμό.

 

Πρόγραμμα Δράσης -  Η διαχείριση των αγώνων να περάσει στα χέρια των ίδιων των εκπαιδευτικών!

Για να επανέλθουν αγωνιστικά στο προσκήνιο οι εργαζόμενοι οφείλουμε να συμβάλλουν στο σταμάτημα της αδράνειας που έχουν επιβάλλει οι δυνάμεις του κυβερνητικού, αλλά και του κομματικού συνδικαλισμού στα σωματεία. Μια τέτοια προσπάθεια παίρνει επείγοντα χαρακτήρα και δεν αρκεί οι αγωνιστικές προτάσεις να κατατίθενται στην ΟΛΜΕ και στην ΑΔΕΔΥ και να αναμένουμε να γίνουν πλειοψηφικές με τη συμμετοχή των δυνάμεων που έχουν επιλέξει να υπηρετούν τις επιδιώξεις των πολιτικών τους φορέων και όχι τις αγωνίες των εργαζομένων. Το σχέδιο διεκδικήσεων και αγώνων το απευθύνουμε στους ίδιους τους εργαζόμενους, το καταθέτουμε σε όλα τα σωματεία και τις Επιτροπές Αγώνα για να το προωθήσουμε με το συντονισμό τους σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο. Καταθέτουμε πρόταση παρατεταμένου πολύμορφου αγωνιστικού και απεργιακού αγώνα (καμπάνιες ενημέρωσης, συγκεντρώσεις, αποκλεισμοί, καταλήψεις, απεργίες, κ.ά.), που θα στηρίζεται και θα ελέγχεται σε κάθε φάση από τις Γ.Σ. και τις Επιτροπές Αγώνα. Το πρόγραμμα δράσης μπορεί στο ξεκίνημά του να αρχίσει σε κλαδικό επίπεδο, θα επιδιώξουμε όμως να πάρει στην πορεία πανεκπαιδευτικά και πανεργατικά χαρακτηριστικά.

Οι Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, η Γ.Σ. των προέδρων  να αποφασίσουν

  • Η Γ.Σ. των προέδρων να καλέσει τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να απορρίψουν τις εγκυκλίους για τη Θεματική Εβδομάδα και τις Δημιουργικές Εργασίες και να μην τις εφαρμόσουν. Αποφασίζει να παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους και τους συναδέλφους. Οι σύλλογοι που ήδη πήρανε αποφάσεις υλοποίησης των εγκυκλίων να συνεδριάσουν ξανά. αφού ενημερωθούν οι συνάδελφοι για την απόφαση του κλάδου.

  • Η Γ.Σ. των προέδρων να καλέσει τους συναδέλφους των ΕΠΑΛ να πάρουν αποφάσεις στους συλλόγους τους κατά της μαθητείας. Οι σύλλογοι να μην αποδεχτούν να προχωρήσουν στο χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών τώρα.

  • Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 23 Φλεβάρη, στις 12μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου με βασικό αίτημα τους μαζικούς διορισμούς και τη λύση των προβλημάτων των αναπληρωτών (τρίωρες διευκολυντικές στάσεις).

  • Ημέρα πανελλαδικής κινητοποίησης στις 2/3 ενάντια στη 2η αξιολόγηση και τα νέα μέτρα. Βγαίνουμε και διαδηλώνουμε όλοι στους δρόμους την ημέρα της συμφωνίας. Συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη με τα πρωτοβάθμια σωματεία στην Καμάρα, 6.00 μ.μ.

  • Οι ΕΛΜΕ κεντρικής Μακεδονίας να οργανώσουν κοινή παράσταση διαμαρτυρίας στην ΠΔΕ την Παρασκευή 3/3, στις 2.30μ.μ. για τα προβλήματα των αναπληρωτών και με αιχμή της ειδικής αγωγής ( τμήματα ένταξης, ΕΕΕΕΚ, κ.ά.).

  • 24ωρη απεργία στις αρχές Μαρτίου (προτεινόμενη ημερομηνία 8/3) με συγκεντρώσεις και πορείες σε όλες τις πόλεις και με αιχμή την απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση για ψήφιση στη βουλή.

  • Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων (10-15/3)  αμέσως μετά την 24ωρη απεργία για αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα.

  • Να προκηρυχθεί ημέρα πανελλαδικής δράσης (προτείνεται η Παρασκευή 17/3) με παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις για τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης (συγχωνεύσεις, ξένες γλώσσες, ειδική αγωγή, μετακινήσεις, κ.ά.) και  για τις υπερεσιακές μεταβολές (οργανικές θέσεις, μαθητές στα τμήματα, κενά-πλεονάσματα, κριτήρια τοποθετήσεων, κ.ά.).

  • Η Γ.Σ. αποφασίζει ο κλάδος για την ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία να συμβάλλει με διεκδικήσεις και δραστηριότητες: παράσταση στο υπουργείο, καμπάνια ένταξης των προσφυγόπουλων στα σχολεία, υποδοχή των προσφυγόπουλων στα σχολεία, εκδήλωση των ΕΛΜΕ με θέμα «εκπαίδευση και πρόσφυγες» στις 13/3, συμμετοχή στην κινητοποίηση 18/2, στις 1.00 μ.μ. στο Άγ. Βενιζέλου για να σταματήσει ο αποκλεισμός φορέων από τα καμπς, συμμετοχή στην κινητοποίηση κατά του ρατσισμού και του φασισμού στις 18 Μάρτη, στις 1.00 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου.

 

Η επιτυχία του προγράμματος να γίνει υπόθεση του συντονισμού των ΕΛΜΕ και των Επιτροπών Αγώνα

Καλούμαστε όλοι, χωρίς την βλαπτική τακτική της αναμονής, χωρίς την πρακτική της ανάθεσης να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να ξεκινήσει ο αγώνας και να πάρει χαρακτηριστικά μαζικά και αποφασιστικά, ώστε να μην περάσουν τα νέα βάρβαρα μέτρα. Για την επιτυχία του προγράμματος, αν το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσουν ένα αντίστοιχο πρόγραμμα διεκδικήσεων και δράσης, οι ΕΛΜΕ να το προωθήσουν και να το υλοποιήσουν σε τοπικό επίπεδο. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων (να εξουσιοδοτηθούν) στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν για την υλοποίηση ενός αντίστοιχου προγράμματος των ΕΛΜΕ σε πανελλαδικό επίπεδο, προσαρμόζοντας ανάλογα τις κινητοποιήσεις.

Να προχωρήσουμε στη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα που θα αναλάβουν την ενημέρωση όλων των συναδέλφων από κοινού με τα μέλη των ΔΣ και  θα πάρουν την υπόθεση πάνω τους. Συνάντηση των Επιτροπών Αγώνα και των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης την Τρίτη 22/2, στις 7.00 μ.μ. στην ΕΔΟΘ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα