Με εγκύκλιο της 11ης Αυγούστου κι ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η β φάση των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ , το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να μην έχει διδαχτεί τίποτα από την περσινή εμπειρία με τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα – που εν τοις πράγμασι δεν εφαρμόστηκαν ποτέ και πουθενά – σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές (υπεραριθμίες, τοποθετήσεις , αποσπάσεις) που πρέπει να γίνουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
Καταρχάς ,ας δούμε τι προβλέπεται από τη νομοθεσία σχετικά με τις μεταβολές αυτές:
i.Με το άνοιγμα των σχολείων οι σύλλογοι συνεδριάζουν για τις κατανομές των μαθημάτων και κάνουν τις αναθέσεις . Βάσει αυτών των κατανομών και αναθέσεων διαμορφώνονται σε κάθε σχολείο λειτουργικά κενά και πλεονάσματα.
ii.Τα ΠΥΣΔΕ χρησιμοποιώντας το , στο οποίο έχουν καταχωριστεί τα στοιχεία, επικυρώνει τα κενά και πλεονάσματα και διαμορφώνει πίνακα καλώντας τους ενδιαφερομένους να κάνουν αίτηση τοποθέτησης. Στη συνέχεια και αφού έχουν ληφθεί οι αιτήσεις τοποθετεί με την εξής σειρά:
Α) όσους ανήκουν σε ειδική κατηγορία λόγω προβλημάτων υγείας.
Β) όσους είναι λειτουργικά υπεράριθμοι (δηλαδή πλεονάζουν στο σχολείο της οργανικής τους θέσης από 12 ώρες και πάνω)
Γ) όσους βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.
Δ) όσους έχουν έλθει με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΔΕ ή ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ.
Ε) όσους πρέπει να διατεθούν σε άλλο σχολείο για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου.
Με βάση τα παραπάνω η εγκύκλιος της 11ης Αυγούστου βρίσκεται κυριολεκτικά εκτός τόπου και χρόνου. Αναλυτικότερα:
Στην παράγραφο 1 καλεί τα ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν από 28/8 ως 31/8 (δηλαδή πριν ανοίξουν τα σχολεία) , για ν’ ανακοινώσουν κενά «με βάση τον καθορισμό των τμημάτων του Ιουνίου και να τοποθετήσουν εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση, αποσπασμένους κλπ». Ας σημειωθεί εδώ ότι εκκρεμούν οι αποσπάσεις β φάσης και η λειτουργική εικόνα των σχολείων δεν έχει επικαιροποιηθεί με βάση την επιλογή διευθυντών που ολοκληρώθηκε πριν από δέκα ημέρες. Χωρίς κατανομές και αναθέσεις , χωρίς αφαίρεση από το σύστημα όσων αποσπαστούν, χωρίς τον συνυπολογισμό των νέων διευθυντών , ποια κενά θα ανακοινωθούν, ποιοι θα κάνουν αίτηση και ποιος θα τοποθετηθεί πού;
Στην παράγραφο 2 η εγκύκλιος θυμάται και τις υπεραριθμίες (οι οποίες επαναλαμβάνω προηγούνται όλων πλην των ειδικών κατηγοριών),που θα διευθετηθούν με τις συνεδριάσεις των συλλόγων , από τις οποίες θα προκύψουν νέα κενά(!) και πλεονάσματα (!) , τα οποία «θα κοινοποιηθούν στα ΠΥΣΔΕ την ίδια μέρα». Αλήθεια πώς θα κοινοποιηθούν; Με τηλεγράφημα; Αν δεν καταχωριστούν στο σύστημα , με ποιον τρόπο θα γίνει η επεξεργασία και θα βγουν κενά και πλεονάσματα; Γνωρίζει , αλήθεια, κανείς από τους συντάκτες της εγκυκλίου τι σημαίνει προσδιορισμός κενών και πλεονασμάτων σε 140 σχολεία, τι σημαίνει συλλογή δηλώσεων από συναδέλφους, τι σημαίνει τοποθετήσεις με βάση τη συγκεκριμένη διαδικασία κλπ; Πάντως κάπου τη νύχτα της Παρασκευής 1/9 προτείνεται και κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ ΠΥΣΠΕ για τις κοινές ειδικότητες (ουδέν σχόλιο).
Στην παράγραφο 3 πληροφορούμαστε ότι το Σάββατο 2/9 και η Κυριακή 3/9 είναι εργάσιμες μέρες και τα ΠΥΣΔΕ θα εργάζονται νυχθημερόν , για να τοποθετήσουν το σύνολο των συναδέλφων χωρίς φυσικά προηγούμενη δήλωση τους και χωρίς να γίνεται σεβαστό κανένα εργασιακό δικαίωμα. Αλήθεια, οι τοποθετήσεις της παραγράφου 1 θα ισχύσουν ή θα ακυρωθούν; Κι όλ’ αυτά γιατί πρέπει τη Δευτέρα 4/9 να δοθούν κενά για πρόσληψη αναπληρωτών , προκειμένου ο Υπουργός να δηλώσει ότι στις 5/9 προσέλαβε το 70% των αναπληρωτών.
Ωστόσο οι αντιφάσεις και οι ανακολουθίες συνεχίζονται στην παράγραφο 4. Εκεί το μεγαλόψυχο Υπουργείο λέει ότι μέχρι και τις 8/9 μπορούν να γίνονται τοποθετήσεις μονίμων εκπαιδευτικών σε «επικαιροποιημένα από τους συλλόγους κενά». Δηλαδή και σ’ αυτά που θα έχουν δοθεί για αναπληρωτές; ‘Η μήπως οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης θα τοποθετήσουν αναπληρωτές στις 6/9 και στη συνέχεια οι μόνιμοι θα τοποθετηθούν σε «δυσμενέστερα» από αυτά των αναπληρωτών;
Είναι πασιφανές ότι το υπουργείο δίνει την εντύπωση ότι έχει πλήρη άγνοια των διαδικασιών και για μια ακόμη χρονιά δημιουργεί τεράστια προβλήματα με τέτοιου είδους εγκυκλίους.
Η ηγεσία του υπουργείου επιβάλλεται να καταλάβει ότι η ομαλή λειτουργία των σχολείων εξασφαλίζεται με μέτρα ουσίας όπως οι 20000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών που συνεχώς παραπέμπονται στις καλένδες, με την έγκαιρη ανακοίνωση μεταθέσεων και αποσπάσεων, με τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και την επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών , για να μην διακτινίζονται σε 4 σχολεία, με αναλυτικά και ωρολόγια πρόγράμματα που απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και όχι στους μνημονιακούς περιορισμούς για εξοικονόμηση προσωπικού. Με λίγα λόγια ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
Για μια ακόμη φορά , όμως, επιχειρείται επικοινωνιακού τύπου διαχείριση της κατάστασης ,η οποία το μόνο που θα επιτύχει θα είναι να δημιουργήσει συγκρουσιακό κλίμα από την αρχή κιόλας της σχολικής χρονιάς . Η κυβέρνηση καλείται να αποσύρει την αντιφατική, ανακόλουθη και ανεφάρμοστη εγκύκλιο και να δώσει τον απαιτούμενο χρόνο στα συμβούλια να κάνουν τις υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια και σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων.
ΑΚΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη