Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων ήταν μεταξύ των φορέων που βρέθηκαν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για να καταθέσει τις θέσεις της για την πρόταση του ΙΕΠ.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΣ (Καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας ΕΚΠΑ – Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)): Χαιρετίζουμε αυτή την πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ευχαριστούμε για την πρόσκληση. Θα προσπαθήσουμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητικοί. Το κείμενο το οποίο διανεμήθηκε είναι, πραγματικά, γενικόλογο και δεν αναφέρει συγκεκριμένες προτάσεις. Η τοποθέτηση που έγινε από τους γεωλόγους μας καλύπτει σε μεγάλο βαθμό. Είμαστε θετικοί στη συζήτηση για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και στο να αντιμετωπιστούν ενιαία όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης και να τροποποιηθεί και ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια διατηρώντας το αδιάβλητο. Όταν έρθει η ώρα οι προτάσεις να συζητηθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν θα επανέλθουμε με περισσότερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Τον λόγο έχει ο κ. Κατωπόδης. Γ
ΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ (Εκπαιδευτικός – Γραμματέας ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ)): Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση στο σημερινό διάλογο για την εκπαίδευση, όμως είχαμε επιδιώξει το διάλογο εδώ και αρκετό καιρό, όπου να υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια και με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό. Θα ήθελα να συμπληρώσω μερικά ζητήματα, όπου πιο συγκεκριμένα δίνουν την άποψή μας στην εκπαίδευση. Βέβαια εγώ συμφωνώ με τους προηγούμενους ομιλητές ότι το κείμενο είναι γενικόλογο. Όσον αφορά στις φυσικές επιστήμες, θεωρούμε στο νέο Λύκειο ότι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο να είναι αναβαθμισμένες. Συνολικά δεν έχουμε δει κάποιες προσπάθειες αναβάθμισης στο Λύκειο. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων φαίνεται να δίνει βάρος στο «Διεθνές Πρόγραμμα PISA» όπου εκεί οι φυσικές επιστήμες είναι από τα τρία πιο σημαντικά θέματα. Εν τούτοις φέτος στο Γυμνάσιο οι ώρες βιολογίας και γεωλογίας μειώθηκαν. Ελπίζουμε να μην έχουν την ίδια τύχη και στο νέο Λύκειο. Παράλληλα, μερικά ζητήματα που αναφέρονται μέσα στο κείμενο είναι γενικά και δεν μπορούμε να τα κρίνουμε αν δεν τα δούμε συγκεκριμένα, διότι υπάρχουν παραδείγματα όπως αυτά που αναφέρονται στο κείμενο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που τα προηγούμενα χρόνια από άλλους υπουργούς, άλλων κυβερνήσεων, είχαν κατατεθεί και είχαν απορριφθεί.
Παραδείγματος χάριν, οι πολλές ώρες στην Γ΄ Λυκείου ήταν στο σχέδιο του κυρίου Αρβανιτόπουλου, ήταν 6 ώρες το κάθε μάθημα. Η επιλογή των μαθητών ήταν στο σχέδιο της κυρίας Διαμαντοπούλου και τότε είχε απορριφθεί από τον πλειοψηφία των φορέων της εκπαίδευσης. Άρα, πρέπει να το δείτε πιο συγκεκριμένα το θέμα στο Υπουργείο για να τοποθετηθούμε. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πράγματα που μπορούν να γίνουν και θα μπορούσαν να είχαν γίνει, θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα που αφορά την βιολογία που δεν έχει σχέση με οικονομικά. Γενικά σαν ΕΠΑΛ και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γενική, συμφωνούμε ότι πρέπει να είναι κοντά το ένα με το άλλο όμως, μέχρι τώρα στα ΕΠΑΛ συνολικά οι φυσικές επιστήμες και ιδιαίτερα η βιολογία ήταν πλήρως απαξιωμένες. Η βιολογία για πρώτη φορά μπήκε στη διδασκαλία φέτος μια ώρα. Επίσης, έχουμε το παγκόσμιο φαινόμενο τα μαθήματα της βιολογίας να τα διδάσκουν όλοι οι άλλοι εκτός από τους βιολόγους. Μαθήματα μικροβιολογία, βιοχημεία, ανοσιοβιολογία, εμείς διεκδικούμε εδώ και 10 χρόνια να μπορούνε να τα διδάξουν οι βιολόγοι και αυτό δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία. Αυτά είναι μικρά πράγματα, που θα μπορούσαν χωρίς τρομερές αλλαγές να έχουν λυθεί και δεν έχουν λυθεί ακόμη. Ελπίζουμε να λυθούν από εδώ και πέρα. Θα καταθέσουμε υπόμνημα με αναλυτικότερα τη θέση μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη