Thumbnail
Γιώργος  Κ. Καββαδίας

Αγαπητέ εξεταστά

… δε με ενδιαφέρουν και πολύ οι πανελλήνιες, γιατί 24 Ιουνίου φεύγω, πάω στη μάνα μου στη Γερμανία που αγωνίζεται τόσα χρόνια να μας μεγαλώσει, γιατί, όπως καταλαβαίνεις, ο πατέρας δεν υπάρχει, είναι χωρισμένοι …

Είμαστε μια χώρα πολύ ωραία με όμορφα νησιά και πλούσια Ιστορία. Επίσης, αν δεν ψήφιζαν όλα αυτά τα μνημόνια θα ήμασταν καλά σε όλους τους τομείς.

Για αυτό λοιπόν φεύγω και εγώ γιατί εδώ δεν έχω μέλλον και αν ήταν η οικογένειά μου σε πιο καλύτερη οικονομική θέση θα έγραφα αυτά που μας ζητάτε …

Η Μάνα μου εδώ στην Ελλάδα έκανε 2 – 3 δουλειές για να μεγαλώσει εμένα και τον αδελφό μου, αλλά εκτός που περνούσαμε φτωχικά μάθαμε να είμαστε άνθρωποι που οι περισσότεροι σε αυτή τη χώρα δεν είναι. Μόνο τον εαυτό τους σκέφτονται. Πώς θα περνάνε αυτοί καλά και πώς θα σε κάνουν κατώτερό τους.

Τώρα που φεύγω, όμως, θα αφήσω τη σχέση που έχω με ένα όμορφο κορίτσι, που θα με περιμένει και θα την περιμένω και αυτή πάνω, όταν τελειώσει. Είμαι πολύ στενοχωρημένος,  πολύ, που θα φύγω… Την αγαπώ πολύ, όπως κι αυτή. Θα μου λείψει ...

Εδώ αγαπητέ εξεταστή  σε αφήνω. Αν διάβασες όλο αυτό, χαίρομαι πολύ και σου εύχομαι να έχεις πάντα υγεία και εσύ και η οικογένειά σου.

Στα εύχομαι αυτά άσχετα που οι συνάδελφοί σου τόσα χρόνια μας ζόριζαν για να μάθουμε γράμματα, αλλά μας έμαθαν και γράμματα και να είμαστε σωστοί απέναντί τους.

Με εκτίμηση»

Τα παραπάνω εκτεταμένα αποσπάσματα από την έκθεση ενός υποψηφίου των πανελληνίων εξετάσεων των ΕΠΑΛ με θέμα: συγκρούσεις μεταξύ εφήβων και ενηλίκων στο οικογενειακό περιβάλλον

Τι βαθμό θα έπρεπε να βάλω ως «εξεταστής» - οι εξετάσεις εκτρέπουν τον εκπαιδευτικό από τον παιδαγωγικό του ρόλο και τον μετατρέπουν σε εξεταστή. Το κείμενο «εκτός  θέματος» σύμφωνα με τα στερεότυπα της αξιολόγησης με βαθμό πολύ κάτω από τη βάση. Μόνο που από το παραπάνω κείμενο αναδεικνύεται και η κριτική σκέψη και η ευαισθησία του μαθητή για τη φτώχεια και τα μνημόνια που την πολλαπλασιάζουν και εξορίζουν τη νεολαία στην ξενιτιά,  για την κοινωνική αδικία και καταπίεση, για  την κοινωνική ανισότητα που διευθύνει τη σχολική και τις επιδόσεις των μαθητών, για τον έρωτα και την αγάπη, για τον ρόλο των δασκάλων και του σχολείου …

Μόνο που το σύστημα αξιολόγησης των υποψηφίων προβλέπει συγκεκριμένα «κουτάκια» και κριτήρια που δεν έχουν σχέση με την πνευματική συγκρότηση και καλλιέργεια, την κριτική ικανότητα, τις αρχές, την ευαισθησία και το ήθος των υποψηφίων που υποτίθεται ότι είναι και οι στόχοι αξιολόγησης της Έκθεσης (Ν. Γλώσσας).

Φυσικά και δεν μπορούσα να ακολουθήσω τα στερεότυπα της «αντικειμενικής αξιολόγησης», αλλά τι σημασία έχει;

Οι εξετάσεις ούτως ή άλλως αποτελούν τον ορατό μηχανισμό της επιλεκτικής- απορριπτικής λειτουργίας του σχολείου.  Λειτουργούν ως μηχανισμοί ταξικής επιλογής ευνοώντας τους μαθητές από τις προνομιούχες τάξεις και αποκλείοντας τους «άλλους». Μοιάζουν με άλλα λόγια με τους ιστούς της αράχνης: Συγκρατούν τους κοινωνικά αδύνατους και  αφήνουν τους δυνατούς να περνούν.

Παράλληλα οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι παλαιότεροι και νεότεροι τρόποι βαθμολόγησης, όπως τα τεστ τύπου πολλαπλής επιλογής προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες συναφείς δραστηριότητες καθώς δέχονται σοβαρές αμφισβητήσεις. Αυτό που ελέγχεται δεν είναι παρά θραύσματα γνώσεων και επιλεκτικής μνήμης που δεν έχουν σχέση με τη συγκρότηση της προσωπικότητας.

Άλλωστε στο σημερινό Λύκειο και με τις αλλαγές που δρομολογούνται, η γενική παιδεία ισοπεδώνεται και αποθεώνονται οι αποσπασματικές «δεξιότητες»: ο χειρισμός πληροφοριών αντί της κριτικής σκέψης, ο κατακερματισμός της γνώσης σε χρήσιμα στοιχεία. Αυτή η χρησιμοθηρία οδηγεί στην αδυναμία συνολικής θεώρησης του σύγχρονου κόσμου, εξήγησης και αμφισβήτησής του. Με άλλα λόγια ανοίγουν διάπλατα οι λεωφόροι της από-μόρφωσης και του λειτουργικού αναλφαβητισμού.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anaplirotes-kathigites
Αναπληρωτές: Συνεχίζονται τα «κύματα» παραιτήσεων - Αλλες 73 ανακλήσεις προσλήψεων σήμερα - Τα ονόματα
Το ζήτημα απασχόλησε χθες και τη Βουλή κατόπιν επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ράνιας Θρασκιά, που συζητήθηκε στον απόηχο της...
Αναπληρωτές: Συνεχίζονται τα «κύματα» παραιτήσεων - Αλλες 73 ανακλήσεις προσλήψεων σήμερα - Τα ονόματα
gaza
Tο Ισραήλ βομβάρδισε νοσοκομείο στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας
Το υπουργείο Υγείας στη Λωρίδα της Γάζας ανέφερε πως οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις «συνεχίζουν να βομβαρδίζουν με σφοδρότητα και να καταστρέφουν το...
Tο Ισραήλ βομβάρδισε νοσοκομείο στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας
viasmos-koritsi.jpg
Φρίκη στη Θεσσαλονίκη – Καταγγελία: Δάσκαλος πολεμικών τεχνών βίαζε 14χρονη μαθήτρια
Σοκ στη Θεσσαλονίκη: 31χρονος προπονητής πολεμικών τεχνών φέρεται να βίαζε 14χρονη αθλήτρια
Φρίκη στη Θεσσαλονίκη – Καταγγελία: Δάσκαλος πολεμικών τεχνών βίαζε 14χρονη μαθήτρια
agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
Σχετικά με τη δίκη των νηπιαγωγών για τον βιασμό μαθητή τους
«Για άλλη μια φορά εκπαιδευτικοί, δικάζονται και κρίνονται ένοχοι πριν καν βρεθούν στις αίθουσες των δικαστηρίων» - Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Σχετικά με τη δίκη των νηπιαγωγών για τον βιασμό μαθητή τους