ΠΡΟΣ Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου
ΚΟΙΝ: ΚΥΣΠΕ, Γραφείο Πρωθυπουργού
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είμαστε σίγουροι πως εκπροσωπούμε ακόμα περισσότερους που συμφωνούν μαζί μας. Με το παρόν υπόμνημα - ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε εντονότατα για την μη ικανοποίηση των αιτήσεων απόσπασής μας.
Ενώ πραγματοποιούνται ακόμη υπηρεσιακές μεταβολές, όπως αποσπάσεις εκτός τάξης σε φορείς που προκαλούν περαιτέρω κενά εκπαιδευτικών και ενώ έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα άλλες (αποσπάσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, μετατάξεις σε θέσεις ΕΔΙΠ, μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις) και μετά από δύο φάσεις αποσπάσεων και μια συμπληρωματική, βλέπουμε να μην ικανοποιούνται οι αιτήσεις απόσπασής μας σε περιοχές που τελικά απομένουν κενά, όπως αποτυπώνεται στις ακόλουθες περιπτώσεις. Τα στοιχεία αντλούνται από τις ιστοσελίδες των σχετικών διευθύνσεων εκπαίδευσης και αποδεικνύεται ότι:
είτε υπήρξαν λειτουργικά κενά αλλά προσελήφθησαν σε αυτά αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, προτάσσοντάς τους έναντι μονίμων εκπαιδευτικών και καταστρατηγώντας, έτσι, πλήρως την εγκύκλιο τοποθετήσεων εκπαιδευτικών και καθιστώντας άνευ νοήματος τη μοριοδότηση των μόνιμων εκπαιδευτικών για τη διαδικασία των αποσπάσεων
είτε τα κενά δεν έχουν ακόμη καλυφθεί.
Αναλυτικότερα, αναφέρουμε τις ακόλουθες περιπτώσεις μη ικανοποίησης αποσπάσεων στις ακόλουθες περιοχές, όπου ακολούθησαν προσλήψεις αναπληρωτών:
Περιοχές όπου προσελήφθησαν αναπληρωτές και δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις απόσπασης
Λεκτικό περιοχής όπου δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις αποσπάσεων | Αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών πλήρους ωραρίου | Ειδικότητα |
ΠΥΣΠΕ ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 25 | ΠΕ 70 |
ΠΥΣΠΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 8 | ΠΕ 70 |
ΠΥΣΔΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ | 1 | ΠΕ04.01 |
ΠΥΣΔΕ ΦΩΚΙΔΑΣ | 1 | ΠΕ04.01 |
ΠΥΣΠΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ | 5 | ΠΕ19-20 |
|
|
|
Επιπλέον, σε αρκετές περιοχές που δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις απόσπασης εκ των υστέρων, μετά από τις διαθέσεις εκπαιδευτικών κοινών ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας στην πρωτοβάθμια και τις τοποθετήσεις τους παραμένουν κενά, όπως αποτυπώθηκαν στις ιστοσελίδες των αρμόδιων διευθύνσεων.
Περιοχές όπου δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις απόσπασης και εκ των υστέρων αποκαλύφθηκαν κενά
Λεκτικό περιοχής όπου δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις αποσπάσεων | Ειδικότητα | Λειτουργικά κενά ή ώρες |
ΠΥΣΠΕ ΔΥΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | ΠΕ19-20 | 14 (14-09-2017) |
ΠΥΣΠΕ ΣΕΡΡΩΝ | ΠΕ07 | 6 (13-09-2017) |
ΠΥΣΠΕ ΣΕΡΡΩΝ ΠΕ 19-20 | 4 |
|
ΠΥΣΔΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ | ΠΕ04.01 | 69 Ω (22-9-2017) |
ΠΥΣΔΕ ΦΩΚΙΔΑΣ | ΠΕ04.01 | 51 Ω (31-8-2017) |
ΠΥΣΠΕ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ | ΠΕ11 | 4 |
Την ίδια στιγμή και ενώ βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα αιτήσεις απόσπασης, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη πραγματοποιήσει την Α΄ Φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών (05.09.2017) και σύντομα αναμένεται και η Β΄ Φάση.
Μετά από όλα αυτά διερωτόμαστε:
Γιατί δεν δόθηκαν τα υπάρχοντα (και δηλωμένα κενά από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) σε μόνιμους εκπαιδευτικούς, που αιτήθηκαν απόσπασης στα παραπάνω ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ;
Πώς και από ποιους θα καλυφθούν τα κενά αυτά;
Γιατί δεν προχωρά η πραγματοποίηση της Γ’ Φάσης αποσπάσεων, ώστε να καλυφθούν αυτά τα κενά;
Ενέχει κάποια σκοπιμότητα η νέα αυτή πολιτική του Υπουργείου Παιδείας;
Ποιοι φέρουν ευθύνες; οι αρμόδιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης; Οι περιφερειάρχες ή τα αρμόδια τμήματα του Υπουργείου;
Το πληροφοριακό σύστημα μπορεί να αξιοποιηθεί για να δώσει τις απαντήσεις, αν υπάρχει η πολιτική βούληση και η θέληση εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μόνο ένα διαφανές σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών με δημόσια διαθέσιμα δεδομένα μπορεί να εξασφαλίσει τη χρηστή διοίκηση και διαχείριση προσωπικού με δίκαιο, διαφανή και αξιόπιστο τρόπο.
Αντίστοιχα, η έγκαιρη διενέργεια υπηρεσιακών μεταβολών, αντικείμενο εξαγγελίας όλων των Υπουργών Παιδείας των τελευταίων ετών, δεν είναι εφικτή όσο δεν καταρτίζεται ένα σαφές οργανόγραμμα αναγκών σε έμψυχο δυναμικό των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας. Η διενέργεια αποσπάσεων στο Υπουργείο ή στους υφιστάμενους φορείς τους, χωρίς μοριοδοτούμενα κριτήρια, εγγυάται την αδυναμία ελάττωσης αποσπάσεων σε θέσεις εκτός τάξης (κάτι που αποτέλεσε και δική σας εξαγγελία) και τις πολλές φάσεις αποσπάσεων σε φορείς. Εν τέλει οδηγεί και στις αργοπορημένες και σε καθεστώς αδιαφάνειας και σύγχυσης αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο (σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ) που δε θα δημιουργούσαν κανένα πρόβλημα, αλλά αντίθετα θα διασφάλιζαν την εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, αν γίνονταν σωστά.
Μια σαφής πολιτική και νομοθέτηση της σειράς τοποθετήσεων εκπαιδευτικών, όπου θα τηρείται η τεκμηριωμένη από τις εγκυκλίους σειρά τοποθετήσεων, με τους αποσπασμένους να έπονται των εκπαιδευτικών που ανήκουν στα οικεία ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και ακολούθως των αναπληρωτών κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση. Έγκαιρες, ακριβοδίκαιες αποσπάσεις εκπαιδευτικών, μικρότερος όγκος ενστάσεων, καλύτερος χρονοπρογραμματισμός εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών), που ακολουθώντας τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων, θα βρίσκονται σε θέση να γνωρίζουν τα κενά στα οποία καλούνται να αιτηθούν.
Οι νέοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ με πίστωση της ως τώρα προϋπηρεσίας των αναπληρωτών θα εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και θα δικαιώσει τους εκπαιδευτικούς.
Ειδάλλως και οι μεν και οι δε θα παραμένουν όμηροι των πολιτικών του εκάστοτε υπουργού και της εκάστοτε κυβέρνησης.
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ακόμα:
Τα πραγματικά και ανακοινωθέντα λειτουργικά κενά των ειδικοτήτων μας
Την μέχρι και σήμερα, υποστελέχωση σχολικών μονάδων της χώρας
Τις μηδενικές μεταθέσεις των τελευταίων ετών
Τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, εν μέσω κρίσης
Ζητάμε:
Την άμεση πραγματοποίηση της Γ΄ Φάσης αποσπάσεων σε όλα τα εναπομείναντα λειτουργικά κενά και σε κάθε περίπτωση πριν την επόμενη πρόσληψη αναπληρωτών.
Γραπτή απάντηση στα ερωτήματα που τέθηκαν
Ας μην ξεχνάμε πως οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε απλώς ένας αριθμός μητρώου, αλλά άνθρωποι με πολλούς ρόλους.
Με τιμή και αξιοπρέπεια,
Οι συνυπογράφοντες το υπόμνημα, 28/09/2017
|
|
|
1 | ΑΛΙΦΕΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ | ΠΕ04.01 |
2 | ΧΑΝΟΥΜΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ | ΠΕ20 |
3 | ΜΙΧΑΛΑ ΚΥΡΙΑΚΗ | ΠΕ70 |
4 | ΠΟΥΛΤΟΥΧΙΔΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ | ΠΕ70 |
5 | ΣΚΟΥΦΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ | ΠΕ70 |
6 | ΚΑΠΑΛΗ ΣΟΦΙΑ | ΠΕ20 |
7 | ΜΥΛΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΗΣ | ΠΕ11 |
8 | ΤΟΛΑΚΙΔΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ | ΠΕ70 |
9 | ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΤΟΛΗ | ΠΕ70 |
10 | ΤΣΟΥΜΑΝΗ ΧΡΥΣΑ | ΠΕ70 |
11 | ΜΑΡΚΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ | ΠΕ07 |
12 | ΝΤΕΒΕΤΟΥΔΗ ΣΙΛΒΙΑ | ΠΕ07 |
13 | ΔΟΥΡΤΜΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | ΠΕ06 |
14 | ΜΠΟΤΚΑΡΟΥ ΜΑΡΙΑ | ΠΕ07 |
15 | ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ | ΠΕ11 |
16 | ΓΙΑΓΚΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ | ΠΕ07 |
17 | ΔΡΙΤΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ | ΠΕ20 |
18 | ΜΠΕΚΑ ΜΑΡΙΑ | ΠΕ07 |
19 | ΠΟΡΦΥΡΗ ΜΑΡΙΑ | ΠΕ06 |
20 | ΓΚΙΝΕΡΗ ΕΥΔΟΚΙΑ | ΠΕ05 |
21 | ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | ΠΕ20 |
22 | ΓΑΡΟΥΦΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ | ΠΕ19 |
23 | ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ | ΠΕ19 |
24 | ΠΥΡΙΝΗ ΜΑΡΙΑ | ΠΕ07 |
25 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | ΠΕ20 |
26 | ΓΕΝΙΤΖΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ | ΠΕ19 |
27 | ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | ΠΕ11 |
28 | ΠΕΛΕΧΡΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ | ΠΕ11 |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη