Συντάκτης: Αννα Ανδριτσάκη
Σε μια επικίνδυνη εκτροπή από το θεσπισμένο αλλά και κοινωνικά αυτονόητο πλαίσιο αρχών κατά των διακρίσεων προχώρησε ο Σύλλογος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), αρνούμενος ουσιαστικά την προτεινόμενη από το υπουργείο απαγόρευση άρνησης εγγραφής μαθητών με αναπηρία στα ιδιωτικά σχολεία.
Αμεση και αυστηρή η αντίδραση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, που ζητεί δημόσια απολογία από τον Σύνδεσμο ο οποίος θεωρεί τη ρύθμιση «επίδειξη ανθρωπισμού» αμφίβολης, μάλιστα, σκοπιμότητας, και όχι ζήτημα ισότιμης ένταξης.
Υποδειγματική η επαναφορά στον κοινωνικό πολιτισμό η κοινή πρόταση ΕΣΑμεΑ - ΟΙΕΛΕ για διαβούλευση με τον Σύνδεσμο ώστε να καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την αρμονική ένταξη των παιδιών αυτών στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η «απάντηση προς αποφυγή παρεξηγήσεων» που εκδόθηκε αργά, χθες, το βράδυ, από τον Σύνδεσμο, πράγματι δεν άφησε περιθώρια.
Ανέλυσε περαιτέρω την αρχική θέση...
«Πρόκειται για απαράδεκτο, αντικοινωνικό και ρατσιστικό λόγο που προάγει τη διάκριση και αρθρώνεται στην Ελλάδα χώρα μέλος της Ε.Ε., στην Ελλάδα που έχει κυρώσει τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο, με πλούσιο νομικό πολιτισμό κατά των διακρίσεων», αναφέρει η ΕΣΑμεΑ σε ανακοίνωσή της χθες απαντώντας στο σχετικό υπόμνημα του ΣΙΣ, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή και που προχθές, ήδη, ο υπουργός Παιδείας είχε ζητήσει να επιστραφεί ως απαράδεκτο.
Επικίνδυνες νοοτροπίες
Παράλληλα ο υπουργός, χθες, έστειλε και απαντητική επιστολή στον ΣΙΣ λέγοντας μεταξύ άλλων ότι:
«Οι εκφράσεις που αναφέρονται στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία φανερώνουν επικίνδυνες νοοτροπίες, υποκρύπτουν προσπάθεια αποφυγής και αναδεικνύουν την έλλειψη αποδοχής του δικαιώματος παροχής ίσων ευκαιριών».
Το χειρότερο δε, είναι πως πρόκειται για... καραμπόλα στην προσπάθεια του ΣΙΣ να επιτεθεί στο υπουργείο για ακόμη μία φορά εξαιτίας των ρυθμίσεων που αφορούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το κύριο θέμα αντιπαράθεσης είναι η «σοβιετικού τύπου νομοθέτηση» σχετικά με τις απολύσεις και ειδικότερα με την αναδρομική ισχύ σε απορριπτικές αποφάσεις υπηρεσιακών συμβουλίων.
Βέβαια, όπως επισημαίνει ο ΣΙΣ, πρόκειται για το «έλασσον» έναντι της πρόσφατης ρύθμισης για την «ανεξάρτητη επιτροπή» που θα επιλαμβάνεται εφεξής αυτών των θεμάτων.
Αν και έλασσον, όμως, είναι τόσο σφοδρή η επίθεση του ΣΙΣ προς το υπουργείο, που συμπαρέσυρε και τα άτομα με αναπηρία και μαζί κάθε πιθανότητα σοβαρότητας σε μια διαβούλευση για την παιδεία.
Χαρακτηρίζοντας την πρωτοβουλία του υπουργείου «αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού», ο ΣΙΣ εμμέσως πλην σαφώς διαφωνεί με την υποχρεωτικότητα εγγραφής ατόμων με αναπηρία στα ιδιωτικά σχολεία επικαλούμενος το «αυστηρά υπερ-ρυθμισμένο και άκαμπτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα» όπως και την ανάλογη «συγκρότηση των τμημάτων των τάξεων», ενώ παραπέμπει στα... δημόσια σχολεία και στις ελλείψεις τους ζητώντας να ενημερωθεί για τα αποτελέσματα των σχετικών ελέγχων του ΕΟΠΠΕΠ.
Για την ταμπακιέρα, τίποτα. Και δεν είναι η επιθυμία ή όχι να δεχτούν το αυτονόητο κατά τ’ άλλα δικαίωμα γονέων να επιλέξουν την ιδιωτική εκπαίδευση. Είναι το έλλειμμα γνώσης ή, ακόμη χειρότερα, αντίληψης περί των ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων.
Είναι, ίσως, οι συνέπειες της αμετροέπειας στην οποία συχνά ολισθαίνουν όσοι εμπλέκονται σε δημόσιες, πολιτικές αντιπαραθέσεις.
«Ανθρωπισμός η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στην εκπαίδευση; Μήπως στο τέλος-τέλος και “φιλανθρωπικό έργο”»; αναρωτιέται εύλογα η ΕΣΑμεΑ και υποδεικνύει:
«Δεν πρόκειται για θέμα “ανθρωπισμού”. Η ισότιμη ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που οι οικογένειές τους επιθυμούν να τα εγγράψουν σε ιδιωτικά σχολεία, είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, είναι ζήτημα άσκησης οικογενειακής και προσωπικής επιλογής».
Η δήλωση -προσθέτει- «καταδεικνύει μόνο τα τεράστια ελλείμματα που έχει ο ΣΙΣ στον τομέα σεβασμού των ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων». Κατά την ΕΣΑμεα «το λιγότερο που μπορεί να πράξει ο ΣΙΣ είναι να αποσύρει το υπόμνημά του και να απολογηθεί δημόσια για την απαράδεκτη συμπεριφορά του».
Αραγε, συμφωνούν απολύτως με το προεδρείο του Συνδέσμου όλοι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων αρκετά εκ των οποίων (δέχονται να) εγγράφουν μαθητές με αναπηρία;
Οσα πληρούν τις προδιαγραφές και επιλέγονται από τους γονείς, σίγουρα θα δυσκολευτούν να συμφωνήσουν.
Ακόμα και με τη δεύτερη ανακοίνωση με την οποία ο ΣΙΣ θέλησε να προβεί σε διευκρινίσεις που όμως απλώς επιβεβαίωναν την (ίδια) θέση του.
Αντιφάσεις
Με αντιφατικά και ασαφή επιχειρήματα καταλήγει σε οξύμωρα και αναποτελεσματικά σχήματα. Από τη μια, παραδέχεται πως το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο «βοηθά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με αναπηρία» (και προφανώς δικαιολογεί την άρνηση εγγραφής) και από την άλλη, υποστηρίζει πως το υπουργείο «επέλεξε να κάνει μια κίνηση εντυπωσιασμού, νομοθετώντας... τι;
Το αυτονόητο. Στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία.
»Δηλαδή αυτό που πάντα ίσχυε!. Εμείς είμαστε το καλό παράδειγμα, εμάς αντιγράφετε κύριοι του Υπουργείου, δεν ακολουθούμε εμείς τις ελλιπείς κρατικές δομές», τονίζεται στην ανακοίνωση που εστάλη «με εντολή κου Κυραϊλίδη», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα προς δημοσιογράφους.
Η πολεμική, πάντως, που αναπτύσσει τον τελευταίο καιρό το φιλόδοξο προεδρείο του Συνδέσμου έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.
Οχι πάντα θετικές. Ακόμα και στον χώρο των πολιτικών κομμάτων ακόμα και σε αντιπολιτευτικά κόμματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εριστική κατά καιρούς επιχειρηματολογία και η ακραία τοποθέτηση σε θέματα που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση έχει προβληματίσει ακόμα και θετικά προσκείμενους πολιτικούς φορείς.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αποτέλεσμα αυτού του προβληματισμού είναι και η αντιπρόταση που κατέθεσε η ΟΙΕΛΕ και έτυχε ευρείας αποδοχής σχετικά με τα όργανα (σ.σ. ανεξάρτητες επιτροπές) που θα επιλαμβάνονται των καταγγελιών συμβάσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Στο πάνθεον της επιχειρηματολογίας περιλαμβάνονται οι αναφορές στους «ρεμπεσκέδες» εκπαιδευτικούς και η αναζήτηση τρόπων για να τους διώξει ο Σύνδεσμος, ενώ από προχθές φιλοξενούνται και οι μαθητές με αναπηρία που «δεν μπορούν να ενταχθούν ομαλά στα ιδιωτικά σχολεία».
Πηγή: efsyn.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη